Η FIA εξέδωσε νέα διατύπωση με την ελπίδα να διαλευκανθούν οι αμφιβολίες σχετικά με τους κανόνες για το θέμα των μονοθεσίων που περνούν τη γραμμή εξόδου από τα pit.
Αυτή η διευκρίνιση ήρθε αφότου η Ferrari υπέβαλε δύο διαμαρτυρίες κατά της Red Bull στον απόηχο του Grand Prix του Μονακό, με τη Scuderia να ισχυρίζεται ότι τόσο ο Sergio Perez όσο και ο Max Verstappen πέρασαν την κίτρινη γραμμή όταν βγήκαν από το pit lane, κάτι που θεώρησαν ότι ήταν λόγος για ποινή, που θα μπορούσε να είχε ανεβάσει θέσεις τους Carlos Sainz και Charles Leclerc.
Στο Μονακό, η οδηγία προς τις ομάδες στις σημειώσεις πριν από τον αγώνα ήταν: «Σύμφωνα με το Κεφάλαιο 4 (Ενότητα 5) του Παραρτήματος L του ISC (Διεθνής Αθλητικός Κώδικας), οι οδηγοί πρέπει να μείνουν στα δεξιά της σταθερής κίτρινης γραμμής στην έξοδο από το pit όταν φεύγουν από τα pits και μείνουν στα δεξιά αυτής της γραμμής μέχρι να τελειώσει μετά τη στροφή 1.”
Η Ferrari ένιωσε ότι οι οδηγοί της Red Bull παραβίασαν τους κανόνες καθώς ένα μέρος των ελαστικών τους διέσχιζε τη γραμμή εξόδου από τα pit – έτσι δεν έμεινε στα δεξιά.
Αλλά οι διαμαρτυρίες τους απορρίφθηκαν από τη FIA καθώς οι σημειώσεις του διευθυντή αγώνα Eduardo Freitas δεν αντανακλούσαν τον ενημερωμένο Κώδικα, λόγω του ότι οι σημειώσεις αυτές ήταν ως «αντιγραφή και επικόλληση» από τις σημειώσεις της περασμένης σεζόν στο Μονακό και ο Κώδικας υπερισχύει των σημειώσεων μεμονωμένων αγώνων από τον διευθυντή του αγώνα.
Ο κανόνας στον Κώδικα έχει ενημερωθεί για το 2022 από τον χειμώνα, αλλάζοντας από τη γραμμή «δεν πρέπει να διασχίζεται από κανένα μέρος ενός αυτοκινήτου που φεύγει από τα pits», στο «οποιοδήποτε ελαστικό αυτοκινήτου που βγαίνει από το pit lane δεν πρέπει να διασχίζει τη γραμμή εξόδου».
Οι αγωνοδίκες της FIA στο Μονακό δεν έκαναν δεκτές τις διαμαρτυρίες της Ferrari καθώς έκριναν τον κανόνα ότι ένα ολόκληρο ελαστικό πρέπει να βρίσκεται εκτός της γραμμής εξόδου από το pit για να υπάρχει ποινή, και αυτό έχει πλέον αντικατοπτριστεί πριν από τον επόμενο γύρο στο Μπακού σε μία προσπάθεια να εξαλειφθεί κάθε σύγχυση.
Ο Niels Wittich επέστρεψε στο ρόλο του διευθυντή αγώνων στο Μπακού και οι σημειώσεις του για τον αγώνα δημοσιεύτηκαν πριν από το Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν και το άρθρο 12.1 αναφέρει: «Σύμφωνα με το Κεφάλαιο 4, τα άρθρα 4 και 5 του Παραρτήματος L για του ΔΑΚ οι οδηγοί πρέπει να ακολουθούν τις διαδικασίες κατά την είσοδο και την έξοδο από το pit.”
Αυτή η απλοποιημένη διατύπωση σημαίνει ότι οι οδηγοί πρέπει να τηρούν την ακριβή διατύπωση του ενημερωμένου Κώδικα, αντί να ερμηνεύουν τους κανόνες που η Ferrari θεώρησε ότι ίσχυε στο Μονακό.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!