Αν και πολλά είναι ρευστά όσον αφορά την έκβαση του κορωνοϊού, όλα δείχνουν πως το φετινό Grand Prix της Αυστραλίας θα διεξαχθεί κανονικά, κάτι που θα δώσει το έναυσμα για τη σεζόν του 2020, μια σεζόν που φαίνεται πολλά υποσχόμενη.
Το 2019 έκλεισε με τον Hamilton και τη Mercedes για άλλη μια φορά στην κορυφή, πετυχαίνοντας το 6ο διαδοχικό double στη Formula 1. Οι κανονισμοί όμως για φέτος έχουν μείνει ίδιοι, γεγονός που μπορεί να δώσει πιο αμφίρροπες μάχες, καθώς οι ομάδες χτίζουν πάνω στα περσινά τους μονοθέσια.
Στο τέλος της περσινής σεζόν, οι Ferrari και Red Bull είχαν τη δυναμική να ανταγωνιστούν επί ίσοις όροις τις Mercedes, κάτι που δε μπορούσε να ειπωθεί για τις αρχές του 2019. Με αυτό το momentum οι δύο διεκδικήτριες του τίτλου ελπίζουν να είναι σε θέση να πιέσουν τα ασημί βέλη, αμφισβητώντας την κυριαρχία τους.
Βέβαια, το momentum αυτό φάνηκε να ανακόπτεται μετά τις χειμερινές δοκιμές, στην πίστα της Βαρκελώνης. Εκεί, η Mercedes κυριάρχησε στους χρόνους, προεξάρχοντος του Valtteri Bottas, με χρόνο 1:15.732 και την πιο μαλακή από τις διαθέσιμες γόμες. Η W11 δείχνει πως είναι ακόμα το ανώτερο μονοθέσιο, κάτι στο οποίο συνέδραμε και τη νέα καινοτομία με την οποία εμφανίστηκε η ομάδα στις δοκιμές.
Πρόκειται για το Dual Axis Streering System (DAS), το οποίο σίγουρα μαγνήτισε τα βλέμματα. Αναμένεται να φανεί εάν τα οφέλη του είναι τέτοια, που θα οδηγήσουν την ομάδα στο να το φέρει κανονικά στη Μελβούρνη.
Και αν αυτό δεν είναι σίγουρο, η πρόθεση της FIA να το απαγορεύσει για το 2021 σίγουρα είναι. Αυτό βέβαια δεν είναι λόγος για τη μη χρήση του φέτος από τη Mercedes, η οποία θέλει να δει τους οδηγούς της να φέρνουν το 7ο double τίτλων στο Brackley. Σύμφωνα, με τον σύμβουλο της Red Bull, Dr. Helmut Marko, το DAS μπορεί να δίνει μέχρι και δύο δέκατα στον γύρο στη Mercedes, άρα μιλάμε για ένα ουσιαστικό πλεονέκτημα.
Και μιας και πιάσαμε κουβέντα για τη Red Bull, ας δούμε λίγο τις δοκιμές που έκανε φέτος η αυστριακή ομάδα. Οι κόκκινοι ταύροι έδωσαν προτεραιότητα στις προσομοιώσεις αγώνων φέτος, κάνοντας πολλά χιλιόμετρα, χωρίς να πιέσουν αρκετά τον κινητήρα της Honda, ο οποίος φαίνεται πως τόσο σε αξιοπιστία όσο και σε επιδόσεις είναι ένα ξεκάθαρο βήμα παραπάνω σε σχέση με πέρυσι. Αυτό φάνηκε και από το 1:16.269 του Verstappen με τη C4 γόμα.
Οι Honda – Red Bull έχουν καταφέρει να δώσουν στον Ολλανδό ένα μονοθέσιο ικανό για νίκες και τίτλους; Εάν ναι, τότε σίγουρα η σεζόν που αναμένεται πολύ σύντομα να ξεκινήσει προμηνύεται καθηλωτική. Εάν είναι σε θέση να διεκδικήσει νίκες και ο teammate του, Alex Albon, σίγουρα θα είναι και αμφίρροπη μέχρι και στο εσωτερικό του garage της Red Bull.
Κλείνοντας την κουβέντα για την κορυφαία τριάδα στο άθλημα, ας δούμε τα πεπραγμένα της Ferrari στις δοκιμές. Η ομάδα του Maranello δεν αφοσιώθηκε στο να γράψει ταχύτερους γύρους, πάγια τακτική των προηγούμενων δοκιμών.
Αυτό δημιουργεί ένα κλίμα αβεβαιότητας γύρω από την SF1000, καθώς δεν είναι γνωστά τα επίπεδα απόδοσής της. Βέβαια, και η Mercedes δεν έθετε τα προηγούμενα χρόνια προτεραιότητα στους ταχύτερους γύρους στις δοκιμές, γεγονός που δεν θα λέγαμε πως την επηρέασε και πολύ στο πρωτάθλημα. Αυτό που ίσως προκαλεί ανησυχία όμως στη Ferrari είναι η έλλειψη αισιοδοξίας που πλανάται στο κόκκινο garage.
Στη Mercedes θεωρούν πως αυτό οφείλεται σε σκοπιμότητα από τη Ferrari, η οποία σκόπιμα υποαποδίδει. Στη Scuderia έχουν αρνηθεί πολλάκις αυτή την άποψη, αλλά στη Μελβούρνη θα έχουν να ασχοληθούν και με τον ντόρο που υπήρξε λόγω της συμφωνίας της ομάδας με τη FIA.
Πριν λίγες μέρες, η FIA έβγαλε ανακοίνωση μιλώντας για συμβιβασμό της ίδιας και της Ferrari σχετικά με τον περσινό κινητήρα της ομάδας. Αυτή η δήλωση, τόσο ως προς το σκοπό της, όσο και ως προς την άρνηση επεξήγησης των λεπτομερειών του συμβιβασμού, δίνει έντονη τροφή στα media τα οποία σίγουρα θα κάνουν πολλές ερωτήσεις, σε αναζήτηση των λεπτομερειών.
Το κλίμα πάνω σε αυτό, δυναμίτισε η κοινή ανακοίνωση 7 ομάδων, οι οποίες απαίτησαν εξηγήσεις σχετικά με τη συμφωνία FIA και Ferrari, χάριν διαφάνειας. Η άρνηση στο αίτημά τους αυτό, από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού, σίγουρα έχει μεγαλώσει την προσοχή που δίνεται στο συγκεκριμένο ζήτημα, κάτι που μόνο η εμφάνιση της Scuderia στο Albert Park μπορεί να να αλλάξει.
Στη Scuderia δείχνουν τόσο ανήσυχοι, που ισχυρίζονται πως έχουν ανησυχίες μέχρι και για τη Racing Point, ειδικά στους πρώτους αγώνες της σεζόν.
Μια Racing Point, η οποία εμφανίστηκε στις δοκιμές με ένα πολύ γνώριμο μονοθέσιο, ένα μονοθέσιο που έμοιαζε ύποπτα πολύ με την W10, το περσινό μονοθέσιο της Mercedes.
Η RP20, ή αλλιώς “ροζ Mercedes” όπως το ονόμασαν πολλοί αμέσως, έκανε καλύτερο χρόνο 1:16.658, με τη C3 γόμα. Ο συγκεκριμένος χρόνος ήταν μόλις δύο δέκατα πιο αργός από τον ταχύτερο της Ferrari στις δοκιμές, ο οποίος έγινε με τη C5 γόμα.
Αποτελεί μια τέτοια σύγκριση ρεαλιστική; Δείχνει πως οι δύο ομάδες θα είναι κοντά μεταξύ τους στους πρώτους αγώνες ή κρύβονται και άλλα στο παρασκήνιο; Το Grand Prix της Αυστραλίας θα δείξει.
Ακόμα όμως και να μην βρίσκεται κοντά στη Ferrari, η Racing Point δείχνει πως θα προκαλέσει πονοκέφαλο στις κορυφαίες ομάδες του midfield, McLaren και Renault. Η μάχη για την 4η θέση στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών δείχνει πιο αμφίρροπη από κάθε άλλη χρονιά, με πολλούς θα θεωρούν πως και η AlphaTauri ίσως είναι μέσα στο παιχνίδι, κρίνοντας από την εμφάνιση των Kvyat και Gasly στις δοκιμές.
Η Alfa Romeo δείχνει πως θα είναι πιο πίσω από τους υπόλοιπους, αν και οι Raikkonen και Kubica βρέθηκαν στην κορυφή των δοκιμών δύο φορές, γεγονός που δε μπορεί να αμεληθεί σίγουρα.
Τα πράγματα δείχνουν πως πιο πίσω είναι και η Haas. Η αμερικάνικη ομάδα, αντιμετώπισε κάποια προβλήματα στις δοκιμές που δεν της επέτρεψαν να κάνει όσα χιλιόμετρα θα ήθελε. Η επίλυση των προβλημάτων έχει ξεκινήσει από πέρυσι για την ομάδα, που είδε την απόδοσή της να πέφτει κατακόρυφα μεταξύ 2018 και 2019.
Αποδείχτηκε χρήσιμη η χρήση του μονοθεσίου του περσινού Grand Prix της Αυστραλίας από τον Grosjean στα τέλη του 2019; Μόνο τα επόμενα Grand Prix θα δείξουν.
Για τέλος, έμεινε η Williams, μια ομάδα που τα τελευταία χρόνια βρίσκεται μόνιμα κολλημένη στον πάτο του grid.
Σε αντίθεση με το 2019, όπου υπήρχαν τεράστια προβλήματα στο παραγωγικό και μεταφορικό κομμάτι, τα οποία ουσιαστικά καθήλωσαν την ομάδα σε θέματα ρυθμού, εξερεύνησης του μονοθεσίου και ανταγωνιστικότητας, το 2020 ξεκίνησε καλά για την ομάδα.
Σταθερή παρουσία στη Βαρκελώνη, πολλά χιλιόμετρα από τους Russell και Latifi και συμπαθητικοί χρόνοι συνθέτουν ένα υποσχόμενο κλίμα για την FW43. Βέβαια, σύμφωνα με όλους μέσα στην ομάδα, δεν περιμένουν να έχουν κάνει άλματα, καθώς το φετινό μονοθέσιο αποτελεί μονάχα βελτίωση του περσινού.
Κλείνοντας, πολλά είναι τα ερωτήματα που μένουν να απαντηθούν για το 2020. Οι πρώτες απαντήσεις σε αυτά θα αρχίσουν να δίνονται γρήγορα, αρχής γενομένης από το Grand Prix στη Μελβούρνη.
Στις 15 Μαρτίου, όταν σβήσουν τα φώτα, θα φανεί πραγματικά ποιοι έχουν καλό μονοθέσιο, ποιοι κρύβονταν στις δοκιμές, ποιοι προτίμησαν να περιοριστούν φέτος για χάρη των αλλαγών του 2021 και ποιοι οδηγοί θα είναι αυτοί που θα τραβήξουν πάνω τους το ενδιαφέρον για το 2020.
Λίγες μέρες ακόμα υπομονή χρειάζεται μόνο, η Formula 1 είναι και πάλι εδώ!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!