Μια ελαφρύτερη RB19 και μια Ferrari με 30 άλογα παραπάνω είναι τα πρώτα στοιχεία που γίνονται γνωστά για τα μονοθέσια των Red Bull και Ferrari ενόψει 2023.
Οι δύο ομάδες κυριάρχησαν στην περσινή σεζόν, όταν αυτές που κατέκτησαν όλες τις νίκες πλην μίας. Στην αρχή του πρωταθλήματος που μας πέρασε, έδειχναν πως έχουν μονοθέσια ίσης δυναμικότητας, παλεύοντας αμφότερες για νίκες. Ωστόσο, η μετέπειτα βελτίωση της Red Bull, σε συνδυασμό με πολλά λάθη στρατηγικής και ζητήματα αξιοπιστίας από την πλευρά της Scuderia έγειραν μέχρι τα μέσα της σεζόν την πλάστιγγα σημαντικά υπέρ της Red Bull.
Με τη Formula 1 να ξυπνά σιγά σιγά από τον λήθαργο της χειμερινής διακοπής, άρχισαν να διαρρέουν και οι πρώτες πληροφορίες σχετικά με τα μονοθέσια που αναμένεται να δούμε του χρόνου να πατούν πίστα.
Έτσι, το δημοσίευμα της ιταλικής εφημερίδας, Gazzetta dello Sport, άνοιξε την όρεξη των φιλάθλων πάνω στην ώρα, δίνοντας πληροφορίες για τα κορυφαία μονοθέσια του grid, αυτά που είδαμε φέτος να παλεύουν για νίκες και, πιθανότατα, θα συνεχίσουν και του χρόνου να το κάνουν αυτό.
Σε τεχνική αναφορά της…αβάφτιστης ακόμα νέας Ferrari, η οποία τρέχει ως Project 675, φαίνεται πως στο Maranello έχουν φτιάξει ένα μονοθέσιο που αποτελεί βελτίωση του περσινού και όχι εντελώς διαφορετική εξέλιξη. Η F1-75, παρά τα προβλήματα αξιοπιστίας της, έδειξε εξαιρετικά δείγματα γραφής, με πολλά καλά αποτελέσματα να επισκιάζονται και από στρατηγικά ή και οδηγικά λάθη.
Στη Gazzetta αναφέρουν πως το μονοθέσιο του 2023 δείχνει να είναι πιο στενό, λόγω της “σημαντικά διαφοροποιημένης αεροδυναμικής φιλοσοφίας”, ενώ θα υπάρξουν καινοτομίες όπως νέο κιβώτιο, το οποίο θα “αυξήσει την ανταγωνιστικότητα του μονοθεσίου”. Το δημοσίευμα επίσης κάνει λόγο και για κέρδη στην πλευρά της μονάδας ισχύος, με τις αναβαθμίσεις αξιοπιστίας που έφεραν οι μηχανικοί (οι μόνες αναβαθμίσεις που επιτρέπονται εν μέσω του παγώματος των μονάδων ισχύος έως και το 2025) να ξεκλειδώνουν μέχρι και “30 άλογα”.
Waiting for 2023 like… #essereFerrari 🔴 @Carlossainz55 pic.twitter.com/zjh1oIpSm5
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) December 29, 2022
Όσο για το μονοθέσιο της Red Bull, το οποίο λογικά θα ονομαστεί RB19, ο Paolo Filisetti της Gazzetta αποκάλυψε πως θα είναι 3 kg ελαφρύτερο σε σχέση με αυτό του 2022, το οποίο και σάρωσε τα πάντα.
Ο Filisetti πρόσθεσε: “Το κιβώτιο, λόγω διαφορετικής τοποθέτησης των στοιχείων της πίσω ανάρτησης, θα δώσει διαφορετική, διαμόρφωση στους αγωγούς Venturi, δίνοντάς τους περισσότερη επιφάνεια”.
“Η διαμόρφωση στα πλαϊνά του μονοθεσίου θα μοιάζει αρκετά με αυτή του 2022, θα χαρακτηρίζεται όμως από βελτιστοποίησης του κάτω μέρους των πλαϊνών”.
Οι φήμες για ελαφρύτερο σασί από τη Red Bull δεν είναι κάτι νέο, έχοντας προκύψει ήδη από τα μέσα της περασμένης σεζόν. Τότε, είχαν βγει οι φήμες πως στη Red Bull σχεδίαζαν να δοκιμάσουν νέο σασί, ελαφρύτερο, για το δεύτερο μισό της σεζόν.
Τον Αύγουστο του 2022, το Auto Motor und Sport ανέφερε πως στη Red Bull θα περνούσαν από crash test ένα νέο, ελαφρύτερο σασί, ενόψει πιθανής χρήσης του στους τελευταίους έξι αγώνες της σεζόν.
Ο Max Verstappen είχε αποκαλύψει τότε στον Τύπο πως στη Red Bull όντως δουλεύουν πάνω σε ένα ελαφρύτερο μονοθέσιο, ωστόσο ο Christian Horner είχε απορρίψει τις φήμες αυτές.
“Δεν γνωρίζω από πού προέρχονται οι φήμες αυτές”, είχε δηλώσει ο επικεφαλής της Red Bull στο Sky Sports F1 τον περασμένο Σεπτέμβριο. “Αλλά όχι, δεν υπάρχουν πλάνα να φέρουμε νέο σασί. Συνεχίζουμε με αυτό που έχουμε, πάμε καλά”.
Πιθανώς ήταν η ευκολία της Red Bull να κυριαρχεί στο συγκεκριμένο μέρος της σεζόν που έριξε στο παρασκήνιο την έλευση του νέου σασί, δεδομένου ότι στο Milton Keynes είχαν την πολυτέλεια να κατακτήσουν και τους δύο τίτλους με το σασί του 2022, καθυστερώντας την έλευση του νέου ώστε να λάβει μεγαλύτερη εξέλιξη.
RB18 👑 From blank canvas to #F1 World Champions 📋
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) December 28, 2022
Είναι γνωστό τοις πάσι πως στη Red Bull απασχολούνται ενεργά από το κομμάτι του βάρους του μονοθεσίου, κάτι που είχε αποκαλύψει και ο Helmut Marko στο Auto Motor und Sport, σχετικά με την RB18. “Το κύριο πρόβλημα ήταν ότι ήταν υπέρβαρο μονοθέσιο. Εξακολουθούμε να περνάμε το όριο για λίγο”.
Πιθανότατα στη Red Bull βρήκαν τρόπο πλέον να “αδυνατίσουν” περισσότερο την RB19, φτάνοντας στο όριο που έχει τεθεί από τους τεχνικούς κανονισμούς της F1.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!