Ο Lewis Hamilton αναμένεται να πάρει μέρος σε ειδικό πρόγραμμα εγκλιματισμού στη νέα του ομάδα, με τη Scuderia Ferrari να έχει ετοιμάσει δοκιμές για τον νέο της οδηγό πριν τις χειμερινές δοκιμές στο Bahrain.
Όπως είναι γνωστό εδώ και περίπου ένα χρόνο, Hamilton και Ferrari ενώνουν τις δυνάμεις τους από το 2025, με το δίδυμο να έχει μπροστά του την πρόκληση να επαναφέρει την πιο επιτυχημένη ομάδα στην ιστορία της F1 στην κορυφή για πρώτη φορά από το 2008.
Για να μπορέσει η μετάβαση να γίνει πιο ομαλή για τον Βρετανό, δεδομένου ότι αποτελούσε μέλος της Mercedes για 12 συναπτά έτη, η Ferrari έχει καταστρώσει πλάνο δοκιμών ώστε να φέρει τον επτάκις παγκόσμιο πρωταθλητή πιο κοντά με τη σχεδιαστική φιλοσοφία του μονοθεσίου της αλλά και τις εσωτερικές της λειτουργίες και διεργασίες.
Στο παραπάνω, ωστόσο, ανασταλτικός παράγοντας είναι οι μεγαλύτεροι περιορισμοί που έχει θέσει η FIA σχετικά με τις ιδιωτικές δοκιμές των ομάδων με παλαιότερα μονοθέσια.
Μέχρι και πέρυσι, δεν υπήρχε όριο στα πόσα χιλιόμετρα δοκιμών μπορεί να κάνει μια ομάδα με μονοθέσια 2-4 ετών παλαιότητας, ακόμα και για τους full-time οδηγούς της. Ενόψει του 2025, όμως, υπήρξε τροποποίηση, κατόπιν και των δοκιμών που έκανε μέσα στο 2024 ο Max Verstappen στην Imola, στην προσπάθεια της Red Bull να εξαλείψει τα προβλήματα της RB20 με τα περάσματα πάνω από τα κερμπ.
Οι αθλητικοί κανονισμοί της Formula 1, όπως εκδόθηκαν από τη FIA πριν μερικές εβδομάδες, αναφέρουν: “Κάθε διαγωνιζόμενος θα μπορεί να ολοκληρώσει κατά μέγιστο χίλια (1000) χιλιόμετρα υπό συνθήκες TPC (Testing of Previous Cars), σε κάθε ημερολογιακό έτος, χρησιμοποιώντας οδηγούς που συμμετέχουν στο πρωτάθλημα ή που σκοπεύουν να συμμετάσχουν στο πρωτάθλημα. Αυτά τα χιλιόμετρα μπορούν να συμπληρωθούν μέσα σε διάστημα, κατά μέγιστο, τεσσάρων (4) ημερών, υπό το Άρθρο 10.2f”.
Συνεπεία του παραπάνω, η Ferrari έχει στη διάθεσή της 4 ημέρες και 1000 km για να κάνει τον Hamilton να νιώσει πιο άνετα εντός του Maranello και εντός του νέου του cockpit. Έτσι, έχει προγραμματιστεί για 20/21 Ιανουαρίου (ανάλογα τον καιρό) να τρέξει ο Hamilton στο Fiorano, την ιδιωτική πίστα της ομάδας.
Κατόπιν, αργότερα μέσα στον Ιανουάριο, Ferrari και Hamilton θα βρεθούν στη Βαρκελώνη, όπου έχουν προχωρήσει σε κράτηση 4 ημερών κατ’ ελάχιστο. Αυτό, θα δώσει περιθώριο στην ομάδα να χρησιμοποιήσει τις 3 εναπομένουσες ημέρες στο μέγιστο, αξιοποιώντας τον καλό καιρό. Έτσι, θα πιαστεί το ταβάνι των 4 ημερών δοκιμών.
Επίσης ανοιχτό σημείο αποτελεί το εάν ο Hamilton θα τρέξει με το μονοθέσιο του 2022 (F1-75) ή του 2023 (SF-23).
Προγενέστερα, ο επικεφαλής της ομάδας, Fred Vasseur, έχει δηλώσει ότι δεν ανησυχεί “καθόλου” σχετικά με την προσαρμογή του νέου του οδηγού στο Maranello, τονίζοντας πως ο Hamilton δεν είναι rookie, μετά τους τόσους τίτλους, νίκες, pole και βάθρα.
“Γνωρίζουμε πως έχουμε πολλές διαδικασίες που θα πρέπει να αφομοιώσει μέσα στις λίγες μέρες δοκιμών, όμως έχει αρκετά μεγάλη εμπειρία ώστε να το πετύχει”, σχολίασε από τη θέση του ο Γάλλος.
“Έχουμε το πλεονέκτημα να έχουμε τον προσομοιωτή και θα μπορέσουμε να τρέξουμε προσομοιώσεις αγώνα και κατατακτηρίων εκεί. Έτσι, θα είμαστε πλήρως προετοιμασμένοι με το τιμόνι και όλες τις ιδιαιτερότητες του μονοθεσίου. Δεν ανησυχώ όμως γι’ αυτό, δεν είναι η δυσκολότερη πρόκληση που έχουμε μπροστά μας”.
New Year refurbishments 🔨 pic.twitter.com/8fN7vlSyw1
— Scuderia Ferrari HP (@ScuderiaFerrari) January 5, 2025
Εντωμεταξύ, ο Hamilton ξεκαθάρισε τη θέση του για την αλλαγή αυτή, σε post του στο LinkedIn την περασμένη εβδομάδα.
“Οδεύοντας προς τη Ferrari, έχω πολλά ώστε να αναστοχαστώ. Σε όλους όσους σκέφτονται την επόμενη κίνησή τους το 2025: αγκαλιάστε την αλλαγή. Είτε πρόκειται για αλλαγή βιομηχανίας, είτε για την εκμάθηση ενός νέου ταλέντου ή απλά την ανάληψη μιας νέας πρόκλησης, σκεφτείτε πως η αναδιαμόρφωση του εαυτού είναι πολύ ισχυρό όπλο”.
Η Ferrari αναμένεται να προχωρήσει στα αποκαλυπτήρια του μονοθεσίου της στις 19 Φεβρουαρίου, μια ημέρα μετά την εκδήλωση όλων των ομάδων στο Λονδίνο για τα livery. Μόλις μια εβδομάδα πιο μετά, θα ξεκινήσουν στις 26 Φεβρουαρίου οι χειμερινές δοκιμές στην πίστα του Sakhir.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!