Η Ferrari θα δοκιμάσει ένα πρωτότυπο μονοθέσιο με τις ζάντες 18 ιντσών, μόλις μια εβδομάδα πριν την έναρξη των χειμερινών δοκιμών του 2020, για λογαριασμό της Pirelli και του προγράμματος που έχει για την ανάπτυξη ελαστικών.
Από το 2021, η Formula 1 θα έχει τροχούς 18 ιντσών και η Pirelli έχει ξεκινήσει τις ετοιμασίες γι΄αυτό από το 2019, με τις Renault και McLaren να διαθέτουν προσαρμοσμένα μονοθέσια για τις δοκιμές αυτές.
Επίσης, και η Mercedes έχει συνεισφέρει, με δύο ημέρες δοκιμών στο Abu Dhabi, ύστερα και από τις δοκιμές μετά το τέλος της σεζόν στην πίστα της Yas Marina.
Η Ferrari θα γίνει η πιο πρόσφατη ομάδα που κάνει δοκιμές με τα 18ιντσα ελαστικά, τα οποία θα δοκιμάσει στη Jerez στις 8 Φεβρουαρίου του 2020, μόλις 10 ημέρες πριν την επίσημη έναρξη των χειμερινών δοκιμών στη Βαρκελώνη. Στη Scuderia λένε πως επέλεξαν να καθυστερήσουν αυτές τις δοκιμές της Pirelli για λόγους κόστους.
Το νέο μονοθέσιο της Ferrari θα αποκαλυφθεί στις 11 Φεβρουαρίου, το οποίο σημαίνει πως θα βρίσκεται στα τελικά στάδια της παραγωγής του, πριν ετοιμαστεί για τις χειμερινές δοκιμές του 2020, στις 18 Φεβρουαρίου.
Ωστόσο, ακόμα και αν το μονοθέσιο του 2020 ήταν σύντομα έτοιμα να βγει στην πίστα, ειδικές οδηγίες υπάρχουν στους αγωνιστικούς κανονισμούς για του χρόνου, με σκοπό τη διασφάλιση ότι δεν θα αποκτηθεί κάποιο άδικο πλεονέκτημα από τις πρώιμες δοκιμές ελαστικών.
Η Pirelli μπορεί να συμπληρώσει 25 ημέρες ιδιωτικών δοκιμών μεταξύ 1ης Φεβρουαρίου και μιας εβδομάδας μετά και το τέλος της σεζόν, το οποίο θα είναι στις 29 Νοεμβρίου στο Abu Dhabi.
Εάν κάποια δοκιμή γίνεται πριν τον πρώτο αγώνα της σεζόν, όπως αυτή της Ferrari, μόνο κάποια τροποποιημένη εκδοχή του μονοθεσίου του 2018 ή του 2019 επιτρέπεται να χρησιμοποιηθεί. Αυτό, αποτρέπει το να γίνουν δοκιμές για το μονοθέσιο του 2020 πριν τις επίσημες δοκιμές, οι οποίες φέτος έχουν περιοριστεί από 8 σε 6 ημέρες.
Ενώ τα ελαστικά 18 ιντσών είναι μέρος ενός μεγάλου σετ αλλαγών στους τεχνικούς κανονισμούς για το 2021, οι κανόνες λένε επίσης πως οι δοκιμές αυτές γίνονται μονάχα για την απόκτηση γνώσης σχετικά με τα ελαστικά, τις ζάντες και τα καλύμματα των ζαντών και τίποτα παραπάνω.
Αυτό σημαίνει πως όποια ομάδα βοηθήσει με τα ελαστικά του 2021 δεν πρέπει να χρησιμοποιήσει “κανένα μονοθέσιο ή εξάρτημά του” που προτίθεται να της δώσει τεχνικές πληροφορίες για το 2021.
Επίσης, μεταξύ των αλλαγών για τους κανονισμούς των δοκιμών το 2020, υπάρχει και η πρόθεση για την επέκταση των δοκιμών στο τέλος της σεζόν σε τρεις ημέρες, με τουλάχιστον μια από τις ημέρες να γίνεται από έναν τακτικό οδηγό του 2020 για δοκιμή των ελαστικών του 2021.
Αυτό, θα απαιτήσει κάποιο πρωτότυπο μονοθεσίου που θα μπορεί να φορέσει τα ελαστικά 18 ιντσών και ενώ οι ομάδες θα μπορούν να το καταφέρουν αυτό, εάν κάποια από αυτές δεν το πετύχει εν τέλει, αποκλείεται από την 3η ημέρα των δοκιμών.
Μια ημέρα των δοκιμών θα πρέπει επίσης να γίνει από οδηγό που έχει συμμετάσχει σε λιγότερους από δύο αγώνες στη Formula 1 στην καριέρα του. Προηγουμένως, τέτοιοι rookies έπρεπε να κάνουν τουλάχιστον δύο ημέρες δοκιμών μέσα στη σεζόν, όμως η αυτή η περιορισμένη ευκαιρία είναι αποτέλεσμα της περικοπής των δοκιμών για το 2020.
Οι ομάδες έχουν το ελεύθερο να αποφασίσουν εάν ο rookie οδηγός θα οδηγήσει ένα μονοθέσιο προδιαγραφών 2020 ή ένα πρωτότυπο μονοθέσιο που θα μπορεί να δοκιμάσει τα ελαστικά 18 ιντσών για το 2021.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!