Λόγω του κακού της ρυθμού μέσα στη σεζόν, η Mercedes έχει μπροστά της την επιλογή να λειτουργήσει περισσότερη ώρα την αεροσήραγγα στο δεύτερο μισό του 2022.
Αυτό συμβαίνει λόγω των αεροδυναμικών περιορισμών στη Formula 1 αναφορικά με τις δοκιμές (ATR), με βάση τη θέση μιας ομάδας στη βαθμολογία των Κατασκευαστών μετά το Grand Prix του Καναδά.
Το ATR ξεκίνησε πέρυσι, με σκοπό να φέρει πιο κοντά σε απόδοση τις ομάδες μεταξύ τους, περιορίζοντας τον χρόνο που έχει διαθέσιμο μια ομάδα για χρήση της αεροσήραγγας και του CFD λογισμικού μέσω ενός συστήματος “penalty” για τις καλύτερες ομάδες.
Επί της ουσίας, όσο ψηλότερα βρίσκεται μια ομάδα στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, τόσο λιγότερο χρόνο έχει διαθέσιμο για χρήση αεροσήραγγας και CFD.
Στο πρώτο μισό του 2022, η Mercedes είχε τον λιγότερο χρόνο απ’ όλες τις ομάδες για τέτοιες δοκιμές, δεδομένου ότι πέρυσι τερμάτισε στην πρώτη θέση του Πρωταθλήματος Κατασκευαστών, όπερ σημαίνει πως είχε το 70% του ορίου των 320 “τρεξιμάτων” διαθέσιμο, ήτοι 224 τρεξίματα για τους τελευταίους 6 μήνες. Στον αντίποδα, η Haas που βρισκόταν στον πάτο του Κατασκευαστών πέρυσι, είχε 368 “τρεξίματα” διαθέσιμα.
Η πτώση της Mercedes στην τρίτη θέση της βαθμολογίας μέχρι στιγμής, αύξησε τον διαθέσιμο χρόνο για CFD στο 80%, κάτι που θα δώσει επιπλέον 32 τρεξίματα στους μηχανικούς στο Brackley ώστε να διορθώσουν όλα όσα πάνε στραβά με την W13. Με βάση μάλιστα το Παράρτημα 7 των αγωνιστικών κανονισμών για φέτος, θα υπάρχουν ακόμα 200 τρεξίματα σε CFD λογισμικό για το 2022.
Montreal photo dump thread. 📸🤩 Tell us your faves. pic.twitter.com/S0s95zmOr3
— Mercedes-AMG PETRONAS F1 Team (@MercedesAMGF1) June 22, 2022
Οι αλλαγές αυτές θα έχουν επίσης τον ακριβώς αντίθετο αντίκτυπο για τις Red Bull και Ferrari, οι οποίες έχουν ανέβει ψηλότερα στους Κατασκευαστές σε σχέση με φέτος και θα δουν τον διαθέσιμο χρόνο για αεροδυναμικές δοκιμές να συρρικνώνεται.
Αλλά η ομάδα που θα δει τον χρόνο της να μειώνεται περισσότερο θα είναι η Alfa Romeo, η οποία έχει κερδίσει τρεις θέσεις στο Κατασκευαστών ανάμεσα σε 2021 και 2022, κάτι που θα στερήσει στο Hinwil 48 τρεξίματα στην αεροσήραγγα και 300 CFD συνεδρίες.
Κερδισμένη θα είναι και η Williams, καθώς έχει πέσει δύο θέσεις σε σχέση με το 2021 και θα μπορεί να χρησιμοποιήσει το 115% του ορίου δοκιμών, στην προσπάθειά της να ανέλθει στη βαθμολογία των Κατασκευαστών.
Η Mercedes επιβεβαίωσε πως θα φέρει αναβαθμίσεις ενόψει Βρετανικού Grand Prix, που θα λάβει χώρα στο πρώτο Σαββατοκύριακο του Ιουλίου, ελπίζοντας να γεφυρώσει τη διαφορά με τις δύο πρώτες, Ferrari και Red Bull.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!