Η Aston Martin δεν πέτυχε να επιδιώξει την αναθεώρηση του αποκλεισμού του Sebastian Vettel από το Ουγγρικό Grand Prix, ύστερα και από ακρόαση ενώπιον της FIA τη Δευτέρα.
Η ομάδα του Silverstone ήλπιζε να καταφέρει τους αγωνοδίκες να επανεξετάσουν την περίπτωση, με το μονοθέσιο του Vettel να χάνει τη 2η θέση στην οποία είχε τερματίσει στη Βουδαπέστη, λόγω μη ύπαρξης του υποχρεωτικού ενός λίτρου καυσίμου που θα πρέπει κάθε μονοθέσιο να έχει στο τέλος του αγώνα για τους συνηθισμένους ελέγχους.
Η Aston Martin πίστευε αρχικά πως τα δεδομένα της τηλεμετρίας έδειχναν πως υπήρχαν 1.44 λίτρα στην AMR21 του Γερμανού, ποσό αρκετά μεγαλύτερο από τα 0.3 λίτρα που μπόρεσε να πάρει η FIA από το μονοθέσιο, τα οποία δεν ήταν επαρκής ποσότητα και οδήγησε στον κατ’ αρχήν αποκλεισμό του Vettel.
Η βρετανική ομάδα εκτιμούσε πως μια αστοχία στο σύστημα καυσίμου είχε οδηγήσει στο αποτέλεσμα αυτό, κάτι που σήμαινε πως το καύσιμο δεν είχε αντληθεί στη δεξαμενή, όπου και η FIA θα μπορούσε να το εξετάσει. Έτσι, από την Aston Martin κατέθεσαν τόσο αίτημα για αναθεώρηση της απόφασης με τους αγωνοδίκες, όσο και επίσημη έφεση έναντι της απόφασης.
Μετά και την ακρόαση ενώπιον της FIA τη Δευτέρα, η FIA απέρριψε το αίτημα της Aston Martin για επανεξέταση της περίπτωσης, μιας και οι πρόσφατες ενδείξεις από την ομάδα έκαναν λόγω για ένα μηχανικό πρόβλημα που πιθανώς σήμαινε ότι δεν υπήρχε καν ένα λίτρο στο τέλος του αγώνα διαθέσιμο.
Για να γίνει δεκτό το αίτημα της επανεξέτασης, θα έπρεπε η Aston Martin να μπορεί να φέρει “σημαντικά” και “σχετικά” νέα τεκμήρια ενώπιον της FIA σχετικά με το συμβάν, τα οποία δεν ήταν διαθέσιμα στην ομάδα την ώρα που λήφθηκε η αρχική απόφαση.
Στην ακρόαση, η ομάδα υπέβαλε ανάλυση από περισσότερα από 100 κανάλια πληροφοριών που σχετίζονται με τα καύσιμα και απεδείχθη πως υπήρχε αστοχία συστήματος καυσίμου στο μονοθέσιο του Vettel.
Η αστοχία αυτή της πίεσης στην κυψέλη καυσίμου σήμαινε πως η αντλία αέρα στην κυψέλη καυσίμου ενεργοποιούσε τη μέγιστη έξοδο, που σήμαινε πως ένα μεγάλο ποσό καυσίμου απορριπτόταν από το μονοθέσιο. Αυτή ήταν η αστοχία που οδήγησε σε μόλις 0.3 λίτρα καυσίμου στο τέλος του αγώνα στο Hungaroring.
Η FIA αποδέχτηκε πως τα νέα στοιχεία που της δόθηκαν από την Aston Martin για τη δυσλειτουργία της βαλβίδας ανακούφισης πίεσης στην κυψέλη καυσίμου ήταν όντως νέα.
Ωστόσο, μετά και από επιπλέον ελέγχους από την Aston Martin, προέκυψε πως η ομάδα θεωρεί ότι η AMR21 του Vettel είχε λιγότερα από ένα λίτρο καυσίμου στο τέλος του αγώνα, λόγω προβλήματος στο σύστημα καυσίμου. Έτσι, η FIA θεώρησε πως τα νέα στοιχεία δεν είναι σχετικά με την υπόθεση.
Η κύρια πρωταρχική απόφαση των αγωνοδικών βασίστηκε στο ότι δεν υπήρχε το υποχρεωτικό ένα λίτρο στο μονοθέσιο, ενώ δεν στάθηκε στους λόγους που αυτό δεν συνέβη, το οποίο και ξεκαθαρίζουν τα τελευταία στοιχεία που παρέθεσε η Aston Martin.
Μετά και την απόφαση της Δευτέρας, ο CEO & επικεφαλής της Aston Martin, Otmar Szafnauer, δήλωσε: “Ο Sebastian οδήγησε εξαιρετικά στην Ουγγαρία και είμαστε ευχαριστημένοι που μας δόθηκε η ευκαιρία να δείξουμε σημαντικά νέα στοιχεία που ανακαλύψαμε από τον αγώνα και μετά”.
“Θεωρήσαμε πως τα στοιχεία που παρουσιάσαμε ήταν σχετικά και έδειξαν στη FIA πως θα έπρεπε να μας δοθεί πίσω η θέση μετά τον αποκλεισμό”.
“Δυστυχώς, η FIA το εξέλαβε αλλιώς και, παρά το ότι η εγκυρότητα των νέων μας αποδεικτικών στοιχείων δεν αμφισβητήθηκε, ο αποκλεισμός του Sebastian διατηρήθηκε στη βάση του ότι τα νέα στοιχεία δεν θεωρήθηκαν ‘σχετικά’. Είναι πολύ απογοητευτικό αυτό, και πλέον θα εξετάσουμε τη θέση μας αναφορικά με μια ολοκληρωμένη διαδικασία έφεσης επί της απόφασης”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!