Στη McLaren προετοιμάζονται για ένα δύσκολο ξεκίνημα στο 2023, με την MCL60 να έχει υψηλά επίπεδα αεροδυναμικής αντίστασης. Ο Andrea Stella εξήγησε το γιατί αυτό παραμένει η αχίλλειος πτέρνα του μονοθεσίου.
Στην εκδήλωση παρουσίασης της MC60, πριν καν ξεκινήσουν οι δοκιμές στο Bahrain, στη McLaren γνώριζαν πως τα πράγματα θα ήταν δύσκολα, μιας και δεν είχαν επιτευχθεί οι αεροδυναμικοί στόχοι που είχαν τεθεί.
Στο τριήμερο δοκιμών στο Bahrain, τα πράγματα δεν εξελίχθηκαν με τον βέλτιστο τρόπο για τη McLaren, όντας η ομάδα με τα λιγότερα χιλιόμετρα στην πίστα. Πέραν των προβλημάτων αξιοπιστίας με τους τροχούς, ωστόσο, στην ομάδα επιβεβαίωσαν και αυτό που ήδη ήξεραν: αεροδυναμικά δεν ήταν στο σημείο που θα ήθελαν αυτή τη στιγμή.
Θα έμπαιναν, άρα, στο 2023 με ένα μονοθέσιο αεροδυναμικά ανεπαρκές σε σχέση με τον άμεσο ανταγωνισμό του, μια MCL60 δηλαδή με υψηλά επίπεδα αεροδυναμικής αντίστασης για την κάθετη δύναμη που παράγει.
Έχοντας διαδεχτεί ένα μονοθέσιο που φημιζόταν για την εξαιρετική του τελική στις ευθείες, η MCL36 ήταν επίσης ένα draggy μονοθέσιο, κάτι που είχε οδηγήσει τους μηχανικούς στο Woking να προβούν σε αναγκαίους συμβιβασμούς ανάμεσα σε τελική και βέλτιστα επίπεδα κάθετης δύναμης ώστε να μπορέσουν να τα βάλουν με τον ανταγωνισμό.
Έτσι, η επίτευξη καλύτερης αεροδυναμικής αποτελεσματικότητας, ήταν η Νο. 1 προτεραιότητα της McLaren για την MCL60. Πριν καν γίνουν οι δοκιμές, όμως, στην ομάδα συνειδητοποίησαν πως η δουλειά που έγινε δεν όδευε προς τη σωστή κατεύθυνση, αφήνοντας την ομάδα με τον άθλο του να βρει αρκετό από τον υπολειπόμενο ρυθμό του μονοθεσίου.
Θα πρέπει, πλέον, να δείξουν στη McLaren υπομονή μέχρι την έλευση του πρώτου μεγάλου πακέτου αναβαθμίσεων, κάτι που σχεδιάζεται για το GP του Αζερμπαϊτζάν στα τέλη Απριλίου, ώστε να βρεθούν εκεί που θα ήθελαν να είναι ήδη από τον πρώτο αγώνα της σεζόν.
Ο Stella, που αντικατέστησε τον απελθόντα Andreas Seidl ως επικεφαλής της McLaren, δήλωσε ότι δεν υπάρχει άλλος συγκεκριμένος λόγος για τα προβλήματα του μονοθεσίου τα τελευταία δύο χρόνια, παρά μόνο η ανάγκη για μαζικό εκσυγχρονισμό των υποδομών στο Woking.
“Δεν θα έλεγα πως έχουμε έλλειμα σε κάποιους τομείς, είναι αρκετοί οι λόγοι”, εξήγησε ο Ιταλός.
“Εξακολουθούμε να αναφέρουμε το κομμάτι της τεχνολογίας, την έλλειψη αεροσήραγγας. Συνεχίζουμε να αναφέρουμε πως από πλευράς προσωπικού, θα πρέπει να μεγαλώσει η ομάδα των αεροδυναμιστών μας. Περάσαμε μια φάση συρρίκνωσης, πλέον έχουμε αλλάξει στάση σε αυτό”.
“Εάν δείτε τις κορυφαίες ομάδες, εάν δείτε τη Red Bull, έχουν συνεχίσει να μεγαλώνουν, έχουν τεχνογνωσία εδώ και καιρό. Και πλέον, είναι σε μια κατάσταση που μπορούν άμεσα να ανταποκρίνονται στις αλλαγές κανονισμών, και να βελτιώνονται κάθε χρόνο”.
“Φοβάμαι πως αυτό που απλά απαιτείται είναι συνεχής βελτίωση και ανάπτυξη. Πρέπει να βελτιωθούμε σε όλους τους τομείς”.
Oscar 👀 Lando pic.twitter.com/BOTKVaE1ho
— McLaren (@McLarenF1) February 26, 2023
Ο Stella δεν θέλει να χρησιμοποιήσει ως δικαιολογία για τους πονοκεφάλους της McLaren το budget cap, ενώ οι φετινές αλλαγές στα πατώματα επίσης δεν συνιστούν λόγο για τα φετινά προβλήματα με την MCL60.
“Δεν θα έλεγα απαραίτητα πως το budget cap είναι αυτό που μας περιορίζει”, συνέχισε ο Stella.
“Είναι μια δικαιολογία που δεν θα ήθελα να επικαλεστώ επειδή η McLaren βρίσκεται πλέον σε μια κατάσταση στην οποία έχουμε πόρους να επενδύσουμε, οι επενδύσεις αυτές έχουν ήδη ξεκινήσει, ενώ έχουμε μπορέσει εντός του πλαφόν στο budget να βελτιστοποιήσουμε κάποια πράγματα”.
“Απαιτείται χρόνος για να πετύχουμε τα πρότυπα που χρειάζονται από τεχνολογική σκοπιά, από πλευράς τεχνογνωσίας, από πλευράς ανθρώπινου δυναμικού, ώστε να μπορέσουμε να ανταγωνιστούμε στο κορυφαίο επίπεδο της F1”.
“Δεν είναι συνέπεια των αλλαγών στους κανονισμούς. Δεν κάναμε βήματα προς τα πίσω. Απλά δεν εξελιχθήκαμε το ίδιο γρήγορα”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!