Η SF-25, το νέο μονοθέσιο της Ferrari για την επερχόμενη σεζόν παρουσιάστηκε με αρκετές αλλαγές σε σχέση με τον προκάτοχό του, και ο σκοπός σύμφωνα με τους ανθρώπους της ομάδας είναι οι κανονισμοί του 2026.
Οι Lewis Hamilton και Charles Leclerc είχαν την ευκαιρία να πατήσουν πίστα με την SF-25 στο Fiorano, μια ημέρα μετά τα αποκαλυπτήρια των livery των μονοθεσίων στην εκδήλωση στην O2 Arena. Αν και το νέο μονοθέσιο δεν δείχνει να έχει ριζικές διαφορές σε σχέση με τον προκάτοχό του, κάτι από το διαφορετικό livery οι μηχανικοί του Maranello προχώρησαν σε κάποιες μεγάλες αναβαθμίσεις, δεδομένου ότι δεν έβρισκαν μεγάλα περιθώρια εξέλιξης στη σχεδιαστική φιλοσοφία της SF-24.
Τα πράγματα περιπλέκονται λόγω της μεγάλης αλλαγής των τεχνικών κανονισμών που επίκειται για το 2026. Η αλλαγή αυτή, αλλά και το κατά πόσο η Scuderia θα μπει με το “δεξί” στο 2025, θα καθορίσουν και το πότε η ομάδα θα στρέψει το ενδιαφέρον της ολοκληρωτικά στους νέους κανονισμούς, σύμφωνα και με τον επικεφαλής της ιταλικής ομάδας, Fred Vasseur.
Βασικό συστατικό στη μετάβαση από την SF-24 στην SF-25 είναι η αλλαγή στην εμπρός ανάρτηση, η οποία πλέον είναι τύπου pull-rod και όχι push-rod όπως ο προκάτοχός της. Σύμφωνα με τον νέο τεχνικό διευθυντή της ομάδας, Loic Serra, αυτή η αλλαγή είναι μονάχα “η κορυφή του παγόβουνου”.
“Το μεγαλύτερο μέρος του μονοθεσίου είναι καινούριο, και δεν μιλάμε μόνο για όσα μπορεί να προσέξει εξωτερικά το μάτι, αλλά αυτά τα μέρη είναι που έχουν και τη μεγαλύτερη επιρροή”, εξήγησε ο Serra στο Automoto.it. “Έχουμε αλλάξει πολλά εσωτερικά εξαρτήματα, όμως η φιλοσοφία μένει ίδια”.
Όπως ο ίδιος εξήγησε, η περσινή SF-24 είχε πιάσει ταβάνι εξέλιξης, με μικρά περιθώρια για περαιτέρω βελτίωση. Η αλλαγή στον τύπο ανάρτησης, μαζί με αρκετές παρεμβάσεις σε ένα σημαντικά τροποποιημένο πάτωμα δείχνουν πως θα είναι η αιχμή του δόρατος στον ανταγωνισμό της Ferrari απέναντι στην πρωταθλήτρια McLaren, η οποία αποκάλυψε την MCL39, επίσης ένα project με αρκετές αλλαγές σε σχέση με τον προκάτοχό του.
“Βασικός μας στόχος με την SF-25 είναι να βρούμε περιθώρια βελτίωσης στην αεροδυναμική, δηλαδή τις αναβαθμίσεις που θα φέρουμε αργότερα μέσα στη σεζόν”, εξήγησε συνεχίζοντας ο Serra. “Καθώς οι τωρινοί τεχνικοί κανονισμοί βρίσκονται στην τελευταία τους σεζόν, στα μονοθέσια κυνηγάμε λεπτομέρειες αυτή τη στιγμή”.
Ωστόσο, οι μικρές αυτές λεπτομέρειες είναι ικανές για τη διαφορά, κάτι που στη Ferrari έμαθαν με τον δύσκολο τρόπο, καθώς πέρυσι είδαν πτώση στον ρυθμό τους στα μισά της σεζόν, λόγω πακέτου αναβάθμισης που δεν απέδωσε τα αναμενόμενα. Εν τέλει, ήρθαν διορθώσεις κατόπιν και η Scuderia τερμάτισε πάνω από τη Red Bull καθώς και μόλις 14 βαθμούς πίσω από τη McLaren. Ο Serra υπολόγισε πως η μέση διαφορά ανάμεσα στην ομάδα του και τη McLaren ήταν στα περίπου 30 χιλιοστά του δευτερολέπτου πέρυσι. Αυτή η μικρή διαφορά είναι που ωθεί τα πράγματα στην ακραία λεπτομέρεια με την SF-25.
Πλέον, ελπίδα όλων στο Maranello είναι πως ο τίτλος στους Κατασκευαστές θα μπορέσει φέτος να γυρίσει ξανά στην Ιταλία, για πρώτη φορά από το 2008.
When your corner view is the Tifosi 👌 pic.twitter.com/nQCFzx2pyS
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) February 21, 2025
Φυσικά, επίκεινται στον ορίζοντα και οι τιτάνιες αλλαγές στους κανονισμούς του 2026. Σχετικά με αυτές, ο Vasseur γνωρίζει πως σημασία έχει η ευρύτερη εικόνα, και ήδη γίνονται οι σκέψεις για το πότε θα σταματήσει η προσήλωση στην SF-25 για χάρη των νέων τεχνικών κανονισμών.
“Σε κάποιο σημείο στη χρονιά θα πρέπει να παρθεί μια απόφαση ανάμεσα στο project του 2026 και την εξέλιξη του μονοθεσίου του 2025. Πρόκειται για μια απόφαση που θα καθοριστεί από το πού θα είμαστε στη μάχη του πρωταθλήματος”, σχολίασε ο Γάλλος. “Μετά τους πρώτους 4-5 αγώνες στη σεζόν θα αξιολογήσουμε τη θέση μας και θα ληφθούν αποφάσεις για το πώς θα διανείμουμε τους διαθέσιμους πόρους μας…πιθανώς από το καλοκαίρι όλο το βάρος θα πέσει στο 2026”.
Ωστόσο, εάν η Ferrari παλεύει για τον τίτλο, τα πράγματα για το πότε θα στραφεί η έμφαση στο 2026 ίσως να μην είναι τόσο ξεκάθαρα.
“Αναμένω μια σεζόν όπως την περσινή, με τέσσερις ομάδες ικανές να κερδίσουν αγώνες και να κυνηγήσουν το Πρωτάθλημα. Θα είναι μια καλή μάχη”, δήλωσε καταληκτικά ο Vasseur.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!