Μαζί με τα μεγάλα έργα υποδομών για τη βρετανική ομάδα, υπάρχει ένας οργασμός νέων προσλήψεων ώστε να καταφέρει να αποκτήσει ένα ανθρώπινο δυναμικό που θα μπορεί να τη φέρει στις πρώτες θέσεις. Γι’ αυτό και πολλοί μηχανικοί από άλλες ομάδες καλοβλέπουν την προοπτική του Woking.
Είτε πρόκειται για έκπτωτο είτε για κοιμώμενο γίγαντα, οι προσωπικότητες που ηγούνται αυτή τη στιγμή του project “McLaren” (Zak Brown και Andrea Stella) δεν θέλουν να αφήσουν πέτρα αγύριστη ώστε να την επαναφέρουν στην κορυφή.
Έχοντας παρατηρήσει πως στον μαραθώνιο εξέλιξης του 2022 η ομάδα έμεινε πιο πίσω από τους ανταγωνιστές της, ο Brown έδωσε στον Stella το πράσινο φως ώστε να οργανώσει μια νέα τεχνική δομή, αντικαθιστώντας τον τεχνικό διευθυντή, James Key, με μια τριάδα προσωπικοτήτων (Neil Houldey, Peter Prodromou και David Sanchez που αναμένεται από τη Ferrari) να αναλαμβάνει την επίβλεψη του σχεδιασμού, της μηχανικής, της αεροδυναμικής και της φιλοσοφίας του μονοθεσίου.
Οι αντίστοιχες ομάδες που ο καθένας εκ των ανωτέρω θα έχει στη διάθεσή του ενισχύονται επίσης. Βάσει δημοσιεύματος του Motosport.com, ήδη έχουν γίνει μέλη στο Woking 15 μηχανικοί από άλλες ομάδες. Κάποιοι εξ’ αυτών ήδη βρίσκονται στο εργοστάσιο της ομάδας, ενώ άλλοι, όπως ο Sanchez, βρίσκονται σε υποχρεωτική άδεια από τις πρώην ομάδες τους.
Ανάμεσα στις νέες αφίξεις βρίσκεται και ο ειδικός στην αεροδυναμική, Mariano Alperin, ο οποίος ήταν μέχρι πρότινος εργαζόμενος στην Aston Martin. Επίσης, αναμένεται προσωπικό και από τις Ferrari και Red Bull.
Αν και ακόμα από τη McLaren δεν βγαίνει “κουβέντα” σχετικά με το ποιες είναι οι ενισχύσεις στο δυναμικό της, είναι ξεκάθαρο πως βρίσκεται εν μέσω επιθετικής στρατολόγησης ταλέντου, καταφέρνοντας να πείσει και να προσηλυτίσει εργαζόμενους από κορυφαίες ομάδες ώστε να φορέσουν τα papaya.
“Όλοι κατανοούν πως εάν ανατρέψουμε την παρούσα κατάσταση εντός της McLaren, θα γράψουμε ιστορία και όλοι θα ήθελαν να είναι μέρος αυτού”, δήλωσε στην Αυστραλία αναφορικά με την προσέλκυση ταλέντου ο Andrea Stella. “Δεν θα έλεγα, άρα, πως μας είναι δύσκολο να προσελκύσουμε ταλέντα”.
“Οι συνέπειες από την αλλαγή του μοντέλου είναι πολύ νωρίς ώστε να επηρεάσουν οι διαδικασίες προσλήψεων. Ας μου επιτραπεί να προσθέσω πως ο τρόπος που προσεγγίσαμε τις προσλήψεις, συνολικά, είναι μέρος της φιλοσοφίας αυτής του οργανισμού μας που βασίζεται στην απόδοση”.
“Ακόμα και στον τρόπο που προσελκύεις κόσμο σκέφτεσαι την επίδοση, το οποίο σημαίνει πως από την πλευρά αυτή είμαστε αρκετά επιθετικοί, όπως και απαιτείται ώστε να πρωταγωνιστήσεις στη Formula 1”.
Μεγάλο ατού στην προσπάθεια της McLaren να τονώσει το προσωπικό της με νέα μυαλά είναι οι επενδύσεις που γίνονται στον οργανισμό στο παρασκήνιο, επιτρέποντάς της να ανανεώσει τις υποδομές της που ήταν σε πολλούς τομείς ξεπερασμένες.
Στην εποχή Ron Dennis, το McLaren Technology Centre στο Woking ήταν από τους λόγους που η βρετανική ομάδα γινόταν ζηλευτή από τους αντιπάλους της, όντας ναός της τελευταίας τεχνολογίας και του κορυφαίου εξοπλισμού.
Ωστόσο, εάν σταθείς για πολύ στις δάφνες του παρελθόντος, χάνεις το τρένο του μέλλοντος.
Πολλά από τα διαμάντια που στόλιζαν κάποτε το MTC είναι πλέον ξεπερασμένα σε έναν κόσμο που τεχνολογικά τρέχει με τα “χίλια”. Η αεροσήραγγα της ομάδας είναι εδώ και χρόνια ξεπερασμένη, με τη McLaren να πρέπει να μεταφέρει εξαρτήματα στην Κολωνία ώστε να χρησιμοποιεί τη σήραγγα της Toyota.
Η νέα αεροσήραγγα που ετοιμάζεται, ωστόσο, είναι σχεδόν ολοκληρωμένη, με την πρώτη της λειτουργία να έχει προγραμματιστεί για Ιούνιο, μετά τις απαραίτητες εργασίες βαθμονόμησης των μηχανισμών που την ελέγχουν και τη ρυθμίζουν. Αργότερα μέσα στο 2023 θα έρθει και ο νέος προσομοιωτής και η μονάδα παραγωγής εξαρτημάτων.
Ο Brown δεν ήθελε οι απαρχαιωμένες υποδομές να είναι η δικαιολογία της ομάδας για την απουσία της από τις πρώτες θέσεις. Η επιθυμία, άλλωστε, να βρεθεί περισσότερη απόδοση από τις υπάρχουσες υποδομές ήταν αυτό που έδωσε το πρώτο νερό στον μύλο των αλλαγών.
Race day again this time next week. Bring it on! 🙌🧡
Baku, here we come. 🇦🇿 pic.twitter.com/kJlOoztqRu
— McLaren (@McLarenF1) April 23, 2023
Είναι ξεκάθαρο, ωστόσο, πως οι νέες εγκαταστάσεις στο Woking φέρνουν τη McLaren σε καλύτερη θέση για να ανταγωνιστεί τους γύρω της. Όχι μόνο στην πίστα, αλλά και στην αγορά εργασίας. Πλέον, το project της McLaren δείχνει ελκυστικό, καθώς δεν έχει κάποιος λόγο να μην θέλει να είναι μέρος του. Για τους μηχανικούς είναι μια συναρπαστική επαγγελματική πρόκληση.
“Κανείς δεν αμφιβάλει για τη δέσμευση των μετόχων μας ή του διοικητικού μας συμβουλίου στην προσπάθεια για επάνοδο στην κορυφή”, σχολίασε σχετικά ο Brown.
“Επιτέλους, πολλές από τις υποδομές για τις οποίες μιλάμε για χρόνια, η αεροσήραγγά μας, ετοιμάζεται να λειτουργήσει. Μια νέα μονάδα παραγωγής με όλο τον υπερσύγχρονο εξοπλισμό κατασκευών. Μπορείς να περπατήσεις, να δεις τα κτήρια και όλες αυτές τις υποδομές”.
“Αλλά ήμασταν αρκετά πίσω στο κομμάτι αυτό, επενδύσαμε σε αυτό και ύστερα μας καθυστέρησε ο COVID στην πρόοδό μας”.
“Έχουμε όλους τους πόρους που χρειαζόμαστε. Έχουμε υψηλό κίνητρο. Και έχουμε πολύ κόσμο που ήρθε πλέον στην ομάδα μας και αρκετό που ετοιμάζεται να έρθει”.
“Τώρα που πλέον ο Andrea έχει θέσει σε ισχύ το νέο μοντέλο διοίκησης, δεν έχουμε τελειώσει με την ενδυνάμωσή τους. Μόλις ξεκινάμε”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!