Ένας νέος κατασκευαστής συν δύο βελτιωτικοί οίκοι φέρονται ως ενδιαφερόμενοι για να μπουν στο WRC από το 2027, όταν και αλλάζει το πλαίσιο των τεχνικών κανονισμών.
Ενώ βρίσκονται ακόμα σε πλήρη ισχύ οι διαδικασίες για το πάγωμα των τελικών κανονισμών που θα χαρακτηρίζουν τα αγωνιστικά του 2027, φαίνεται πως υπάρχει (έστω και θεωρητικό) ενδιαφέρον από κατασκευαστές και βελτιωτικούς οίκους να μπουν στο WRC.
Με στόχο ένα πιο βιώσιμο οικονομικά και πιο ευέλικτο μέλλον, το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Rally αλλάζει ριζικά το τεχνικό πλαίσιο από το 2027. Βασική κινητήριος δύναμη για το παραπάνω είναι να προσελκυστούν και νέες ομάδες, ώστε να μεγαλώσει ένα πρωτάθλημα που αυτή τη στιγμή στην κορυφαία του κατηγορία, τη Rally1, έχει 2 πλήρως εργοστασιακές ομάδες και την ημι-εργοστασιακή M-Sport.
Βάσει του νέου πλαισίου, τα αγωνιστικά θα έχουν ένα άνω όριο στα 345.000 δολάρια στο budget τους, ενώ οι επιδόσεις τους θα είναι αρκετά παρόμοιες με της τωρινής γενιάς των Rally1. Ωστόσο, θα χρησιμοποιούν σασί τύπου space frame, καθώς και αρκετά εξαρτήματα προδιαγραφών Rally2.
Αυτές οι αλλαγές, ωστόσο, δίνουν τη δυνατότητα σε κατασκευαστές αυτοκινήτων και βελτιωτικούς οίκους να φτιάξουν το σασί και γύρω απ’ αυτό να σχεδιάσουν πλήρως το δικό τους σχέδιο του σώματος, κάτι απολύτως αποδεκτό από το 2027 κι έπειτα.
Στην τελευταία συνεδρίαση του WMSC, πίσω στον Ιούνιο, η FIA ενέκρινε τους κανονισμούς γύρω από το εξωτερικό σώμα των αγωνιστικών, επιτρέποντας αυξημένες ελευθερίες. Επί της ουσίας, κάθε ομάδα είναι ελεύθερη να σχεδιάσει ό,τι θέλει: από hatchbacks μέχρι και sedan, έως και crossovers και εντελώς ιδιότυπα σχέδια.
Μετά τις πρώτες ανακοινώσεις γύρω από τους νέους κανονισμούς, πίσω στον Δεκέμβριο του 2024, το ενδιαφέρον που εκδηλώνεται προς τη FIA για το WRC έχει αρχίσει να αυξάνεται. Αυτή τη στιγμή, τουλάχιστον δύο βελτιωτικοί οίκοι φέρονται να δουλεύουν πάνω σε πιθανή είσοδο στο άθλημα.
“Αυτό που μπορώ να πω είναι πως δύο απ’ αυτούς, δουλεύουν πολύ στενά μαζί μας πάνω στο έργο αυτό. Δύο οίκοι εμπλέκονται αρκετά, αλλά και εμείς είμαστε ακόμα μπλεγμένοι σε αρκετές συζητήσεις”, δήλωσε ο Xavier Mestellen Pinon, τεχνικός διευθυντής της FIA.
Βάσει και του ρεπορτάζ του Autosport, υπάρχει και τουλάχιστον ένας κατασκευαστής αυτοκινήτων που έρχεται όλο και πιο κοντά σε πιθανή ανακοίνωση για είσοδο στο WRC. Αυτό θα σήμαινε πως μιλάμε για αύξηση των ομάδων σε 4 από το 2027.
Συνάντηση ανάμεσα στον κατασκευαστή αυτό, με τη FIA και τους εμπλεκόμενους, φέρεται πως είναι προγραμματισμένη κατά τη διάρκεια του Rally di Roma, αυτό το Σαββατοκύριακο.
Καμία από τις τωρινές ομάδες της Rally1 κατηγορίας (Toyota, Hyundai, M-Sport) δεν έχει ακόμα εκφράσει επίσημα πλάνα για το 2027, αν και γίνεται αντιληπτό πως η Toyota έχει ήδη ξεκινήσει προκαταρκτικές προετοιμασίες πάνω στη νέα γενιά.
Η M-Sport επιβεβαίωσε νωρίτερα μέσα στον μήνα πως εξετάζει τους κανονισμούς για να δει όλες τις εφικτές λύσεις, όμως η ομάδα της Cumbria θα χρειαστεί περισσότερες λεπτομέρειες για τη μελλοντική κατεύθυνση του WRC πριν πάρει την απόφαση να δεσμευτεί.
Τέλος, και η Hyundai έχει ξεκαθαρίσει τη στάση της, ζητώντας μεγαλύτερη ευελιξία σχετικά με την τεχνολογία των κινητήρων που μπορεί να υιοθετηθεί υπό το νέο πρίσμα κανονισμών. Στόχος των Κορεατών είναι να υπάρχει μεγαλύτερη συνάφεια ανάμεσα σε όσα γίνονται στο WRC και όσα χρειάζεται ο κόσμος της αυτοκίνησης.
Blasting to fastest time 🙌 @OttTanak #WRC | #AcropolisRally 🇬🇷 pic.twitter.com/TEkUEqlmaQ
— FIA World Rally Championship (@OfficialWRC) July 1, 2025
Με τα μέχρι τώρα δεδομένα, το 2027 η προσοχή θα πέσει περισσότερο στις μηχανές εσωτερικής καύσης, αν και η FIA έχει δηλώσει τις προθέσεις της να ανοίξει την “ομπρέλα” των επιτρεπόμενων κινητήρων στο μέλλον. Για το τελευταίο, ωστόσο, ακόμα δεν έχουν ανακοινωθεί χρονοδιαγράμματα και το πώς θα μπορούσε να εξασφαλιστεί πως θα υπάρχει ισότητα στην αποδιδόμενη ισχύ.
Ακόμα και για το 2027, ωστόσο, η FIA εξετάζει αυτή τη στιγμή το ενδεχόμενο να επιτρέψει κάποιες ελευθερίες γύρω από τους κινητήρες.
Επόμενο ορόσημο για τους νέους κανονισμούς θα είναι η οριστικοποίηση της μορφής του roll cage, το οποίο και αναμένεται να “κλειδώσει” μέσα στους δύο επόμενους μήνες.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!