Ο James Calado, εργοστασιακός οδηγός της Ferrari στην GTE-Pro του WEC, μίλησε στο F1fan.gr και απάντησε στις ερωτήσεις του Γιάννη Κλούρη, για την φετινή μάχη με τις Porsche, τα πλάνα του για το μέλλον αλλά και τις μεγαλύτερες στιγμές μέχρι στιγμής στην καριέρα του.
Ο Άγγλος παγκοσμίου φήμης εργοστασιακός οδηγός του προγράμματος Competizione GT που ανήκει στην Ferrari, συμμετέχει σε αυτό για 8η συνεχόμενη χρονιά με την AF Corse και έχει γράψει αρκετές φορές με χρυσά γράμματα το όνομα του στο βιβλίο των επιτυχιών της Ιταλικής φίρμας.
Από μικρός ξεκίνησε στα καρτ τόσο στην Ευρώπη όσο και στην Αγγλία, στην συνέχεια ανέβηκε στο πρωτάθλημα GP3 Series όπου το 2011 τερμάτισε 2ος και ένα χρόνο αργότερα μεταπήδησε στο GP2 (Formula 2) όπου μετά από 1 χρόνο βρέθηκε στην 3η θέση του πρωταθλήματος οδηγών. Το 2013 ωστόσο θα κάνει ένα βήμα παραπάνω και θα βρεθεί ως οδηγός δοκιμών στο τιμόνι της Force India στην Formula 1 αλλά δεν θα καταφέρει να πάρει θέση βασικού στην ομάδα.
Το 2014 θα αλλάξει όλη του η καριέρα συμμετέχοντας με το εργοστασιακό πρόγραμμα της Ferrari στο WEC όπου από εκείνη την σεζόν και έπειτα θα κατακτήσει τα πάντα και θα γίνει ο πιο κατάλληλος οδηγός για να κερδίσει τις 24 ώρες του Le Mans, το πρωτάθλημα οδηγών και κατασκευαστών στην GTE-Pro και μέχρι στιγμής έχει δείξει ότι μπορεί να φέρει μία Ferrari στην κορυφή των αγώνων αντοχής.
Όπως επισήμανε και ο ίδιος δεν θα μπορούσε να μην συμπεριλάβει στα highlights του την νίκη στον αγώνα 24h του Le Mans το 2019 στην κατηγορία GTE-Pro αλλά και το πρωτάθλημα οδηγών και κατασκευαστών το 2017 όπου βγήκε νικητής με την AF Corse σε ένα από τα καλύτερα και πιο απαιτητικά πρωταθλήματα των τελευταίων ετών στο WEC!
Φέτος αγωνίζεται με το No. 51 της AF Corse και βρίσκεται στην 1η θέση του πρωταθλήματος οδηγών έπειτα από 2 γύρους μαζί με τον συνοδηγό του Alessandro Pier Guidi. Οι δύο οδηγοί αναμένεται να τα δώσουν όλα ενόψει του αγώνα στον “ναό της ταχύτητας” αλλά και στον κλασσικό Γαλλικό αγώνα αντοχής τον επόμενο μήνα.
Γ.Κ.: Με δύο καλά αποτελέσματα τόσο στην Monza όσο και στον 24ωρο αγώνα του Le Mans μπορεί η AF Corse και το No. 51 να κατακτήσει τον τίτλο στην GTE-Pro;
J.C.: Ναι μπορούμε να κατακτήσουμε τον τίτλο και πραγματικά διψάμε για την νίκη και το δεύτερο παγκόσμιο πρωτάθλημα. Αυτή την στιγμή προηγούμαστε στην κατάταξη και φυσικά θα είναι μία σκληρή μάχη με κάθε έννοια έως και τον τελευταίο αγώνα στο Μπαχρέιν.
Γ.Κ.: Θεωρείς πως η Ferrari 488 GTE EVO είναι πιο δυνατή συγκριτικά με την Porsche 911 RSR φέτος;
J.C.: Θα έλεγα ότι η Porsche είναι λίγο πιο δυνατή. Δεν γνωρίζουμε ποτέ πως καταφέρνουν να διαχειρίζονται τους αγώνες και πως ελέγχουν το BoP αλλά στην παρούσα στιγμή μας λείπουν μερικά δέκατα, εμφανώς λίγο περισσότερο στις κατατακτήριες.
Γ.Κ.: Ποιος πιστεύεις ότι είναι ο καλύτερος συνοδηγός που είχες όλα αυτά τα χρόνια στους αγώνες αντοχής ή με ποιον θα ήθελες να αγωνιστείς κάποια στιγμή στην καριέρα σου;
J.C.: Είναι δύσκολο να δείξω με το δάχτυλο κάποιον αλλά εγώ και ο Alessandro Pier Guidi είχαμε εξαιρετικές επιτυχίες μέχρι τώρα. Είναι ένας “αληθινός οδηγός αγώνων”, ένας σκληρός οδηγός όπου είναι εξαιρετικά γρήγορος από τη στιγμή που μπαίνει στο αυτοκίνητο. Αυτό είναι ξεκάθαρα αυτό που βλέπω στον teammate μου.
Γ.Κ.: Ως ένας από τους κορυφαίους οδηγούς στα αυτοκίνητα GT ποια είναι η αγαπημένη σου στιγμή στους αγώνες αντοχής;
J.C.: Η αγαπημένη μου στιγμή ήταν όταν πέρασα την γραμμή του τερματισμού στο Μπαχρέιν και έγινα παγκόσμιος πρωταθλητής το 2017. Η νίκη μου στον αγώνα 24h του Le Mans το 2019 μου έρχεται πολύ κοντά στην μνήμη.
Γ.Κ.: Θα ήθελες να βρεθείς στο cockpit ως οδηγός του νέου LM Hypercar της Ferrari;
J.C.: Το πρόγραμμα Hypercar με ενθουσιάζει αρκετά. Πιστεύω ότι οι υπεύθυνοι έχουν κάνει ένα πραγματικά πολύ μεγάλο βήμα προόδου σε αυτό το πρωτάθλημα και το να είμαι μέρος ενός τόσο ανταγωνιστικού πρωταθλήματος θα με πήγαινε ακόμα πιο ψηλά.
Γ.Κ.: Θα ήθελες κάποια στιγμή να δοκιμάσεις κάτι διαφορετικό στον μηχανοκίνητο αθλητισμό;
J.C.: Αυτή την στιγμή είμαι χαρούμενος με την Ferrari και δεν σκέφτομαι οτιδήποτε άλλο. Η προσέγγιση μου είναι ουσιαστικά να κερδίζω αγώνες και πρωταθλήματα όπου πιστεύω ότι έχει και το μεγαλύτερο κύρος, καθώς υπάρχει και η σκληρή ομαδική δουλειά.
Γ.Κ.: Ποια είναι η αγαπημένη σου πίστα;
J.C.: Η αγαπημένη μου πίστα είναι το Brands Hatch αλλά εάν λάβουμε υπόψη το WEC είναι το Sao Paulo και ελπίζω ότι θα μπορέσουμε να επιστρέψουμε μία μέρα.
Γ.Κ.: Θα άλλαζες όλα όσα έχεις καταφέρει μέχρι στιγμής για να βρεθείς στην Formula 1;
J.C.: Δεν θα άλλαζα τίποτα για να είμαι ειλικρινής, είμαι αρκετά χαρούμενος με το πως όλα έχουν διαδραματιστεί και για να πω την αλήθεια την στιγμή που είχα την ευκαιρία να βρεθώ στην Formula 1 τα λεφτά που χρειαζόταν για έναν νέο οδηγό ήταν πάρα πολλά, επομένως όχι δεν θα άλλαζα κάτι. Ωστόσο ήταν ωραίο να οδηγείς μονοθέσιο.
Γ.Κ.: Με τι ασχολείσαι στον ελεύθερο σου χρόνο;
J.C.: Στον ελεύθερο μου χρόνο προσπαθώ να μείνω μακριά από τους αγώνες, περνάω χρόνο με την οικογένεια μου και απολαμβάνω να κάνω ποδήλατο, είτε με motorbikes είτε με mountain bikes, έχω μεγάλο πάθος με τους δύο τροχούς.
Γ.Κ.: Εάν δεν γινόσουν οδηγός αγώνων, με ποιο επάγγελμα θα ήθελες να είχες ασχοληθεί;
J.C.: Δεν έχω ιδέα! Άφησα το σχολείο για να αφοσιωθώ πλήρως ώστε να γίνω επαγγελματίας οδηγός αγώνων και δεν μπορώ να σκεφτώ πραγματικά ότι θα έκανα οτιδήποτε άλλο. Εάν δεν ήμουν στα αυτοκίνητα είμαι σίγουρος ότι θα είχα ασχοληθεί με την ποδηλασία.
Επιμέλεια: Γιάννης Κλούρης
Φωτογραφικό υλικό:
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!