Για άλλη μια φορά, η Formula 1 είναι στην ευχάριστη θέση να δημοσιεύσει στοιχεία παρουσίας θεατών στις πίστες για την χρονιά του 2018, με βάση τα δεδομένα που παρέχονται από όλους τους διοργανωτές αγώνων.
Περισσότεροι από τέσσερα εκατομμύρια θεατές (4.093.305) παρακολούθησαν τουλάχιστον ένα από τα 21 Grand Prix του Παγκόσμιο Πρωταθλήματος της Formula1 του 2018, με μέση προσέλευση περίπου 200.000 ανά Σαββατοκύριακο (194.919).
Επτά Grands Prix, ένα τρίτο από το συνολικό αριθμό, προσέλκυσε πλήθη άνω των 200.000: Μεγάλη Βρετανία (340.000), Μεξικό (334.946), Αυστραλία (295.000), ΗΠΑ (263.160), Σιγκαπούρη (263.000), Βέλγιο (250.000) και Ουγγαρία (210.000). Η μέση προσέλευση ανά αγώνα κατά τη διάρκεια του Σαββατοκύριακου ήταν πάνω από 2,7% σε σχέση με του 2017, ενώ τέσσερα GP παρουσίασαν αύξηση πάνω από 10%: Αζερμπαϊτζάν (+ 31,6%), Αυστρία (+ 27,6%), Ιαπωνία (+ 20,4%) και Ουγγαρία (+ 11,4%.)
Απομονώνοντας τα στοιχεία της Κυριακής, η συνολική παρουσία ήταν 1.702.959. Κατά μέσο όρο, 81.093 θεατές χειροκροτούσαν τις ικανότητες του Lewis Hamilton και των άλλων 19 οδηγών φέτος. Για άλλη μια φορά ήταν το Silverstone στη κορυφή, όπου 140.500 θεατές παρακολουθούσαν τον Sebastian Vettel να κερδίζει, ενώ 135.407 είδαν τον Hamilton να παίρνει τον πέμπτο τίτλο του παγκόσμιου πρωταθλήματος στο Grand Prix του Μεξικό. Το GP των ΗΠΑ έφθασε τους 111.580 σε μια ημέρα αγώνα με έξι πίστες να σημειώνουν αύξηση σε διψήφια νούμερα σε σχέση με το προηγούμενο έτος: Αζερμπαϊτζάν (+29,1%) *, Αυστρία (+25,2%) *, Μπαχρέιν (+ 22,1%) Καναδάς (+21,4), Ιαπωνία (+ 19,1%) και Ουγγαρία (+ 10,1%).
(* Παρακολούθηση της ημέρας αγώνα με βάση τα συνολικά ποσοστά συμμετοχής στο Σαββατοκύριακο.)
Οι δύο αγώνες που προστέθηκαν στο πρόγραμμα του 2018, στη Γαλλία και στη Γερμανία, έφεραν συνολικό πλήθος 315.000, με 150.000 στην Le Castellet και 165.000 στο Hockenheim, ανακάμπτοντας περισσότερους από τους 110.604 που χάθηκαν με την απώλεια του Grand Prix της Μαλαισίας.
Σύμφωνα με τις προσαρμογές που έγιναν σε ορισμένα νούμερα του 2017, τα στοιχεία παρακολούθησης μετά την παρουσίαση των αποτελεσμάτων της περυσινής παρουσίας και την αύξηση από 20 σε 21 GP, η συνολική αύξηση της παρουσίας από το 2017 έως το 2018 είναι στο 7,83%.
Ο Sean Bratches, Διευθύνων Σύμβουλος, στο εμπορικό τμήμα της Formula 1 δήλωσε: “Με σχεδόν 200.000 θεατές σε κάθε Grand Prix και περισσότερους από 80.000 στις κερκίδες για τους αγώνες της Κυριακής κατά τη διάρκεια της σεζόν δείχνουν ότι αυτοί οι μεγάλοι αριθμοί συγκρίνονται ευνοϊκά με άλλα σημαντικά αθλητικά γεγονότα, επιβεβαιώνοντας έτσι την τάση για ανάπτυξη. Είμαστε ιδιαίτερα ευχαριστημένοι με τα αποτελέσματα και την έρευνα που διεξάγεται μέσα από τη σεζόν σχετικά με τα επίπεδα ικανοποίησης των θεατών, καθώς αποδεικνύουν ότι οι προσπάθειές μας για την εμπλοκή των οπαδών αποδίδουν καλά. Η όλη επίδειξη ενός Σαββατοκύριακου Grand Prix – ο αγώνας της Formula 1, όλες οι υποστηρικτικές σειρές και οι δραστηριότητες γύρω από την πίστα – αποτελούν μεγάλη εμπειρία για τους οπαδούς, όπως επιβεβαιώνουν τα στοιχεία συμμετοχής και έρευνας. Πιστεύουμε ακράδαντα ότι η Formula 1 έχει μεγάλες δυνατότητες, οι οποίες δεν έχουν ακόμη αξιοποιηθεί πλήρως και είμαστε πλήρως αφοσιωμένοι στη βελτίωση της εμπειρίας των φιλάθλων στο μέλλον”.
Οι 81.093 θεατές για κάθε αγώνα της Κυριακής είναι σχεδόν διπλάσιοι από αυτούς που παρακολούθησαν τη Bundesliga (μέσος όρος ανά αγώνα 44.657) και το Champions League (46.630) κατά την περίοδο 2017/18. Οι ημέρες αγώνα της Formula 1 είχαν καλύτερη μέση προσέλευση ακόμη και σε σύγκριση με το NFL, το οποίο είχε καταγράψει ένα μέσο πλήθος σε παιχνίδια στους 67.405 το 2017/18, και το σημαντικότερο αθλητικό γεγονός φέτος, το Παγκόσμιο Κύπελλο Ποδοσφαίρου στη Ρωσία, το οποίο κατά μέσο όρο είχε 47.371 θεατές ανά παιχνίδι με μέγιστο τους 78.011 για τον τελικό στη Μόσχα.
Σε συνεργασία με το Netfluential, περισσότεροι από 50.000 θεατές ερωτήθηκαν το 2018, πριν και μετά από την παρουσία τους σε Grand Prix. Πραγματοποιήθηκαν περισσότερες από εκατό σε βάθος συνεντεύξεις και λήφθηκαν πάνω από 300 σχόλια μέσω ειδικής εφαρμογής. Ένας μεγάλος όγκος δεδομένων αναλύθηκε εξαντλητικά από το Τμήμα Ερευνών της Formula 1, εξετάζοντας τα επίπεδα ικανοποίησης των θεατών που παρακολούθησαν ένα Grand Prix. Σε 15 από τα 16 GP όπου διεξήχθη η έρευνα, το 70% των θεατών έκρινε την εμπειρία «πολύ ευχάριστη», με κορυφή το 90% στο Βρετανικό Grand Prix και 85% στην Αυστρία. Αυτοί οι δύο αγώνες, μαζί με αυτούς του Βελγίου, της Ουγγαρίας και της Ιταλίας, παρήγαγαν τη μεγαλύτερη αύξηση στην ικανοποίηση των θεατών, αυξάνοντας από 4% σε 14% σε σχέση με πέρυσι. Η έρευνα επιβεβαίωσε επίσης ότι κατά μέσο όρο το 65% (+ 3% σε σύγκριση με το 2017) των θεατών θεώρησε ότι η εμπειρία που παρέχεται κατά τη διάρκεια ενός Σαββατοκύριακου αγώνα ήταν «πολύ ή αρκετά καλή αξία για τα χρήματα». Ο αγώνας στο Red Bull Ring έδειξε τη μεγαλύτερη αύξηση σε σύγκριση με πέρυσι όσον αφορά την αξία έναντι των χρημάτων, με αύξηση 25%, ενώ για τη Monza υπήρχε σημαντική άνοδος κατά 11%, ενώ στο Spa-Francorchamps αυξήθηκε κατά 8% .
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!