Στο GP της Αυστραλίας στη Μελβούρνη, είχαμε την τιμή να πάρουμε συνέντευξη από τον 4 φορές πρωταθλητή της Formula1, Alain Prost. Ο Γάλλος θρύλος οδηγός, από το 2017 είναι ειδικός σύμβουλος της Renault Formula One Team, και έτσι καθώς καθίσαμε μαζί του λίγο πριν τον αγώνα της Κυριακής, θέσαμε τις ερωτήσεις μας για την ομάδα.
Η Renault F1 team έχει βελτιωθεί πολύ την τελευταία χρονιά, τόσο από την πλευρά κατασκευαστή κινητήρα όσο και ως ομάδας, με μία άνοδο από την 9η στην 6η θέση από το 2016 στο 2017. Όπως η μάχη στη μέση του grid είναι πολύ στενή με τις Force India, Williams, Haas και McLaren τώρα, ποιοι είναι οι στόχοι σας για αυτή τη χρονιά;
“Αρχικά ο στόχος από την πλευρά του κινητήρα είναι η αξιοπιστία από την αρχή, σίγουρα να αυξάνεται η ισχύς, αλλά η αξιοπιστία είναι o κύριος στόχος. Από την πλευρά της ομάδας όπως είπες πρόκειται να παλέψουμε. Έχουμε δύο στόχους φέτος: να προσπαθήσουμε να κερδίσουμε τις ομάδες που ανέφερες, και να κλείσουμε τη διαφορά της απόδοσης με τις κορυφαίες ομάδες. Αυτό πρόκειται να είναι δύσκολο, αλλά αυτός είναι ο στόχος για αυτή τη χρονιά. Έτσι μετά από μερικές περιόδους δοκιμαστικών, και τα προκριματικά, ήδη μπορούμε να δούμε ότι ο στόχος αυτός είναι ρεαλιστικός, και μόνο κατά τη διάρκεια της σεζόν θα δούμε ανάλογα με την εξέλιξη του αυτοκινήτου, του κινητήρα και φυσικά των ανταγωνιστών, θα δούμε που βρισκόμαστε. Πρόκειται να είναι μία μακρά περίοδος.”
Ο Carlos Sainz πρόσφατα είπε ότι περιμένει το πακέτο αναβάθμισης στα μέσα της χρονιάς, ενώ ο Nico Hulkenberg είπε ότι το 2018 είναι μία ακόμα σεζόν ισχυροποίησης για τη Renault, καθώς το 2020 είναι το έτος που έχει θέσει στόχο η ομάδα για το πρωτάθλημα. Με άλλες ομάδες να φέρνουν αναβαθμίσεις πιο συχνά, αυτός ο διαφορετικός ρυθμός εξέλιξης κατά τη διάρκεια της χρονιάς, πιστεύετε ότι μπορεί να είναι ένα κρίσιμο σημείο στις προσπάθειές σας να κρατήσετε και να βελτιώσετε την περσινή 6η θέση;
“Κοίτα, όλοι πρόκειται να βελτιωθούν κατά τη διάρκεια της χρονιάς. Για εμάς το κλειδί είναι να εξελίσσουμε το αυτοκίνητο πιο γρήγορα από τις άλλες ομάδες. Επίσης, ο κινητήρας παίζει ένα μεγάλο μέρος, ξέρουμε ότι στη μέση της χρονιάς θα έχουμε μία αναβάθμιση, αλλά ποτέ δε ξέρεις τι κάνουν οι άλλοι. Μπορεί να βελτιωθείς κατά ένα δέκατο, και οι άλλοι να βελτιωθούν κατά ένα δέκατο και να είναι το ίδιο πράγμα. Οπότε πάντα στον ανταγωνισμό, είναι ένα ερωτηματικό που δε μπορεί να απαντηθεί, αλλά σίγουρα μπορούμε να δούμε τη δυναμική μας.
Έχουμε μιλήσει σε όλο το προσωπικό μας στο Enstone και στο Viry ότι θα προσπαθήσουμε να πάρουμε τα αποτελέσματα σιγά σιγά κατά τη διάρκεια των επόμενων μηνών ή ακόμα και ετών. Για αυτό πρέπει να είμαστε πολύ αυστηροί από τη μία και προσπαθούμε να μην είμαστε πολύ αισιόδοξοι από την άλλη. Το πιο σημαντικό για μένα είναι η πρόοδος, η σταθερή πρόοδος.”
Οπότε εάν το 2020 είναι η χρονιά που στοχεύετε για το πρωτάθλημα με αυτή τη τακτική σταθερής προόδου, σας ανησυχεί που ένα έτος μετέπειτα, το 2021 θα είναι τότε που θα έρθουν σε ισχύ οι νέες μεγάλες αλλαγές στους τεχνικούς κανονισμούς, και μαζί τους ίσως φέρουν αλλαγές στην ιεραρχία;
“Όλοι ανησυχούν για τους τεχνικούς κανονισμούς γιατί δε ξέρουμε τι αλλαγές θα γίνουν. Από την άλλη, το 2020 η δομή μας θα είναι πολύ καλύτερη, γιατί θα γίνουμε πιο δυνατοί, οπότε αν αλλάξουν οι κανονισμοί όπως έγινε πέρυσι, αν δεν είσαι αρκετά δυνατός και δεν έχεις καλή δομή είναι πιο δύσκολο. Θα είναι πιο εύκολο για εμάς το 2020 να προσαρμοστούμε στους νέους τεχνικούς κανονισμούς.”
24 Ιουνίου 2018, μία μεγάλη ημέρα για τη Renault και εσάς, καθώς το Γαλλικό GP επιστρέφει επιτέλους. Πόσο σημαντικό είναι για εσάς και την ομάδα; Σχεδιάζει η ομάδα κάτι ξεχωριστό/εορταστικό για τον αγώνα στη πατρίδα σας για ικανοποιήσει τους Γάλλους οπαδούς;
“Ναι φυσικά, και η Renault είναι εταίρος του Γαλλικού GP. Είναι σημαντικό για εμάς, για την Renault, είναι σημαντικό εξαρχής για όλη τη Formula1 στη Γαλλία με συνεργία. Η Renault είναι γαλλική ομάδα στη Formula1, είναι Γαλλικό το GP, τρεις Γάλλοι οδηγοί (Grosjean, Ocon, Gasly), ένας ακόμα Γαλλόφωνος οδηγός ο Charles Leclerc, έχουμε δύο κανάλια για την F1, Canal+ και TF1, οπότε το όλο θέμα είναι καλό, και ναι θα έχουμε κάποιους εορτασμούς, είναι το GP μας, ένα εθνικό γεγονός, ελπίζω να έχει μεγάλη επιτυχία.”
Θα γίνει στη Circuit Paul Ricard, μία πίστα που θριαμβεύσατε 4 φορές, ενώ στο παρελθόν το GP φιλοξενήθηκε και στο Magny-Cours όπου εκεί έχετε 1 νίκη. Ποια από τις δύο προτιμάτε και γιατί;
“Πάμε στο Paul Ricard, το πρώτο μας Grand Prix μετά από 10 χρόνια, υπάρχει πάντα η πιθανότητα να γίνει κάπου αλλού, αλλά δεν έχει σημασία. Εγώ δεν έχω κάποια προτίμηση ανάμεσα στις δύο. Σαν οδηγός έχεις κάποιες αγαπημένες πίστες αλλά όταν πρόκειται για πίστες της χώρας σου δε μπορείς να έχει ξεχωρίσεις κάποια.”
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!