Ο Toto Wolff σχολίασε πως το νέο μονοθέσιο της Mercedes, η W14, θα είναι γεμάτη εκπλήξεις, με τα Ασημί Βέλη να θέλουν να ξεπεράσουν το δύσκολο 2022.
Με μόλις μια νίκη στο ενεργητικό της τελείωσε την περασμένη σεζόν η Mercedes, απόρροια πολλών προβλημάτων με την W13, το σημαντικότερο εκ των οποίων ήταν το porpoising.
Με τον Wolff να δηλώνει πριν λίγο καιρό πως τα προβλήματα της W13 ήταν γνωστά στο Brackley ήδη από τον Οκτώβριο του 2021, μπορεί να υποτεθεί πως η Mercedes είχε άπλετο χρόνο ώστε να δουλέψει πάνω σε αυτά, και να φέρει ένα αρκετά βελτιωμένο πακέτο ενόψει της επερχόμενης σεζόν.
Η γερμανική ομάδα έχει δείξει πως δεν φοβάται να φέρει καινοτομίες οι οποίες διαφέρουν απ’ όλες τις υπόλοιπες ομάδες, όπως ήταν και η φιλοσοφία του zero pod που είχε φέτος με τους αεραγωγούς εκατέρωθεν του cockpit να είναι σχεδόν ανύπαρκτοι. Με τις ομάδες πλέον να δουλεύουν πυρετωδώς ώστε να τελειοποιήσουν τα μονοθέσια του 2023, δεδομένου ότι από τον Φεβρουάριο ξεκινούν οι επίσημες παρουσιάσεις, ο Wolff άφησε να εννοηθεί πως η W14 ενδεχομένως να έχει χτυπητές διαφορές σε σχέση με τον προκάτοχό της.
“Είναι γεμάτη εκπλήξεις”, δήλωσε ο Wolff σε συνέντευξη τύπου. “Την τελευταία φορά που την είδα σκέφτηκα πως είναι ίδια (με τη W13), όμως ελπίζουμε πως δεν θα είναι η ίδια”.
Δεδομένων των αλλαγών που έγιναν ενόψει 2022, είναι πιθανό η W14 να έχει αρκετές ομοιότητες οπτικά με την W13. Ο Wolff, απ’ την πλευρά του, παραδέχτηκε πως, παρά τη μεταξύ τους ομοιότητα, έχει λάβει διαβεβαιώσεις πως στην ουσία τους τα δύο μονοθέσια διαφέρουν σημαντικά.
“Δεν διαφέρω πολύ από εσάς. Μπαίνω στην αεροσήραγγα και μου φαίνεται λες και βλέπω το μονοθέσιο της περσινής χρονιάς. Μου λένε όμως πως κατά βάθος είναι πολύ διαφορετικό”.
“Οι διαφορές έχουν να κάνουν με τη διαχείριση του αέρα, την κατανομή βάρους, τον χάρτη αεροδυναμικής”.
“Το μονοθέσιό μας άλλαξε ριζικά μεσούσης της σεζόν. Αλλάξαμε τη φιλοσοφία αλλά τίποτα δεν φαινόταν να αλλάζει εξωτερικά”.
She retires with 515 points, 17 podiums, six fastest laps, one pole and one win.
While the W13 won’t be remembered as the fastest car we’ve ever built, the lessons learnt this year might just make it the most important one. 💪 pic.twitter.com/u8zkp4XdlP
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) December 30, 2022
Παρά την εμφανή ομοιότητα που θα μοιράζονται W14 και W13, ο Wolff ελπίζει πως το νέο μονοθέσιο δεν θα μοιράζεται τις κακές συνήθειες και ιδιοτροπίες της W13. Σχολίασε πως η διαδικασία εύρεσης των θεμελιωδών ζητημάτων που ταλάνιζαν τη W13 και η επίλυση αυτών ήταν σαν “ξεφλούδισμα κρεμμυδιού”.
“Θεωρώ πως πλέον έχουμε πολύ βαθύτερη κατανόηση των προβλημάτων που είχαμε μπροστά μας”, πρόσθεσε ο Αυστριακός. “Βγάζουμε κάθε φορά από μια στρώση του κρεμμυδιού, ανακαλύπτοντας περισσότερα θέματα και προβλήματα κάθε φορά. Θεωρώ όμως πως έχουμε φτάσει στο σημείο που κατανοούμε αρκετά καλά τους λόγους που το μονοθέσιο δεν αποδίδει όπως θα θέλαμε”.
“Τουλάχιστον σε μερικές πίστες βλέπουμε καλή συσχέτιση μεταξύ θεωρίας και πράξης. Έχει να κάνει, άρα, με τις μικρές λεπτομέρειες γύρω από το πώς να βελτιστοποιήσουμε αεροδυναμικά το μονοθέσιο, πώς μπορούμε να βελτιώσουμε την οδήγηση με αυτό και να το κάνουμε πιο εντυπωσιακό και διασκεδαστικό”.
“Εάν μπορέσουμε όλα αυτά να τα λύσουμε μέσα στον χειμώνα, τουλάχιστον θα έχουμε στα χέρια μας μια σταθερή πλατφόρμα για τους οδηγούς μας, ώστε από εκεί και ύστερα να την εξελίξουμε περαιτέρω”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!