Ο τεχνικός διευθυντής της Red Bull έδωσε λεπτομέρειες αναφορικά με τις αιτίες που οδήγησαν στην απώλεια του τίτλου στους Κατασκευαστές, παρά το γεγονός πως ο Max Verstappen κατέκτησε τον 4ο τίτλο της καριέρας του.
Το 2024 ξεκίνησε με ιδανικό τρόπο για την ομάδα του MIlton Keynes, η οποία ουσιαστικά συνέχισε από εκεί που σταμάτησε το 2023: Τρεις φορές στο 1-2 στους πρώτους 5 αγώνες, για Verstappen-Perez και 4 νίκες για τον Ολλανδό στο ίδιο διάστημα ήταν επίδοση βγαλμένη από το κυριαρχικό 2023.
Ωστόσο, η συνέχεια δεν ήταν σε καμία περίπτωση ανάλογη για την RB20, η οποία είδε εαυτόν να πέφτει σε καθαρό ρυθμό καθώς McLaren, Ferrari και Mercedes έβρισκαν βελτιώσεις και ανέβαιναν στην κατάταξη. Αυτό οδήγησε σε μια μάχη σώμα με σώμα σε κάθε αγώνα, με καμία ομάδα να μην είναι σταθερά η ταχύτερη σε όλες τις συνθήκες.
Ο Verstappen ήταν σε θέση να ανεβαίνει τακτικά στο βάθρο, κάτι που ουσιαστικά τον οδήγησε στον 4ο συναπτό τίτλο στην καριέρα του. Δεν έγινε σε καμία περίπτωση το ίδιο με τον Perez, όμως. Στους τελευταίους 18 αγώνες της σεζόν, ο Μεξικανός ουδέποτε κατάφερε να μπει στο top-5. Εν τέλει, αυτό ήταν που τον οδήγησε και στην έξοδο από την ομάδα, με τον Liam Lawson να παίρνει τη θέση του ενόψει 2025.
Από τη Red Bull, ωστόσο, δεν περίμεναν καν πως στην αρχή του 2024 θα ήταν τόσο ψηλά.
“Η σεζόν πιθανότατα ήταν το ίδιο δύσκολο με αυτό που αναμέναμε”, δήλωσε ο Pierre Wache, τεχνικός διευθυντής της Red Bull, στο Autosport. “Θα έλεγα πως περισσότερο μας εξέπληξε η αρχή της σεζόν επειδή είχαμε ακόμα διαφορά με τους υπολοίπους. Αναμέναμε όλη τη σεζόν να είναι όπως το τελευταίο μέρος της, μια τεράστια μάχη με τις άλλες ομάδες”.
“Δεν περιμέναμε πως θα είχαμε τέτοια πτώση στη μέση της σεζόν, όμως περιμέναμε σκληρή μάχη με τους άλλους”.
Τί πήγε λοιπόν στραβά με την RB20; Μπορεί το 2024 ο Helmut Marko, ειδικός σύμβουλος της Red Bull, να κατέδειξε το μικρό παράθυρο λειτουργίας ως τη ριζική αιτία, όμως ο Wache εξήγησε από τη θέση του πως το πρωταρχικό πρόβλημα ήταν η έλλειψη ταύτισης ανάμεσα σε CFD και προσομοιώσεις με το τί γινόταν στην πίστα.
“Η ιστορία αυτή έχει πολλές πλευρές”, εξήγησε ο Γάλλος σχετικά. “Η πρώτη είναι η συσχέτιση, δηλαδή το μονοθέσιο είχε διαφορετικά χαρακτηριστικά από αυτά που περιμέναμε αναφορικά με την αεροδυναμική του”.
“Άλλη πλευρά είναι είναι πως δεν περιμέναμε κάποια στοιχεία να μας επηρεάσουν στην ένταση που το έκαναν. Δεν υπήρχαν επειδή το επιθυμούσαμε, αλλά ίσως δεν εστιάσαμε σε αυτά αρκετά. Αυτά τα στοιχεία εξακολουθούσαν να υπάρχουν στο τέλος της σεζόν και πρέπει να τα διορθώσουμε για το 2025”.
“Είχαμε απώλεια μονάδων κάθετης δύναμης σε κάποιες περιοχές του χάρτη (αεροδυναμικής) και άρα δεν αποδώσαμε στην πίστα βάσει των αναμενόμενων που παίρναμε από την αεροσήραγγα. Έτσι, υπήρχαν κενά εκεί. Αυτό αποτελεί θέμα ταύτισης και σχετικά με την απόδοση ρυθμού στην πίστα, αφορούσε στη βάση του θέμα ισορροπίας”.
Max’s first podium to his most recent… and 110 in between 🤯#F1 || #RedBullRacing pic.twitter.com/HxsULwK035
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) January 9, 2025
Τα προβλήματα ισορροπίας της RB20 ήταν ιδιαίτερα περίπλοκο πρόβλημα, ειδικά όταν το μονοθέσιο περνούσε πάνω από τα κερμπ. Τα προβλήματα αυτά δεν έγιναν αμέσως ορατά λόγω της απόλυτης κυριαρχίας στην αρχή του 2024. Στις πρώτες πέντε κατατακτήριες της σεζόν που μας πέρασε, είναι χαρακτηριστικό πως κανένα μονοθέσιο δεν βρέθηκε εντός δύο δεκάτων από την RB20 που κατέκτησε την pole.
“Θεωρώ πως το εντοπίσαμε γρήγορα, όμως αφού το μονοθέσιο ήταν γρήγορο, δεν θέλαμε να μπούμε σε μια διαδικασία μεγάλων τροποποιήσεων”, συνέχισε επί του θέματος ο Wache. “Όταν επιστρέψαμε στην Ευρώπη και η McLaren άρχισε να μας κοντράρει, τότε ξεκίνησε να γίνεται πιο εμφανές ότι ήταν ένα από τα μεγαλύτερα προβλήματά μας στο να βρούμε επιπλέον χρόνο”.
Συνέπεια του παραπάνω ήταν να μην ξεκλειδωθεί όλος ο ρυθμός που η RB20 θα μπορούσε να δώσει στους οδηγούς της, σύμφωνα με τον Wache. Ωστόσο, η επιστροφή σε παλαιότερα spec του μονοθέσιου θα ήταν μεγάλο πισωγύρισμα για τη Red Bull.
“Στο Qatar το μονοθέσιο είχε τα ίδια χαρακτηριστικά και μπορέσαμε να κερδίσουμε δίκαια και να έχουμε το ταχύτερο πακέτο στην πίστα”, τόνισε ο Γάλλος καταληκτικά. “Έτσι, πάντα ο ρυθμός είναι ένα σχετικό μέγεθος βάσει και του τί κάνουν οι άλλοι”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!