Οι αγωνοδίκες του GP Κίνας απέρριψαν τη αίτημα διαμαρτυρίας της Aston Martin αναφορικά με τα αποτελέσματα των κατατακτηρίων στη Σανγκάη σήμερα και την κόκκινη σημαία του Carlos Sainz.
H Aston Martin κατέθεσε με το πέρας των κατατακτηρίων του Κινεζικού GP διαμαρτυρία προς τους αγωνοδίκες, αμφισβητώντας τα τελικά αποτελέσματα. Αφορμή γι’ αυτό ήταν η έξοδος του Carlos Sainz στο Q2.
Ο Ισπανός είχε τετακέ στην έξοδο της τελευταίας στροφής, ακουμπώντας τον τοίχο στην ευθεία εκκίνησης/τερματισμού με το ρύγχος της SF-24, προκαλώντας μικρές ζημιές στο μονοθέσιό του. Όντας στάσιμος για πάνω από ένα λεπτό, μέχρι να βρει ταχύτητα και να μπει στα pits, η διαδικασία τέθηκε υπό καθεστώς κόκκινης σημαίας.
Το Άρθρο 39.6 του αγωνιστικού κώδικα της F1 αναφέρει πως “όποιος οδηγός του οποίου το μονοθέσιο σταματήσει στην πίστα κατά τη διάρκεια κατατακτηρίων αγώνα ή sprint, δεν θα του επιτραπεί να συνεχίσει να συμμετέχει στην εν λόγω διαδικασία”.
Ωστόσο, ο Sainz κατάφερε να βάλει ξανά μπροστά και μετά από αλλαγή εμπρός ρύγχους και έλεγχο στο πάτωμά του, συνέχισε στη διαδικασία, κάνοντας χρόνο ικανό ώστε να περάσει στο Q3. Για να το πετύχει αυτό, ο Ισπανός έθεσε εκτός συνέχειας τον Lance Stroll, που έκανε εν τέλει τον 11ο χρόνο.
Ο συγκεκριμένος κανονισμός έχει τεθεί εν ισχύ ώστε να αποτρέπει τους οδηγούς από το να μπαίνουν ξανά σε μια διαδικασία αφότου έχουν δεχτεί βοήθεια από αγωνοδίκες ή οχήματα ανάκτησης μονοθεσίων. Το Άρθρο όμως δεν εμπίπτει σε περιπτώσεις που ο οδηγός έχει μπορέσει να συνεχίσει μόνο υπό τις δικές του δυνάμεις.
Η διατύπωση του συγκεκριμένου άρθρου του κανονισμού, ωστόσο, δεν είναι αρκετά διευκρινιστική επί του θέματος, αφήνοντας την πόρτα ορθάνοιχτη σε ποικίλες ερμηνείες. Εξ’ ου και η επίσημη διαμαρτυρία της Aston προς τους αγωνοδίκες.
Ωστόσο, αυτοί απέρριψαν το αίτημα της ομάδας του Silverstone, εκτιμώντας πως ήταν σαφές από “πολυάριθμα παραδείγματα” σε ποιες περιπτώσεις αναφέρεται ο συγκεκριμένος κανονισμός.
“Είναι σαφές πως η απλή γλώσσα του Άρθρου 39.6 διατυπώνει ότι απ’ τη στιγμή που ένα μονοθέσιο ‘σταματά’ στην πίστα εν ώρα κατατακτηρίων, το μονοθέσιο δεν θα είχε το δικαίωμα να ξανασυμμετάσχει στη διαδικασία αυτή”, αναγράφει το πόρισμα των αγωνοδικών.
“Ωστόσο, ήταν σαφές από παραδείγματα που αναφέρθηκαν από μια σειρά παρόντων επικεφαλής αλλά και από τη FIA, πως δεν εφαρμόζεται καθ’ αυτό τον τρόπο ο κανονισμός από τις ομάδες και τη FIA στο παρελθόν”.
🚩 RED FLAG 🚩
Sainz dips a toe into the gravel at the final corner and goes spinning off into the barriers on the other side 😮
Carlos is okay 👍#F1 #ChineseGP pic.twitter.com/U7mP93iWlF
— Formula 1 (@F1) April 20, 2024
Χαρακτηριστικό παράδειγμα είναι η Williams του Alex Albon που, πίσω στο 2022, και το Καναδικό GP μπήκε ξανά στη διαδικασία μετά από 40 δευτερόλεπτα. Το επιχείρημα της Aston σε αυτό ήταν πως ο Sainz έμεινε σταματημένος κατά 1 λεπτό και 17 δευτερόλεπτα, χρόνος σημαντικά μεγαλύτερος απ’ αυτόν του Albon.
Οι αγωνοδίκες σημείωσαν πως η αμφίσημη φύση του κανονισμού αναφορικά με το τί συνιστά “στάση” ήταν επί της ουσίας αντικείμενο συζήτησης κατά το παρελθόν. Επειδή, ωστόσο, δεν υπήρξε συμφωνία πάνω στο συγκεκριμένο ζήτημα, ώστε σε πόσο χρόνο να θεωρηθεί πως υπάρχει καθεστώς “στάσης”, τότε αφέθηκε στις πλάτες της διακριτικής ευχέρειας του Race Control κατά περίπτωση το τί θα αποφανθεί.
“Η ομάδα της FIA εξήγησε πως απ’ τη στιγμή που το μονοθέσιο μπόρεσε να ξεκινήσει ξανά και να συνεχίσει από στάση εντός ενός λογικού χρονικού διαστήματος, τότε θα του επιτρεπόταν να συνεχίσει. Οι ίδιες οι ομάδες δήλωσαν πως είχαν κατά το παρελθόν προσπαθήσει να συμφωνήσουν στο τί θεωρούν λογικό χρονικό περιθώριο πριν ένα μονοθέσιο τεθεί υπό καθεστώς ‘στάσης'”.
“Δυστυχώς, δεν υπήρξε τελική σύγκλιση στο κομμάτι του μέγιστου επιτρεπόμενου χρόνου”.
Τέλος, οι αγωνοδίκες δήλωσαν πως τους δόθηκαν σημειώσεις από συνάντηση της Κομισιόν της FIA στο Spa πέρυσι, όπου υπήρχε συμφωνία να προστεθεί το στοιχείο της ‘εξωτερικής βοήθειας’ στο Άρθρο 39.6, όμως η συγκεκριμένη αλλαγή δεν εντάχθηκε στο Άρθρο 39.6 των αγωνιστικών κανονισμών.
“Ακόμα και εάν η απλοϊκή διατύπωση του περιεχομένου του Άρθρου 39.6 χρήζει πιο αυστηρής διευκρίνισης, η σταθερή πρακτική στο άθλημα μέχρι στιγμής δεν αποτελεί εγγύηση, καθώς εξακολουθεί να τίθεται υπό τη διακριτική ευχέρεια του Race Control και των αγωνοδικών η ερμηνεία του κανονισμού”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!