O Charles Leclerc στάθηκε στο ότι ο τρόπος που ο οργανισμός της Ferrari αντέδρασε στα προβλήματα που έφτασαν στο απόγειό τους στο Ολλανδικό GP του 2023 ήταν και η αιτία που τον κράτησε εν τέλει στο Maranello για πολλά ακόμα χρόνια.
Η Ferrari μπήκε στο 2023 με βλέψεις να χτίσει πάνω στο 2022, που την είδε στο πρώτο μισό ειδικά να έχει ένα ανταγωνιστικό πακέτο, ικανό να χτυπήσει νίκες και βάθρα.
Ωστόσο, η ανταγωνιστικότητα του μονοθεσίου δέχτηκε σημαντικό πλήγμα στις αρχές του 2023, με την SF-23 να είναι μια εξέλιξη της F1-75 που δεν απέφερε τους αναμενόμενους καρπούς.
Όντας σε κάποιο σημείο στη σεζόν στην 4η θέση στους Κατασκευαστές, η Ferrari έκανε τον υπέρ πάντων αγώνα να διορθώσει καίρια προβλήματα του πακέτου της, όπως η κακή μεταχείριση των ελαστικών σε συνθήκες αγώνα. Εν τέλει, οι αλλαγές που επιχειρήθηκαν με τις αναβαθμίσεις μέσα στο 2023 επανέφεραν το μονοθέσιο στο σωστό δρόμο, μιας και στο τελευταίο τρίτο της σεζόν η ομάδα πήρε τη μοναδική νίκη μονοθεσίου πλην της RB19, ενώ έγινε και μόνιμη παρουσία στα βάθρα.
Λίγο πριν την επίσημη παρουσίαση της SF-24, του νέου της μονοθεσίου για την επερχόμενη χρονιά, η Ferrari είχε ανακοινώσει πως θα συνέχιζε μαζί με τον Leclerc για πολλά χρόνια ακόμα. Λίγες μέρες μετά την ανακοίνωση του Leclerc, μάλιστα, ήρθε το κερασάκι στην τούρτα, με το “μπαμ” με τη συμφωνία με τον Hamilton από το 2025!
Όταν ρωτήθηκε αναφορικά με την ανανεωμένη αισιοδοξία που φαίνεται πως επικρατεί στις τάξεις της ιταλικής ομάδας, ο Μονεγάσκος οδηγός ξεχώρισε το περσινό Zandvoort ως το σημείο καμπής για την αλλαγή πορείας της ομάδας.
“Ειλικρινά πιστεύω πως το συγκεκριμένο συναίσθημα το νιώθω 6 μήνες ήδη. Πριν από 6 μήνες, απ’ όταν μπήκαμε στο δεύτερο μισό της σεζόν, υπήρχε τεράστιο κίνητρο εντός της ομάδας”, δήλωσε σε media ο Leclerc κατά την εκδήλωση παρουσίασης της SF-24.
“Θυμάμαι πολύ καθαρά τη στιγμή που δοκιμάσαμε ό,τι θέλαμε στο Zandvoort στις ελεύθερες δοκιμές και επιστρέψαμε από εκεί και καθίσαμε κάτω έχοντας πολύ σαφή αποτελέσματα μπροστά στα μάτια μας. Αυτό θεωρώ πως μας έδωσε τεράστιο κίνητρο σε όλη την ομάδα, επειδή πλέον μπορούσαμε να πούμε πως ξέραμε ακριβώς τα αδύναμα σημεία του μονοθεσίου, το πού πρέπει να δουλέψουμε για βελτίωση, το ποια κατεύθυνση πρέπει να πάρουμε. Από το σημείο αυτό και ύστερα, όλοι είναι πολύ προσηλωμένοι και ευθυγραμμισμένοι με την κατεύθυνση που έχουμε πάρει και τα πάντα βγάζουν νόημα”.
Το launch spec της SF-23 αποδείχτηκε ένα αρκετά απρόβλεπτο μονοθέσιο, επιρρεπές στις αλλαγές έντασης και κατεύθυνσης του αέρα, κάτι που επηρέασε σημαντικά την εμπιστοσύνη του Leclerc στο πόσο κοντά στο όριο μπορούσε να κινηθεί.
Ωστόσο, η έλευση νέου πατώματος, βάσει των ευρημάτων από το Zandvoort, διεύρυνε το παράθυρο λειτουργίας του μονοθεσίου, κάτι που επέτρεψε στον οδηγό να μπορεί να διαχειριστεί καλύτερα το εμπρός μέρος του. Ο Leclerc εν τέλει θα τερμάτιζε το 2023 με σημαντική βελτίωση στις επιδόσεις του, καθώς πήρε τρεις pole position και τρία βάθρα στους τελευταίους 7 γύρους του πρωταθλήματος.
“Μετά από 3-4 αγώνες φέραμε στην Ιαπωνία νέο πάτωμα και αμέσως είδαμε βελτίωση αναφορικά με την ευαισθησία στον αέρα αλλά και στη διαχείριση του εμπρός μέρους”, εξήγησε ο Μονεγάσκος.
“Αναφέρομαι πολύ συχνά στην ανάγκη που έχω για ένα πολύ σταθερό εμπρός μέρος και αυτό που πετύχαμε ήταν ένα πολύ σημαντικό βήμα βελτίωσης. Πραγματικά ελπίζω πως το νέο μονοθέσιο να μπορέσει να χτίσει πάνω στο momentum που έχουμε φτιάξει από το δεύτερο μισό της περσινής σεζόν”.
“Δεν θεωρώ πως η αισιοδοξία που επιδεικνύουμε είναι κάτι νέο, έχει φανεί εδώ και 6 μήνες. Είναι όμως ωραίο συναίσθημα και μας προκαλεί ενθουσιασμό για το μέλλον”.
Want a behind-the-scenes peek of our 2024 content shooting day? 🎥
Head over to our YouTube channel and check out our latest video! 👇
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) February 17, 2024
Ο επικεφαλής της Scuderia, Fred Vasseur, αποκάλυψε πως γνώριζε εκ των προτέρων ότι η σεζόν θα ξεκινούσε μειονεκτικά για την ομάδα του, όταν ήδη από το επίπεδο του προσομοιωτή βγήκαν τα πρώτα προβλήματα με το πακέτο της SF-23.
Ο Γάλλος, που αναμένεται να μπει στη δεύτερη σεζόν του στον θωκό του επικεφαλής της ιταλικής ομάδας, παραδέχτηκε πως ήταν η απόφαση να θυσιαστεί εντελώς ένα αγωνιστικό τριήμερο για να δοθούν περισσότερες ευκαιρίες για το μέσο και μακροπρόθεσμο μέλλον της ομάδας δεν ήταν μια εύκολη απόφαση.
“Αναφορικά με το πρόγραμμα, σίγουρα ξυπνήσαμε μετά το Zandvoort, αλλά δεν είμαι σίγουρος πως αυτή η αλλαγή συνδέεται μόνο με το Zandvoort ή ήταν απλά μέρος του ευρύτερου ταξιδιού ανάκαμψής μας”, εξήγησε ο Vasseur.
“Δεν είναι εύκολο πράγμα να θυσιάζεις εντελώς έναν αγώνα. Είναι δύσκολο το να πεις να θυσιαστεί το FP1 και το FP2 για να γίνουν δοκιμές που θα μας βοηθήσουν στη βελτίωση. Θεωρώ όμως πως το διαχειριστήκαμε σωστά εν τέλει. Ήταν η σωστή απόφαση στη σωστή στιγμή. Και πιθανότατα ήταν από τους λόγους που βοήθησαν την ομάδα να ανακάμψει”.
Πώς θα μπει άραγε η Ferrari με την SF-24 στη νέα σεζόν; Τα πρώτα δείγματα αναμένονται σύντομα, στις χειμερινές δοκιμές στην πίστα του Sakhir!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!