Το αφεντικό της McLaren και ένας εκ των αναμορφωτών της ιστορικής ομάδας, ο Andreas Seidl, εξέφρασε τις ανησυχίες του ότι οι “Big 3” της Formula 1 έχουν τον τρόπο να προετοιμαστούν πολύ καλύτερα, κυρίως από οικονομικής πλευράς, για το 2021. Συγκεκριμένα, θεωρεί ότι θα έχουν την δυνατότητα να χρησιμοποιήσουν μικρότερες ομάδες ώστε να αναπτύξουν στο μέγιστο τα “επιτρεπόμενα εξαρτήματα”.
Από την επόμενη χρονιά, θα εφαρμοστεί το γνωστό budget cap, που θα αναγκάσει τις ομάδες να περιορίσουν τον προϋπολογισμό τους στα επιτρεπόμενα όρια! Το μέτρο αυτό ορίζει πως το ύψος του προϋπολογισμού θα είναι στα 175 εκατομμύρια δολάρια, που θα μπορούν να διατεθούν για την εξέλιξη του μονοθεσίου. Αυτή η αλλαγή έχει ως κύριο σκοπό τον περιορισμό των διαφορών μεταξύ των ομάδων και συνεπώς την αύξηση της ανταγωνιστικότητας του πρωταθλήματος. Θα μειωθούν έτσι οι διαφορές, καθώς οι μεγάλες ομάδες δεν θα μπορούν να ξοδεύουν υπέρογκα ποσά και οι μικρότερες ομάδες θα μπορούν να βρίσκονται πιο κοντά τους!
Ωστόσο, οι επαγγελματικές σχέσεις που αναπτύσσονται μεταξύ των πρώτων ομάδων και των μικρότερων, που περιλαμβάνουν και πωλήσεις εξαρτημάτων, θα μπορούσε να δώσει σημαντικό πλεονεκτήματα στους εμπλεκόμενους.
Ο Seidl είναι ενήμερος για αυτή την εξέλιξη και τον ανησυχεί σημαντικά…
“Για εμάς είναι πιο σημαντικό να κοιτάξουμε τι θα συμβεί με τους κανονισμούς για το 2021 και έπειτα,” δήλωσε ο Γερμανός στο Crash.net μετά το πέρας των δοκιμών στην Βαρκελώνη.
“Νομίζω ότι είναι πιο ξεκάθαρο το τι απαγορεύεται και τι όχι από άποψη εργασιακών σχέσεων μεταξύ 2 ομάδων και για εμάς αυτό είναι το πιο σημαντικό θέμα.”
“Πρέπει να εξασφαλιστεί το ζήτημα αυτό και πρέπει η FIA να διασφαλίσει ότι θα ελέγχει πλήρως την κατάσταση! Η συνεργασία μεταξύ 2 ομάδων πρέπει να είναι πρώτα από όλα εντός των κανονισμών και δεν πρέπει η μεγαλύτερη ομάδα, για παράδειγμα, να επωφελείται από πράγματα που συμβαίνουν στην μικρότερη για τα λεγόμενα “εξαρτήματα της λίστας.””
Οι μικρότερες ομάδες δεν χρειάζεται να κάνουν αλλαγές στην οργάνωσή τους για το 2021, καθώς ήδη λειτουργούν με χρήματα λιγότερα του επιτρεπόμενου ορίου. Αυτό θα μπορούσαν να εκμεταλλευτούν οι μεγαλύτερες ομάδες, με αποτέλεσμα να αναθέτουν στις μικρότερες ομάδες έργα προς ανάπτυξη… Αυτός θα ήταν ένας τρόπος να ξεφύγουν από το budget cap.
“Αυτό είναι κάτι για το οποίο ανησυχούμε και αυτός είναι ο τομέας στον οποίο επικεντρωνόμαστε στις συζητήσεις μας με την FIA, ώστε να διασφαλίσουμε ότι οι διαδικασίες θα ελέγχονται, ειδάλλως θα υπήρχε παράβαση των κανονισμών!”
“Θα βοηθούσε, ας πούμε, μια από τις μεγάλες ομάδες να κάνει μια συνεργασία ώστε να παρακάμψει τους κανονισμούς και κατ’ αυτόν τον τρόπο να ξεπεράσει τα όρια του budget cap. Αυτός είναι ο μεγαλύτερός μας φόβος για να είμαι ειλικρινής!”
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!