Τα τελευταία χρόνια, το Yaris GR της Toyota δεν δείχνει τον καλύτερό του εαυτό στις χωμάτινες διαδρομές, ωστόσο, με το Rally Μεξικού προ των πυλών, οι Ιάπωνες φαίνεται πως έχουν βρει τη λύση.
Εσχάτως, Toyota και χώμα δεν έχει αποδειχτεί πως είναι μια σχέση αγάπης. Παρά το γεγονός πως στο περσινό Rally Safari στην Κένυα, η ομάδα έκανε το 1-2-3, το πάλαι πότε εξουθενωτικό Rally της Κένυας, δεν θυμίζει σε τίποτα τις δυσκολίες του παρελθόντος.
Πλέον, τα Rally με πραγματικό χωμάτινο χαρακτήρα είναι αυτά σε Ελλάδα, Σαρδηνία και Μεξικό. Πέρυσι, ούτε στο Rally Acropolis, αλλά ούτε και στο Rally Σαρδηνίας υπήρξε κάποιο Toyota στο βάθρο.
Το Μεξικό, επίσης δεν έχει αποδειχτεί ένας βολικός αγώνας για τους Ιάπωνες. Χρειάστηκαν 4 προσπάθειες ώστε να βρεθεί ένα Yaris στην κορυφή του Rally με το μεγαλύτερο υψόμετρο στο καλεντάρι, με τον Ogier να το πετυχαίνει το 2020. Θα πρέπει να αναφερθεί όμως, πως η νίκη αυτή ήρθε σε ένα “κουτσουρεμένο” Rally, του οποίου η μια ημέρα διεκόπη λόγω COVID.
Ο τεχνικός διευθυντής της Toyota, Tom Fowler, ποτέ δεν έχει ισχυριστεί πως η ομάδα του δεν αντιμετωπίζει πρόβλημα σε τέτοιες επιφάνειες. Μετά το περσινό Rally Ιαπωνίας, που έκλεισε το 2022, ο Fowler μίλησε με απόλυτη ειλικρίνεια σχετικά με το πώς αποδίδει του Yaris της ομάδας στις χωμάτινες επιφάνειες.
“Είχαμε κάποιους πολύ καλούς αγώνες φέτος, αλλά ήταν και κάποιοι εφιαλτικοί αγώνες”, δήλωσε τότε ο Fowler.
“Η Ελλάδα είναι ένα τέτοιο παράδειγμα, δεν αποδώσαμε καλά στην Ελλάδα, αλλά ούτε και στις δοκιμές για τον αγώνα στην Ελλάδα. Αυτή τη στιγμή, τέτοιου τύπου Rally, όπου κυριαρχούν τα σκληρά ελαστικά δεν είναι το δυνατότερό μας σημείο”.
“Δουλεύουμε πάνω σε αυτό επειδή θέλουμε να βελτιώσουμε τα αδύναμα σημεία μας. Φέρνουμε κάποιες βελτιώσεις σχετικά με το κομμάτι αυτό”.
One week until #RallyMexico, and @KalleRovanpera is excited to be returning there!
#ToyotaGAZOORacing #GRYaris #WRC pic.twitter.com/az8EG6qbNl
— TOYOTA GAZOO Racing WRT (@TGR_WRC) March 9, 2023
Οι αναβαθμίσεις αυτές δοκιμάστηκαν την περασμένη εβδομάδα από την Toyota στην Ισπανία. Και με τον Kalle Rovanpera να δηλώνει πως οι συγκεκριμένες αλλαγές του άρεσαν, τότε τα πράγματα στην Toyota δείχνουν αρκετά υποσχόμενα για το μέλλον.
“Θεωρώ πως τα παιδιά έχουν δουλέψει πάρα πολύ πάνω στις χωμάτινες επιφάνειες”, σχολίασε ο Φινλανδός πρωταθλητής μετά τις δοκιμές της ομάδας του στην Ισπανία.
“Προηγουμένως, δεν είχαμε καλό ρυθμό σε τέτοιου τύπου σκληρές επιφάνειες και όλοι δουλεύουν πολύ ώστε να βελτιώσουν το αγωνιστικό. Είναι ευχάριστο που βλέπουμε πως ήδη από σήμερα το αυτοκίνητο είναι σίγουρα καλύτερο σε τέτοιες συνθήκες”.
“Ναι λοιπόν, εξακολουθούμε να δουλεύουμε σκληρά ώστε να βρούμε ό,τι μπορούμε, αλλά σίγουρα οδεύουμε προς τη σωστή κατεύθυνση”.
Μπορεί οι βελτιώσεις αυτές να είναι ήδη ορατές, ωστόσο σίγουρα τα πράγματα ανάμεσα σε Ισπανία και Μεξικό δεν είναι εντελώς ίδια. Η μεγαλύτερη ειδοποιός διαφορά είναι οι θερμοκρασίες. Με τη θερμοκρασία περιβάλλοντος στο Μεξικό να αναμένεται αρκετά διαφορετική σε σχέση με τις θερμοκρασίες των δοκιμών στην Ισπανία, ο αντίκτυπος αυτός θα φανεί και στο οδόστρωμα. Με το Yaris να μην έχει και τις καλύτερες σχέσεις με τη γόμα Scorpion της Pirelli, αυτή δηλαδή που φοράν τα αγωνιστικά στις πιο απαιτητικές, χωμάτινες διαδρομές, μένει να φανεί εάν οι αλλαγές που έγιναν είχαν όντως αποτέλεσμα.
Όλα θα φανούν το ερχόμενο τετραήμερο, 16-19 Μαρτίου, αρχής γενομένης από την ειδική El Chocolate, το πρωί της Παρασκευής.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!