Ύστερα από ένα διάλειμμα στο Μόντρεαλ, η Formula 1 επιστρέφει και πάλι στην Ευρώπη αυτό το Σαββατοκύριακό, και συγκεκριμένα στην πίστα Paul Ricard στη Γαλλία. Ορίστε μερικοί από τους λόγους για τους οποίους λατρεύουμε αυτή την πίστα…
1.Είναι στα νότια της Γαλλίας
Σοβαρά τώρα, τι μπορούμε να μην αγαπήσουμε σε αυτό; Αγώνες Formula 1 στη γαλλική Ριβιέρα, ένας τόσο καλός συνδυασμός. Εντάξει, αυτός ο λόγος είναι καλός μόνο αν παρευρίσκεται κάποιος αυτοπροσώπως στον αγώνα, ωστόσο όσον αφορά τις τοποθεσίες για αγώνα της F1 που μπορεί κάποιος να επισκεφτεί είναι αρκετά καλός μέρος.
Με σχεδόν εγγυημένο καλό καιρό, με τις προγνώσεις να δείχνουν πως το Σαββατοκύριακο στην περιοχή θα είναι αρκετά ζεστό, υπάρχουν καταπληκτικές ακτογραμμές και όμορφες πόλεις και χωριά εντός μικρής εμβέλειας από την πίστα, με την ευρύτερη περιοχή της Γαλλίας να φημίζεται για το φαγητό της και πολύ περισσότερο για το κρασί της.
Υπάρχει σοβαρός λόγος για τον οποίο πολλοί Ευρωπαίοι, αλλά και Γάλλοι επιλέγουν την Κυανή Ακτή για τις καλοκαιρινές διακοπές τους και όταν στον λογαριασμό προστίθεται και ένα Σαββατοκύριακο με αγώνα της Formula 1, ο συνδυασμός γίνεται ειδυλλιακός.
2. Τα μονοθέσια τεστάρονται στα όρια της απόδοσής τους
Η πίστα του Paul Ricard δέχτηκε μια πολύ μεγάλη ανακαίνιση στις αρχές της προηγούμενης δεκαετίας και για για λίγο ήταν γνωστή ως ένα μέρος που δοκιμάζεται πολύ η απόδοση των μηχανών. Με κάποιες επιπλέον αλλαγές που έγιναν τα τελευταία χρόνια να καθιστούν την πίστα κατάλληλη για αγωνιστικά δρώμενα όπως η F1, η πίστα εξακολουθεί να παραμένει μέρος όπου γενικά οι κινητήρες δοκιμάζονται.
Αυτό σημαίνει πως τα μονοθέσια σε πολλά σημεία πιέζονται μέχρι τα όριά τους, με τις ταχύτητες να φτάνουν πάνω από τα 300 km/h στην ευθεία Mistral πριν από το chicane της καθώς και μετά το chicane καθώς οι οδηγοί προσεγγίζουν την Signes. Και σε αυτά τα σημεία είναι που ένα μονοθέσιο της F1 πραγματικά δείχνει τρομερό, καθώς στην Signes οι οδηγοί δεν φρενάρουν στη συγκεκριμένη γρήγορη δεξιόστροφη στροφή, αλλά πραγματικά ακροβατούν στα όρια της πίστας, δεχόμενοι πάνω από 5G καθώς περνάνε με τέρμα το γκάζι. Μπορεί οι μεγάλες περιοχές εξόδου που υπάρχουν γύρω από το Paul Ricard να δείχνουν πως τα λάθη συγχωρούνται εύκολα εδώ, όμως η άσφαλτος σε αυτά τα σημεία είναι ειδικά σχεδιασμένη ώστε να κάνει τα μονοθέσια να βραδυπορούν κάτι που σημαίνει πως θα χαθεί πολύς χρόνος εάν ο οδηγός βγει εκτός πίστας.
3. Μπορείς να προσπεράσεις
Απλά επειδή το Paul Ricard είναι μια πίστα κατάλληλη για δοκιμές, αυτό δε σημαίνει πως δεν δίνονται πολλές ευκαιρίες για προσπεράσεις εδώ. Η περσινή επιστροφή του ως το γαλλικό Grand Prix, έδειξε πως οι προσπεράσεις είναι πιθανές σε δύο σημεία-κλειδιά της πίστας, ενώ φέτος θα μπορούσαν να υπάρξουν ακόμα περισσότερα.
Αρχικά, στη στροφή 1 έχουμε το πρώτο προφανές σημείο για προσπεράσματα, με μια σταθερή ζώνη φρεναρίσματος μετά την ευθεία εκκίνησης-τερματισμού να επιτρέπει στους οδηγούς να βρίσκονται σε συνθήκες ρόδα με ρόδα. Καθώς η αριστερή στροφή 1 ακολουθείται από τη δεξιόστροφη 2, υπάρχει η δυνατότητα για τον αμυνόμενο οδηγό να διατηρήσει τη θέση του, εάν μείνει στην εξωτερική γραμμή της 1, η οποία στη συνέχεια γίνεται η εσωτερική γραμμή στη 2.
Περίπου η ίδια ιστορία συμβαίνει και πιο μετά, στην ευθεία Mistral, και το γεγονός πως οι οδηγοί είναι με τέρμα το γκάζι μετά τη στροφή 7 καθώς προχωρούν στη Mistral, δίνουν τη δυνατότητα στο DRS και στο slistreaming να επιτρέψουν προσπεράσματα. Και πάλι, η ζώνη φρεναρίσματος εδώ περιλαμβάνει ένα σύμπλεγμα στροφών αριστερών-δεξιών που δίνει τη δυνατότητα σε έναν οδηγό να αμυνθεί. ενώ έπειτα ακολουθεί και άλλη μια ευθεία όπου και πάλι η αεροδυναμική υποβοήθηση που δέχεται ένα μονοθέσιο από το προπορευόμενό του είναι σημαντική. Επίσης, οι αλλαγές που έχουν γίνει στα μονοθέσια όσον αφορά την αεροδυναμική τους φέτος, βοηθούν τους οδηγούς να μένουν πιο κοντά μεταξύ τους στις γρήγορες στροφές, κάτι που ίσως αναδείξει και τη στροφή 3 ως μέρος για προσπεράσεις.
4. Οι οπαδοί
Η επιστροφή της F1 στη Γαλλία έδωσε τη δυνατότητα στους ντόπιους οπαδούς να υποστηρίξουν τη γαλλική Renault καθώς και αρκετούς Γάλλους οδηγούς, για πρώτη φορά ύστερα από το τελευταίο Grand Prix του Magny-Cours το 2008. Το “γαλλικό team” φέτος απαρτίζουν οι Renault, Pierre Gasly και Romain Grosjean, ενώ πέρυσι υπήρχε και ο Esteban Ocon. Στο περσινό Grand Prix, οι οπαδοί στην κεντρική κερκίδα απέναντι από την ευθεία εκκίνησης-τερματισμού αποτελούσαν πραγματικά μια δύναμη από μόνοι τους, με το κίτρινο χρώμα της Renault να κυριαρχεί. Όσον αφορά τους οδηγούς, οι Ocon και Gasly εγκατέλειψαν μόλις στον πρώτο γύρο, ωστόσο η Renault πέτυχε διπλό τερματισμό στους βαθμούς με την 8η θέση του Sainz και την 9η του Hulkenberg.
Για φέτος, οι ελπίδες της Renault μετά από μια πολλά υποσχόμενη εμφάνιση στον Καναδά, είναι μεγάλες. Στο Μόντρεαλ, ο Daniel Ricciardo τερμάτισε 6ος με τον ομόσταβλό του Nico Hulkenberg να βρίσκεται μια θέση από πίσω του, με την ομάδα του Enstone να κλείνει την ψαλίδα με την 4η McLaren. Σε κάθε περίπτωση, ανεξαρτήτως αποτελέσματος, η υποστήριξή τους από τους οπαδούς θα είναι μεγάλη.
5. Αγάλματα με γορίλες
Πέρυσι, στη Γαλλία είδαμε ένα από τα πιο ασυνήθιστα τρόπαια στη Formula 1. Ένας τρίχρωμος (στα χρώματα της σημαίας της Γαλλίας) γορίλας, ο οποίος κρατούσε ένα ελαστικό της Pirelli ήταν το τρόπαιο που παρέλαβε ο περσινός νικητής Lewis Hamilton. Το συγκεκριμένο τρόπαιο σχεδιάστηκα από τον Γάλλο καλλιτέχνη και γλύπτη Richard Orlinski, όμως δεν είχε επιβεβαιωθεί η δουλειά του μέχρι και το τέλος του αγώνα. Οι δημιουργίες του Orlinski ήταν γενικά παρούσες γύρω από την πίστα μέσα σε όλο το Σαββατοκύριακο, με γλυπτά όπως ο πάνθηρας, το άλογο, η αρκούδα και ο ‘King Kong’ να κάνουν τη διαφορά.
Είναι ένας μοναδικός τρόπος για να συνεισφέρει κάποιος στην οπτική που υπάρχει σε ένα αγωνιστικό Σαββατοκύριακο, ενώ προγραμματίζεται να συνεχιστεί αυτό και φέτος. Έτσι, εάν δείτε ένα φωτεινό μπλε άλογο να βρίσκεται παραπλεύρως της πίστας, μην απορήσετε γιατί…
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!