Ο Ελβετός ταλαντούχος οδηγός αγώνων με Ελληνική καταγωγή Alex Fontana μίλησε στο F1fan.gr και απάντησε στις ερωτήσεις του Γιάννη Κλούρη, τόσο για την φετινή σεζόν του GT World Challenge Europe αλλά και όσα έχει καταφέρει μέχρι στιγμής στην καριέρα του καθώς και τα μελλοντικά του σχέδια.
Ο Alex ξεκίνησε την καριέρα του από τα καρτ έχοντας εξαιρετικές εμφανίσεις από νεαρή ηλικία. Έχει κατακτήσει δύο πρωταθλήματα καρτ το 2007 και 2008 ενώ έχει πάρα πολλές παρουσίες στο βάθρο.
Από το 2009 ξεκινάει η περιπέτεια του με τα μονοθέσια στην Formula 3 όπου την σεζόν 2011 κατακτάει το πρωτάθλημα European F3 Open. Στην συνέχεια θα πραγματοποιήσει δοκιμές με την ομάδα της Formula 1 Lotus και το 2015 θα δοκιμάσει την τύχη του στους αγώνες της Formula E.
Το 2016 θα πραγματοποιήσει το μεγάλο άλμα από τα μονοθέσια στα αυτοκίνητα GT όπου δεν θα αργήσει να δείξει τις ικανότητες του καθώς το 2018 κατακτάει τον τίτλο στους αγώνες αντοχής του Blancpain GT Series και συγκεκριμένα στην κατηγορία Silver Cup.
Μετά από ένα χρόνο το 2019 θα πάρει και πάλι τον τίτλο στο πρωτάθλημα China GT και αυτό θα είναι το κλειδί όπου θα τον τον οδηγήσει στο φετινό πρωτάθλημα GT World Challenge Europe με την Emil Frey Racing και την Lamborghini Huracan GT3 Evo με το No. 14.
Γ.Κ.: Ποια είναι η γνώμη σου για την πορεία της Emil Frey Racing μέχρι στιγμής και πού πιστεύεις ότι μπορεί να φτάσει το αυτοκίνητο με το No.14 τη σεζόν 2021;
A.F.: Με την Emil Frey Racing είχαμε ένα πολύ δυνατό ξεκίνημα στην σεζόν μέχρι στιγμής: παρότι αγωνιζόμαστε στην κατηγορία Silver και χωρίς εργοστασιακή υποστήριξη, συμμετέχουμε συχνά με τα εργοστασιακά αυτοκίνητα της Lamborghini και πετυχαίνουμε εξαιρετικά αποτελέσματα στην γενική κατάταξη, όχι μόνο στην κατηγορία μας. Κοιτάω μπροστά και θέλω να συνεχίσω τις καλές επιδόσεις και το να μπορούμε να πετύχουμε σταθερά αποτελέσματα, καθώς και να συνεχίσουμε να διατηρούμε το προβάδισμα στην κατηγορία.
Γ.Κ.: Θέλουμε να μας πεις την γνώμη σου για την απόδοση της Lamborghini Huracan GT3 Evo και τι σε έχει εντυπωσιάσει από το αυτοκίνητο;
A.F.: Οι αποδόσεις των αυτοκινήτων GT3 είναι πάντα κάτι ιδιαίτερο καθώς το BoP (Ισορροπία και Απόδοση) μπορούν να αλλάξουν πολλά στην τελική για το αυτοκίνητο: περιορισμός στον κινητήρα, μείωση βάρους, ύψους… Η Lamborghini μου έχει δώσει εξαιρετική εντύπωση από την αρχή στην πλάγια πρόσφυση και στην υποστήριξη στις στροφές χαμηλής ταχύτητας. Μπορείς να ‘κουβαλάς’ αρκετή ταχύτητα και απλά να νιώθεις καλή πρόσφυση στα ελαστικά, το οποίο δεν είναι συνηθισμένο όταν οδηγείς αυτοκίνητα με ελαστικά Pirelli όπως για παράδειγμα η AMG.
Γ.Κ.: Θα ήθελες κάποια στιγμή να αγωνιστείς στο WEC είτε με αυτοκίνητο GT είτε με LMP;
A.F.: Φυσικά, είμαι πάντα έτοιμος για νέες προκλήσεις και πρέπει να πω ότι ήταν ωραία η αίσθηση σε μονοθέσιο LMP3, όπως και στα LMP2 ή hypercars πρέπει να είναι ακόμα πιο ωραία. Μου λείπει λίγο το πόσο ελαφρύ είναι και η κάθετη δύναμη ενός μονοθέσιου, αλλά δεν είμαι απόλυτα σίγουρος ότι οι κανονισμοί που έχουν αποφασιστεί είναι οι καλύτεροι για το άθλημα. Δεν ενδιαφέρθηκαν αρκετοί κατασκευαστές, λίγα αυτοκίνητα σε κάθε κατηγορία, με τους κανονισμούς των GT3 έχουν κάνει καλύτερη δουλειά σε αυτή την περίπτωση.
Γ.Κ.: Ποια θεωρείς ότι είναι η μεγαλύτερη στιγμή της καριέρας σου μέχρι στιγμής;
A.F.: Σίγουρα ο τίτλος του European F3 Open το 2011 (τώρα Euro Formula), οι δοκιμές με το μονοθέσιο Formula 1 της Lotus, οι αγώνες Formula E το 2015, ο τίτλος της κατηγορίας Silver Cup του Blancpain GT Series στους αγώνες αντοχής το 2018, ο τίτλος στο China GT το 2019 και ας ελπίσουμε πως αυτή θα είναι μία πολύ καλή σεζόν όπου έχω τους περισσότερους αγώνες GT3 σε έναν χρόνο από όσους είχα ποτέ πριν.
Γ.Κ.: Θα άλλαζες όλα όσα έχεις καταφέρει στους αγώνες GT με την παρουσία σου στην Formula 1;
A.F.: Το μόνο πραγματικά καλό στο να οδηγείς στη Formula 1, ακόμα και με ένα πολύ αργό μονοθέσιο και χωρίς αυτό να σημαίνει ότι θα υπάρχουν επιτυχίες, είναι ότι εκ των υστέρων είναι πολύ πιο εύκολο να βρεις ένα επαγγελματικό συμβόλαιο επειδή έχεις το “όνομα”, ακόμα και εάν υπάρχουν οδηγοί GT καλύτεροι από εσένα. Οι αγώνες GT είναι αρκετά ευχάριστοι αλλά μου έχουν δώσει μία ιδιαίτερη πρόσβαση στα paddock και είμαι σε ένα περιβάλλον εκτός από τον αγώνα όπου είναι πιο χαλαρό και ευχάριστο, ενώ στα paddock γύρω από την F1 δεν είναι πάντα τόσο ωραία.
Γ.Κ.: Ποια πίστα σου αρέσει περισσότερο και προτιμάς νυχτερινό αγώνα ή την ημέρα;
A.F.: Αγαπώ την Imola. Χάραξη παλιάς σχολής με γρήγορες και αργές στροφές, ψηλά και χαμηλά στους λόφους, είναι καταπληκτικό. Θα ήταν σκληρό και τρελό ακόμα και την νύχτα πιστεύω! Στις ημέρες που ήμουν στην Formula απόλαυσα τη Yas Marina, Πιστεύω ότι με GT την νύχτα θα μπορούσε να είναι αρκετά διασκεδαστικό.
Γ.Κ.: Με τι ασχολείσαι στον ελεύθερο χρόνο σου;
A.F.: Έχω ένα Detailing Garage (Caveau Detailing) στο Lugano και μία εταιρία κεραμικών επιστρώσεων για αυτοκίνητα στις Η.Π.Α. Είμαι σχολιαστής στους αγώνες F1 για την Ελβετική τηλεόραση και κάνω κάποια μαθήματα οδήγησης. Τα χόμπι μου είναι η καλλισθενική γυμναστική και η γιόγκα καθώς και τα Αμερικάνικα αυτοκίνητα και οι μοτοσυκλέτες.
Γ.Κ.: Επισκέπτεσαι συχνά την Ελλάδα;
A.F.: Επισκέπτομαι την Ελλάδα όσο το δυνατόν περισσότερο, μερικές φορές την Αθήνα και μερικές φορές την Ρόδο και τα διπλανά νησιά. Η οικογένεια μου είναι από την Μαριτσά, ένα μικρό χωριό στο νησί.
Γ.Κ.: Ποιες θα ήταν οι συμβουλές που θα έδινες στα νέα παιδιά που θέλουν να ασχοληθούν με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό;
A.F.: Το να χρησιμοποιήσεις κάθε εργαλείο που έχεις στην διάθεση σου, όπως διοργανώσεις αναγνώρισης ταλέντων, διαγωνισμούς στον προσομοιωτή, και να έχεις μία δυνατή υποστήριξη στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης. Έχοντας όλα αυτά θα βοηθήσεις τη βελτίωση της καριέρας σου: οι αγώνες είναι ακριβοί, αλλά θα εκπλαγείτε πως με μόλις 100 ευρώ από κάθε φίλο και την οικογένεια μπορείς να ξεκινήσεις την καριέρα σου στα kart και αργότερα να γίνεις κάτι ακόμα μεγαλύτερο.
Γ.Κ.: Τέλος, πες μας τι θα ήθελες να έχεις επιτύχει στην προσωπική και επαγγελματική σου ζωή μέχρι να κλείσεις τα 30;
A.F.: Θέλω να χρησιμοποιήσω την ευκαιρία που μου δίνει αυτή η σεζόν (όπου οδηγώ περισσότερο από ότι έχω συνηθίσει) για να κρατήσω τον εαυτό μου στην κορυφή και να έχω την ευκαιρία να συνεργαστώ με κάποιον κατασκευαστή. Την ίδια στιγμή, μετά την πανδημία, θέλω να ξανασυναντήσω τους φίλους μου στην Ασία και να συνεχίσω να αγωνίζομαι όσο το δυνατόν περισσότερο. Ο Ronaldo είναι ένας εξαιρετικός ποδοσφαιριστής, αλλά εάν έπαιζε μία φορά τον μήνα θα έχανε από έναν μέτριο παίκτη που έπαιζε κάθε μέρα. Στον μηχανοκίνητο αθλητισμό είναι το ίδιο: μπορείς να είσαι καλύτερος οδηγός όταν έχεις 25 αγώνες αντί για 5. Αυτός είναι ο πρωταρχικός μου στόχος.
Επιμέλεια: Γιάννης Κλούρης
Φωτογραφικό υλικό:
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!