Ο Fred Vasseur δήλωσε πως η Ferrari αναμένεται να φέρει τις πρώτες τις αναβαθμίσεις για το 2023 στο Miami, ενώ στη συνέχεια αναμένονται κι άλλες.
Την πρώτη pole της Ferrari για το 2023 πήρε ο Charles Leclerc στο Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν, ωστόσο στον αγώνα ήταν ανήμπορος να κρατήσει πίσω του τις δύο Red Bull, τερματίζοντας 3ος.
Ήταν το πρώτο βάθρο για τον Μονεγάσκο αλλά και τη Scuderia φέτος, κάτι που έδωσε έναν λόγο για χαμόγελα. Ωστόσο, τα χαμόγελα αυτά ήταν αμυδρά, δεδομένου ότι η ταχύτερη SF-23 τερμάτισε 21 ολόκληρα δευτερόλεπτα μακριά από τους Κόκκινους Ταύρους.
Αυτή η απόσταση έδειξε πως η Ferrari έχει πολύ δρόμο ακόμα μπροστά της ώστε σε συνθήκες αγώνα να ματσάρει την RB19.
Σύμφωνα με τον επικεφαλής της ομάδας, Fred Vasseur, στον επόμενο αγώνα, το Grand Prix του Miami που θα λάβει χώρα το ερχόμενο τριήμερο, οι πρώτες αναβαθμίσεις θα προσπαθήσουν να αποφέρουν καρπούς στις προσπάθειες της ομάδας να βρεθεί πιο κοντά στο σημείο αναφοράς, τη Red Bull. Επίσης, στους ερχόμενους ευρωπαϊκούς αγώνες, αναμένονται επιπλέον, μικρότερες, αναβαθμίσεις.
“Θα ξεκινήσουμε να φέρνουμε αναβαθμίσεις στο μονοθέσιο από το Miami και για τους επόμενους αγώνες. Θα δούμε, άρα, πώς θα αντιδρά το μονοθέσιο στις αναβαθμίσεις”, σχολίασε ο Γάλλος.
“Η αναβάθμιση είναι ένα πράγμα, αλλά το γεγονός πως θα πρέπει να μπορέσεις να εκμαιεύσεις όλα τα πιθανή κέρδη από μια αναβάθμιση, είναι άλλη ιστορία”.
Ο Vasseur δεν μπήκε σε λεπτομέρειες αναφορικά στο πού κρύβεται η υστέρηση της Ferrari σε σχέση με τη Red Bull, εάν δηλαδή πρόκειται για αεροδυναμική ή σασί. Αν και τόνισε πως η ομάδα του δεν θα πρέπει να κοροϊδεύει τον εαυτό της σχετικά με τις εμφανίσεις της, θεωρεί πως η πιο σταθερή συμπεριφορά που παρουσιάζει σταδιακά η SF-23 δείχνει πως τα πράγματα οδεύουν στον σωστό δρόμο.
“Συνολικά, ήταν ταχύτεροι από εμάς και δεν θα πρέπει να κοροϊδεύουμε τους εαυτούς μας”, συνέχισε ο Vasseur. “Το να δούμε εάν (η διαφορά) προέρχεται από την αεροδυναμική ή το μηχανικό μέρος, είναι άλλη ιστορία”.
“Μέχρι στιγμής, αυτό που είναι προφανές είναι πως δυσκολευόμαστε με τη σταθερότητα. Ισχύει για όλο το τριήμερο, όλο τον γύρο, όλες τις στροφές, όλο τον αγώνα. Αλλά πιστεύω πως το μονοθέσιο ήταν αυτό το τριήμερο πολύ πιο σταθερό και οδεύουμε προς τη σωστή κατεύθυνση”.
Μια από τις περιοχές που στο Maranello εξετάζουν πολύ, είναι το πώς η Red Bull καταφέρνει μέσω του μηχανισμού του DRS να κερδίζει τόσο πολύ σε τελική ταχύτητα, το οποίο φάνηκε εμφανώς στη μεγάλη ευθεία του Μπακού, όπου Perez και Verstappen πέρασαν με σχετική άνεση τον ανήμπορο Leclerc. Την ίδια στιγμή, ωστόσο, άλλες ομάδες τα βρήκαν σκούρα στο να κάνουν προσπεράσεις στην κοντύτερη φέτος ζώνη DRS.
“Ξεκάθαρα, ένα από τα δυνατά σημεία της Red Bull είναι η επίδραση του DRS. Θα πρέπει να κατανοήσουμε τί κάνουν και θεωρώ πως ήδη το δουλεύουμε”.
“Καλύψαμε μέρος της περσινής διαφοράς, επειδή ήδη υπήρχε από πέρυσι αυτή η διαφορά. Ακόμα όμως υπάρχει τεράστιος χώρος βελτίωσης”.
Get seated, #Tifosi! #SFFullAccess from this weekend’s #AzerbaijanGP has landed! Head over to the #SFApp for the full video 📲
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) May 2, 2023
Ο Vasseur τόνισε πως το νέο format της F1 για το Sprint, με μόλις 1 ώρα διαθέσιμη για δοκιμές, ενθαρρύνει τις ομάδες να φέρνουν μικρότερες αναβαθμίσεις, σκεπτόμενες ποια είδη πιστών τις βολεύουν καλύτερα.
Κατά τη διάρκεια ενός τριήμερου με Sprint, είναι αρκετά πιο δύσκολο για τις ομάδες να μελετήσουν μεγάλες αλλαγές, με τις δοκιμές τόσο περιορισμένες. Ακόμα και το να πάρουν το βέλτιστο από το ήδη υπάρχον πακέτο είναι κάτι πολύ δύσκολο.
Το νέο αυτό format έπληξε δριμύτατα, για παράδειγμα, την Alpine, όπου τα προβλήματα αξιοπιστίας έβαλαν πρόωρο τέλος στο Grand Prix για τους Pierre Gasly και Esteban Ocon, μιας και ουδέποτε βρέθηκε χώρος για να κατανοηθεί το πακέτο αναβαθμίσεων που είχε φέρει η ομάδα του Enstone. Ακόμα και η McLaren τα βρήκε σκούρα στο να πάρει το βέλτιστο από το πακέτο της, περιμένοντας με έντονο ενδιαφέρον τις αναβαθμίσεις του Μπακού.
“Το format του τριήμερου σημαίνει πως είναι δύσκολο να βρεις τη δυναμικότητα μιας αναβάθμισης”, ξεκαθάρισε ο Vasseur. “Είναι δύσκολο με το στήσιμο αυτό να φέρεις στο μονοθέσιο αναβάθμιση, αλλά αυτό ισχύει για όλους και είναι μέρος του παιχνιδιού”.
“Είναι αλήθεια πως θα πρέπει να σκεφτούμε τη συγκεκριμένη προοπτική για τους επόμενους αγώνες. Το Μονακό δεν είναι ο καλύτερος αγώνας για να εξελίξεις ένα μονοθέσιο, άρα θα φέρουμε λίγα πράγματα εκεί”.
“Το format αυτό πιέζει τις ομάδες να φέρνουν μικρές αλλαγές και όχι μεγάλα πακέτα”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!