Ο Fernando Alonso ξεκαθάρισε πως η τελική στις ευθείες αλλά και το μικρό παράθυρο λειτουργίας είναι οι δύο τομείς που χρήζουν άμεσης βελτίωσης στο μονοθέσιο του 2024 της Aston Martin.
Η απόφαση της Aston Martin να ακολουθήσει τον downwash σχεδιασμό στα sidepods της, ήδη από τα μισά του 2022, συνεισέφερε στο να πετύχει ο Fernando Alonso 6 βάθρα στους 8 πρώτους αγώνες του 2023.
Ωστόσο, η συνέχεια δεν ήταν στο ίδιο υψηλό τέμπο για την ομάδα του Silverstone. Από 2η στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, η βρετανική ομάδα εν τέλει τερμάτισε 5η, πίσω από Mercedes, Ferrari και McLaren. Αιτία για την πτώση αυτή στην ανταγωνιστικότητα ήταν ορισμένες “παρενέργειες” από τα πακέτα αναβαθμίσεων που έφερε η ομάδα μέσα στη σεζόν.
Η AMR23 έδειχνε να δυσκολεύεται ιδιαίτερα, σε σχέση με τον ανταγωνισμό, στις πίστες υψηλών ταχυτήτων όπως τη Monza, όπου η ομάδα πλήρωνε στην πίστα το τίμημα των υψηλών επιπέδων αεροδυναμικής αντίστασης.
Έτσι, ο Alonso ξεκαθάρισε πως η ομάδα του θα πρέπει να διαχειριστεί το συγκεκριμένο αδύναμο σημείο, καθώς και να μεγαλώσει το παράθυρο εύρυθμης λειτουργίας του μονοθεσίου, ώστε να εξασφαλίσει πως το 2024 θα είναι μια καλύτερη σεζόν.
“Θεωρώ πως πρέπει να βρούμε λίγη περισσότερη σταθερότητα”, ήταν το πρώτο σχόλιο του Ισπανού. “Ίσως ένα από τα αδύναμα σημεία του μονοθεσίου ήταν πως είχε πολύ μικρό παράθυρο λειτουργίας”.
“Υπό τους κανονισμούς αυτούς, το ίδιο ισχύει για όλους, όμως εμείς δείχνουμε να δυσκολευόμαστε κάπως περισσότερο. Θα ήταν καλό εάν μπορούσαμε να αποδίδουμε με μια σταθερότητα του χρόνου”.
“Επίσης, εάν μπορέσουμε να βελτιωθούμε και στην τελική μας θα ήταν καλό. Θεωρώ πως από πλευράς δεικτών επίδοσης, αυτό είναι το πιο αδύναμο σημείο μας, πάντα είμαστε λίγο αργοί στις ευθείες”.
“Εάν θέλουμε να είμαστε το ίδιο γρήγοροι με τους άλλους, θα πρέπει να αφήσουμε αρκετό φορτίο από την πίσω πτέρυγα, κάτι που μας κάνει αργούς στις στροφές”.
Σε μια προσπάθεια να ανατρέψει την κάτω βόλτα του δεύτερου μισού της σεζόν, η Aston Martin έφερε μια σειρά αναβαθμίσεων στο Austin, το οποίο και ανάγκασε την ομάδα να τρέξει πολλές δοκιμές στα επόμενα αγωνιστικά τριήμερα.
Παρά το γεγονός πως η συγκεκριμένη διαδικασία έφερε περισσότερες μέτριες εμφανίσεις για την ομάδα, ο Alonso πιστεύει πως αποδείχτηκε ωφέλιμη, καθώς βοήθησε την ομάδα του να βρει την κατεύθυνση προς την οποία το μονοθέσιο του 2024 θα πρέπει να εξελιχθεί.
Όταν ρωτήθηκε για το εάν το μικρό παράθυρο λειτουργίας θα μπορούσε να αποδοθεί στο πολύπλευρο μοντέλο εξέλιξης του μονοθεσίου, ο Ισπανός απάντησε: “Θεωρώ πως είναι κατά κάποιο τρόπο συνέπεια της εξέλιξης του μονοθεσίου”.
“Όπως είπα, όμως, σε όλους συμβαίνει αυτό. Όταν προσπαθείς να βρεις το κάτι παραπάνω σε επίδοση, θα πρέπει να προχωρήσεις σε θυσίες σε κάποιες περιοχές για να κερδίσεις σε άλλες. Έτσι, ξεκινάς να μικραίνεις το παράθυρο βέλτιστης λειτουργίας”.
“Θεωρώ, όμως, πως έχουμε για του χρόνου κάποιες ιδές και όλα θα είναι καλύτερα μάλλον”.
Checking in on our new campus.
With 2024 just around the corner, Project Director Guy Austin walks us through the latest developments at our new campus and reveals what’s in store for the coming weeks and months.
Click below to watch the full video.
— Aston Martin Aramco Cognizant F1 Team (@AstonMartinF1) December 27, 2023
Ο δις παγκόσμιος πρωταθλητής, παρ’ όλα αυτά, σχολίασε πως πολλά θετικά μπορούν να διατηρηθούν από την AMR23, με το βέλτιστο να είναι η καλή διαχείριση ελαστικών, ενώ και οι στρατηγικές επιλογές της ομάδας στους αγώνες αποδείχτηκαν σωστές.
“Το δυνατό μας σημείο ήταν η φθορά στα ελαστικά. Θεωρώ πως τις Κυριακές το μονοθέσιο πάντα ήταν δυνατό, υπήρχε σωστή εκτέλεση από την ομάδα, υψηλό κίνητρο”.
“Είμαστε μια ικανοποιημένη ομάδα, είμαστε μια νέα ομάδα, και κάθε αποτέλεσμα το πανηγυρίζουμε σαν νίκη. Η ενέργεια που κουβαλάμε είναι σημαντική για του χρόνου”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!