Παρά την επιστροφή της Honda στη F1 από το 2026, στη Red Bull θεωρούν ότι το πρόγραμμα F1 Powertrains παραμένει η καλύτερη πορεία για την ομάδα παρά το κόστος. Που το βασίζουν όμως;
Αν η Honda δεν είχε βιαστεί να εγκαταλείψει την F1 εξαρχής ή αν είχε ανακοινώσει την επιστροφή της νωρίτερα τότε η Red Bull δεν θα χρειαζόταν να επενδύσει εκατοντάδες εκατομμύρια λίρες στο δικό της πρόγραμμα κινητήρων.
Δεν ήταν παράξενο που η πρώτη απάντηση του Max Verstappen στα νέα της παραμονής της Honda στη F1 ήταν να υποδηλώσει ότι ήταν λίγο «ντροπή» όπως εξελίχθηκε η κατάσταση.
«Νομίζω ότι από πλευρά μας, φυσικά, είναι λίγο ατυχές το πώς έγιναν όλα αυτά, γιατί πριν από μερικά χρόνια, λένε ότι θα αποχωρήσουν, οπότε η Red Bull δημιούργησε το δικό της τμήμα κινητήρων και μετά σε ένα σημείο λένε ότι συνεχίζουν», είπε στο Grand Prix του Μονακό.
Από τη σκοπιά της διοίκησης της Red Bull, δεν είναι παράλογο να πούμε ότι τα πράγματα θα ήταν σίγουρα πολύ φθηνότερα αν η Honda είχε επιλέξει να μείνει στη θέση της.
«Ήταν σίγουρα μια δαπανηρή απόφαση», χαμογέλασε ο επικεφαλής της ομάδας της Red Bull, Christian Horner, σχετικά με την απόφαση σύστασης της Powertrains.
Αλλά η F1 δεν είναι ένα άθλημα όπου η επιτυχία επιτυγχάνεται κάνοντας πράγματα φτηνά.
Και ενώ η Red Bull έπρεπε να βάλει βαθιά τα χέρια στις τσέπες της για να ακολουθήσει τις Mercedes, τη Ferrari και την Alpine στην παραγωγή αυτοκινήτων και κινητήρων, υπάρχουν σαφή οφέλη από αυτό που παραμένουν ανεκτίμητα.
Και ο κύριος λόγος μεταξύ αυτών, ο οποίος αποδείχθηκε επίσης ένας παράγοντας γιατί οι συνομιλίες της με την Porsche για μια συμφωνία κινητήρα του 2026 κατέρρευσαν τελευταία στιγμή, ήταν ότι η Red Bull έχει τον πλήρη έλεγχο.
Έχοντας περάσει πολύ καλές αλλά και πολύ κακές χρονιές ως πελάτης κινητήρων άλλων κατασκευαστών, στη Red Bull αποφάσισαν να πάρουν την κατάσταση στα χέρια τους.
Όπως είπε πρόσφατα ο Horner σχετικά με τα οφέλη της επένδυσης: «Είναι εξαιρετικά φιλόδοξο, αλλά νομίζω ότι αφορά τον έλεγχο της μοίρας μας μακροπρόθεσμα.»
«Όταν η Honda αποφάσισε να αποσυρθεί από αυτό το άθλημα, μας άφησε το πρόβλημα είτε να επιστρέψουμε στην πελατειακή τακτική είτε να χρησιμοποιήσουμε αυτή τη στιγμή με μια νέα σειρά κανονισμών για το 2026 για να επενδύσουμε σε κάτι νέο.»
«Για το μέλλον, το να έχουμε σασί και κινητήρα όλα σε ένα εργοτάξιο, μας φέρνει στη μοναδική θέση μαζί με τη Ferrari να έχουμε τα πάντα σε ένα μέρος. Υπάρχουν αποδόσεις και συνέργειες που αυτό δημιουργεί, και ούτε καν η Mercedes σε πλαίσιο και κινητήρα δεν έχει κοινή ιδιοκτησία ή δεν βρίσκεται στην ίδια πόλη παραγωγής.»
«Ναι, θα υπάρξει κάποιο βραχυπρόθεσμο κόστος, καθώς είμαστε ουσιαστικά η πρώτη επιχείρηση κινητήρων για πιθανώς 25 χρόνια στο Ηνωμένο Βασίλειο, αλλά αυτό είναι επίσης μέρος της πρόκλησης».
Πέρα από το γεγονός ότι η Powertrains δίνει στη Red Bull τον έλεγχο που της έλειπε από τότε που μπήκε στην F1, θα υπάρξουν επίσης αυξητικά κέρδη όσον αφορά το πραγματικό της μονοθέσιο.
Με την Aston Martin να έχει ξεκαθαρίσει στην ανακοίνωσή της για τη Honda ότι οι κανόνες του 2026 θα απαιτούν στενότερη από ποτέ ενοποίηση μεταξύ της μονάδας ισχύος και του πλαισίου, η Red Bull γνωρίζει ότι η επιστροφή στο πελατειακό status δεν ήταν κάτι που θα μπορούσε να αντιμετωπίσει.
«Πιστεύω ότι απολαύσαμε μια εξαιρετική συνεργασία με τη Honda και, έχοντας βιώσει πώς θα μπορούσε να μοιάζει ουσιαστικά μια εταιρική συνεργασία και τα οφέλη της, θα ήταν πολύ δύσκολο να επιστρέψουμε σε υποδεέστερο καθεστώς».
Ίσως το μεγαλύτερο θετικό από την προσέγγιση της Red Bull είναι ότι έχει καταλήξει σε ένα σενάριο όπου έχει τα καλύτερα και των δύο κόσμων: υπάρχει υποστήριξη κατασκευαστή με τη Ford να έχει ενταχθεί στο έργο, αλλά δεν υπάρχει κανένα μειονέκτημα στο να υπαγορεύεται ως προς το τελικό προϊόν.
«Είναι μια απλή συνεργασία», εξήγησε ο Horner. «Φέρνουν τεχνογνωσία σε τομείς που δεν έχουμε, ιδιαίτερα στην τεχνολογία κυψελών μπαταρίας. Και ο ενθουσιασμός που προσθέτουν είναι εκπληκτικός. Είναι μια μεγάλη και σημαντική μάρκα παγκοσμίως.»
«Καθώς το 2026 αρχίζει να διαμορφώνεται, η Ford επενδύει σχεδόν 50 δισεκατομμύρια δολάρια σε τεχνολογία και εγκαταστάσεις κυψελών μπαταρίας την επόμενη χρονική περίοδο, σε μια στροφή στην ηλεκτροκίνηση.»
«Αυτό έχει ένα όφελος, καθώς μας βάζει σε πιο ισότιμη βάση με ορισμένους από τους ανταγωνιστές μας που έχουν προφανώς πρόσβαση σε αυτήν την τεχνολογία».
Και ενώ αυτή τη στιγμή δεν υπάρχει κανένα πρόσθετο όφελος από εμπορικά δικαιώματα για τις ομάδες που παράγουν τον δικό τους κινητήρα, ο Horner λέει ότι η κατάσταση θα μπορούσε να αλλάξει ως μέρος της νέας συμφωνίας Concorde που έρχεται μέχρι το 2026.
«Νομίζω ότι είναι κάτι που πρέπει να ληφθεί υπόψη στο πλαίσιο της Συμφωνίας Concorde που πρόκειται να ανανεωθεί το 2026», είπε.
«Νομίζω ότι με το κόστος να ελέγχεται, με το να φέρνουμε έναν συνεργάτη όπως η Ford, ο οποίος προφανώς έχει βοηθήσει στην ελάφρυνση του κόστους και φέρνει τεχνολογία που διαφορετικά δεν θα ήταν διαθέσιμη για εμάς ως ανεξάρτητος κατασκευαστής κινητήρων, είναι μια σημαντική συνεργασία για εμάς να προχωρήσουμε μπροστά.»
Ας μην ξεχνάμε επίσης ότι σε βάθος χρόνου, εάν η Red Bull επιλέξει να τροφοδοτήσει ορισμένες ομάδες πελατών, οι ροές εσόδων μπορεί να αυξηθούν περαιτέρω.
Έτσι, ενώ η δαπάνη των κινητήρων βραχυπρόθεσμα μπορεί να επιφέρει κάποια πρόσθετη ταλαιπωρία, είναι σαφές ότι πρόκειται για μια επένδυση όπου τα κέρδη είναι απτά και αξίζει τον κόπο.
«Απλώς από την άποψη της συνέργειας, το να μπορώ να μοιράζομαι προσεγγίσεις και να κάθονται μηχανικοί σασί και κινητήρων ο ένας δίπλα στον άλλο, για μένα είναι κάτι που θα έχει μακροπρόθεσμο όφελος», πρόσθεσε ο Horner.
«Πιστεύω ότι θα χρειαστεί λίγος χρόνος για να δούμε πραγματικά τα οφέλη από αυτά, αλλά 100% ήταν η σωστή επένδυση».
πηγή: Motorsport.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!