Η Alfa Romeo είναι η πρώτη ομάδα που αποκάλυψε το πραγματικό της μονοθέσιο για το 2023, ύστερα από αποκαλύψεις livery από τις Haas, Red Bull και Williams.
Μπορει να μην είναι η τελική εκδοχή που θα δούμε να πατάει πίστα στο Bahrain, ωστόσο η C43 διαθέτει χτυπητές διαφορές σε σχέση με τον προκάτοχό της, τη C42. Αν και τα δύο αυτά μονοθέσια μοιράζονται αρκετές ομοιότητες, είναι ορατό δια γυμνού οφθαλμού πως το φετινό μονοθέσιο έχει υποστεί μια σειρά αλλαγών.
Αυτές, όχι μόνο αποτελούν μέσο βελτίωσης της επίδοσης του μονοθεσίου, αλλά ίσως δείχνουν και την ευρύτερη κατεύθυνση στην οποία θα κινηθούν πολλές ομάδες το 2023.
Τα σημεία της C43 που αξίζουν έντονης προσοχής είναι η περιοχή των sidepods και η άκρη του πατώματος.
Τα sidepods, λοιπόν, του νέου μονοθεσίου της Sauber (Alfa Romeo για τελευταία χρονιά φέτος) δείχνουν να είναι μια μίξη της φιλοσοφίας που Red Bull και Ferrari έχουν ακολουθήσει. Η περιοχή της εισαγωγής του αέρα και το σχήμα των sidepods φέρει αρκετές ομοιότητες με τον σχεδιασμό της F1-75, πίσω στο 2022.
Δεδομένου ότι κάτω από το…ροσονέρο κάλυμμα κινητήρα της C43 υπάρχει μια μονάδα ισχύος made in Maranello. Αυτό από μόνο του σίγουρα δημιουργεί συγκεκριμένες δυνατότητες και περιορισμούς στον σχεδιασμό των sidepods. Άρα, έχει λογική για την ελβετική ομάδα η υιοθέτηση μιας φιλοσοφίας κοντά στα πρότυπα της Scuderia.
Ωστόσο, αντί για την υιοθέτηση των “μπανιέρων” της F1-75, η Alfa Romeo εμπνεύστηκε και από τη Red Bull στην περιοχή αυτή. Η έμπνευση αυτή είναι ορατή όχι μόνο από την λύση για την πίσω απόληξη των sidepods, όπου αυτή η διαμόρφωση καθοδική ράμπας (downwash ramp) είναι σχεδιαστική φιλοσοφία της RB18, αλλά και στο πώς το κάλυμμα του κινητήρα έχει μορφή διαζωμάτων (shelf approach).
Η λύση αυτή της Alfa Romeo δεν έχει γίνει μόνο για κέρδη στο αεροδυναμικό κομμάτι, αλλά και για καλύτερα ψύξη κατά μήκος του μονοθεσίου, κάτι το οποίο πέρσι είχε εντοπιστεί ως πηγή προβλημάτων αξιοπιστίας στη C42, ωστόσο δεν υπήρχαν οι πόροι να διευθετηθεί άμεσα.
Αλλαγές επίσης έρχονται και στην περιοχή του κιβωτίου και της πίσω ανάρτησης, όπου αναζητούνται κέρδη στη μηχανική πρόσφυση του μονοθεσίου. Η μικρότερη έξοδος στο πίσω μέρος, έχει επίσης αντισταθμιστεί με γρίλιες ψύξης στο κάλυμμα του μονοθεσίου, τόσο στην άνω περιοχή των sidepods, όσο και στην οριζόντια περιοχή του sidepod.
Λογικά, ο αριθμός αυτός των ανοιγμάτων θα αυξομειώνεται ανάλογα τις απαιτήσεις των αγώνων, με την Alfa Romeo να έχει παρουσιάσει, απ’ ότι φαίνεται την πιο ακραία εκδοχή αναγκών ψύξης.
Η άκρη του πατώματος της C43 είναι επίσης μια ακόμα περιοχή με αρκετές αλλαγές, οι οποίες αντικατοπτρίζουν τον νέο κανονισμό για τα 15 mm ανύψωσης στην εκεί περιοχή.
Προφανώς και με την εισαγωγή νέων κανονισμών η κάθε ομάδα αναζητεί τρόπους να επωφεληθεί απ’ αυτούς. Στην περίπτωση της Alfa Romeo, οι σχεδιαστές επέλεξαν τη μπροστινή και την πίσω περιοχή του πατώματος να τη διατηρήσουν στο ίδιο ύψος, βάσει των επιτρεπόμενων. Στη μέση του πατώματος, ωστόσο, το πάτωμα έχει χωριστεί σε πολλά πτερύγια.
Η ύπαρξη αυτών αφορά τη διαχείριση του αέρα στην εκεί περιοχή, στην προσπάθεια να αντισταθμιστούν απώλειες στην επίδοση από τη συγκεκριμένη αλλαγή στους κανονισμούς.
Βέβαια, η άκρη του πατώματος είναι μια περιοχή που οι ομάδες επινοούν αρκετές σχεδιαστικές λύσεις μέσα σε μια σεζόν, οπότε αυτό που μας έδειξε η Alfa ενδέχεται να είναι μια από τις πολλές σκέψεις που υπάρχουν για εκεί.
Ύστερα από το ατύχημα του Guanyu Zhou πέρυσ στο Silverstone, η FIA έφερε αλλαγές στους κανονισμούς γύρω από τον σχεδιασμό των roll hoop, τις δομές δηλαδή που βρίσκονται πάνω από το κεφάλι των οδηγών.
Θα ήταν, άρα, αναμενόμενο, η C43 να έχει μια πιο συμβατική εκδοχή του περσινού roll hoop, το οποίο χαρακτηρίστηκε ως blade design, λόγω του διαχωρισμού των εισόδων αέρα στο airbox. Ωστόσο, η Alfa Romeo βρήκε τρόπο να βελτιστοποιήσει το ήδη υπάρχον της σχέδιο, ώστε να περάσει τα crash tests.
Τέλος, η προφανέστερη διαφορά είναι αυτή στο livery της ομάδας. Το κόκκινο-λευκό έδωσε τη θέση του στο κόκκινο-μαύρο, κάτι που μάλλον φέρνει κέρδη και στο συνολικό βάρος του μονοθεσίου.
Πολλές ομάδες, πέρυσι, προσπάθησαν να ξεγυμνώσουν ορισμένες περιοχές του μονοθεσίου τους από μπογιά, εκθέτοντας το γυμνό ανθρακόνημα.
Αν και τέτοιες επιλογές γλιτώνουν σε μια ομάδα μόλις μερικά γραμμάρια, όλα μετρούν στην προσπάθεια για καλύτερο ρυθμό. Και στην Alfa Romeo δείχνουν πως έχουν κάνει σημαντική προσπάθεια να βρεθούν πιο ψηλά στο midfield φέτος.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!