Συνέντευξη στο F1fan.gr έδωσε προ ολίγων ημερών ο Τζώρτζης Μαρκογιάννης, ένα από τα πιο ελπιδοφόρα ταλέντα της Ελλάδας στον μηχανοκίνητο αθλητισμό που από πέρυσι αγωνίζεται στην Ιταλική Formula 4.
Bαδίζοντας σε μονοπάτια από τα οποία έχουν περάσει οδηγoί όπως ο Charles Leclerc, ο Lance Stroll και ο Mick Schumacher, o 16χρονος Τζώρτζης Μαρκογιάννης αγωνίζεται από πέρυσι στην ιταλική εκδοχή του Πρωταθλήματος της F4, ίσως την πιο ανταγωνιστική και μεγαλύτερου κύρους στο επίπεδο αυτό. Κάνοντας τη μετάβαση στην κατηγορία αυτή από τα καρτ, ο Τζώρτζης επιδιώκει να κάνει το βήμα παραπάνω στην καριέρα του, κοιτώντας πάντα προς τα μπροστά, ενώ είναι και συνεπής στις υποχρεώσεις του ως μαθητής.
Φέτος, θα συμμετέχει σε 5 από τους 7 αγώνες που θα γίνουν στην Ιταλική F4 για το 2021, πίσω από το τιμόνι της CRAM Motorsports. Επίσης, έχει λάβει μέρος μέχρι στιγμής σε δύο δοκιμές που έχουν γίνει ενόψει της νέας σεζόν, σε Vallelunga και Red Bull Ring, ενώ αναμένεται να βρεθεί και στην πίστα του Paul Ricard στη Νότια Γαλλία.
Ας δούμε όμως μερικά απ’ όσα είχε να πει ο Τζώρτζης στη συνέντευξη που είχε πριν από λίγες μέρες με τον Γιώργο Φραντζή, συντάκτη του F1fan.gr.
Γ.Φ.: Πες μας μερικά πράγματα για σένα, πώς και από πού ξεκίνησες την ενασχόλησή σου με τον μηχανοκίνητο αθλητισμό;
Τ.Μ.: Εννοείται πως ξεκίνησα από τα καρτ. Στα τέσσερά μου έτη ήταν η πρώτη φορά που με πήγε ο πατέρας μου να δοκιμάσουμε. Την πρώτη φορά έκανα κάποιους γύρους με ένα ενοικιαζόμενο, για να δει αν μου αρέσει, πως νιώθω, γενικά εάν φοβάμαι. Και εκείνος έτρεχε πιο παλιά, βέβαια σε ερασιτεχνικού επιπέδου αγώνες, ράλλυ χώματος. Θα μπορούσαμε άρα να πούμε ότι είναι οικογενειακή η κλίση προς τον μηχανοκίνητο. Εκείνη την πρώτη φορά θυμάμαι πως μου άρεσε πάρα πολύ. βγήκα έξω ενθουσιασμένος και έτσι ο πατέρας μου με ρώτησε αν θέλω να δοκιμάσω να οδηγήσω μόνος μου. Η επίδοσή μου, όπως μου είπανε, ήταν εντυπωσιακή, μιας και ήμουν μόλις τεσσάρων. Έτυχε μάλιστα εκείνη τη μέρα να βρίσκεται μια αγωνιστική ομάδα στην πίστα και έτσι έκανε ο πατέρας μου μια συζήτηση με τον ιδιοκτήτη της ομάδας και με αυτή την ομάδα ξεκίνησα και έκανα τους πρώτους μου αγώνες.
Γ.Φ.: Φέτος θα τρέξεις για μια πλήρη σεζόν στην ιταλική Formula 4. Για ποιους λόγους διάλεξες την ιταλική εκδοχή της F4;
Τ.Μ.: Είμαι αρκετά τυχερός θεωρώ γιατί οι διεθνείς αγώνες στα καρτ λαμβάνουν χώρα σε ιταλικές πίστες και πράγματα, το ιταλικό πρωτάθλημα της Formula 4 θεωρείται το Νο.1 αυτή τη στιγμή. Είναι αυτό που έχει ουσιαστικά βοηθήσει και τους περισσότερους οδηγούς να φτάσουν μέχρι και τη Formula 1. Ήταν η καλύτερη επιλογή που θα μπορούσα να κάνω.
Γ.Φ.: Από τη μια έχουμε τα καρτ και από την άλλη έχουμε τη Formula. Τεχνικά, ποιες είναι οι διαφορές που τα ξεχωρίζουν;
Τ.Μ.: Τεχνικά, κατ’ αρχάς το μονοθέσιο στη Formula 4 είναι πολύ μεγαλύτερο απ’ αυτό του καρτ, διαφορετικές διαστάσεις, διαφορετικά ελαστικά. Προφανώς ο κινητήρας είναι τετράχρονος δεν είναι δίχρονος σαν του καρτ, έχει μεγαλύτερη ιπποδύναμη αλλά προσωπικά από τη στιγμή που οδήγησα το μονοθέσιο, η μεγαλύτερη διαφορά που διέκρινα ήταν οι πλευρικές δυνάμεις που ασκούνται στο σώματα του οδηγού. Δηλαδή, πολλαπλασιάζονται θα μπορούσαμε να πούμε από το καρτ στη Formula 4.
Γ.Φ.: Σε ποιες πίστες θα σε δούμε φέτος;
Τ.Μ.: Φέτος θα με δείτε στην Imola, στο Paul Ricard, θα με δείτε στη Monza, θα με δείτε στο Red Bull Ring και στη Vallelunga.
Γ.Φ.: Τι θα ξεχώριζες από το Red Bull Ring σαν οδηγός;
T.M.: Όταν σκέφτομαι το Red Bull Ring στο μυαλό έρχονται οι κλίσεις που έχει η πίστα. Είναι χτισμένη πάνω σε μια πλαγιά και υπάρχουν ανηφόρες, κατηφόρες, κλίσεις μέσα στη στροφή, αρνητικές, θετικές. Θεωρώ αυτό προσθέτει και άλλον ένα παράγοντα στην οδήγηση, ειδικά στη βροχή.
Γ.Φ.: Πως μπορείς αυτή τη στιγμή να συνδυάζεις τη ζωή του μαθητή με αυτή του οδηγού αγώνων;
Τ.Μ.: Για να πω την αλήθεια, είναι μια μεγάλη πρόκληση αυτό για μένα, απαιτεί ουσιαστικά πάρα πολλή οργάνωση στην καθημερινότητά μου. Εκτός από τις μέρες που πηγαίνω για δοκιμές ή αγώνες, υπάρχουν και μέρες που πρέπει να γυμναστώ, να δουλέψω στον προσομοιωτή. Γενικώς, είναι μια διαδικασία προετοιμασίας η οποία γίνεται ορισμένες μέρες. Θεωρώ πως μέχρι τώρα τα έχω καταφέρει αρκετά καλά να συνδυάσω τις μαθητικές μου υποχρεώσεις με τις αθλητικές. Σίγουρα όμως είναι κάτι αρκετά δύσκολο, ειδικά αν λάβουμε υπόψη ότι οι περισσότεροι οδηγοί στο grid δεν πηγαίνουν καν σχολείο.
Γ.Φ.: Σε έχουμε δει στα social να ανεβάζεις φωτογραφίες που προπονείσαι σε προσομοιωτή. Τί είναι αυτό που κερδίζεις από έναν προσομοιωτή; Πως σε βοηθάει ώστε να έρχεσαι κοντά στην πίστα;
Τ.Μ.: Θεωρώ ότι ο προσομοιωτής κάνει πάρα πολλή δουλειά και σε άγνωστές πίστες που δεν έχω τρέξει ακόμα, ώστε να ξέρω τι να περιμένω, να έχω μια γενική εικόνα της πίστας στο μυαλό μου, να δοκιμάσω διαφορετικές συνθήκες, βροχή κ.λπ., ώστε να έχω ένα γενικό προφίλ της πίστας, να ξέρω τι να περιμένω όταν οδηγώ. Με βοηθάει επίσης και στο στήσιμο του αυτοκινήτου ώστε να βλέπω πόσο ρόλο παίζει κάθε αλλαγή, γιατί θέλω να δοκιμάσω να στήνω μόνος μου το μονοθέσιο στον προσομοιωτή σταδιακά. Κάνω μόνος μου ρυθμίσεις, δεν επικοινωνώ με την ομάδα ώστε να βρω μια ισορροπία που με βολεύει και με βοηθάει. Στις γνωστές μου πίστες και πάλι με βοηθάει γιατί μπορώ να κάνω προσομοιώσεις αγώνα, να αποκτήσω σταθερότητα, επίσης να διαβάζω τη συμπεριφορά του αυτοκινήτου με τη βοήθεια της τηλεμετρίας κατά τη διάρκεια του αγώνα, τη φθορά ελαστικών και διάφορες άλλες παραμέτρους.
No action for me today. Due to the extreme weather conditions, the Red Bull Ring test will be extended for one more day. #Cram #ItalianF4 #Formula4 #redbullring #testing #racingforgreece ?? #RoadToF1 #markaalen pic.twitter.com/U3IrAyZc9Q
— Georgis Markogiannis (@GMarkogiannis) March 23, 2021
Γ.Φ.: Οι βλέψεις σου για το φετινό πρωτάθλημα ποιες είναι με τα μέχρι τώρα δεδομένα;
Τ.Μ.: Με τις δοκιμές στο Red Bull κατάφερα λίγο να δω που βρίσκομαι στην κατάταξη, οπότε για τους πρώτους 1-2 αγώνες θα ήθελα να σταθεροποιηθώ μέσα στη δεκάδα. Θα ήθελα σε όλους τους αγώνες να βρίσκομαι κοντά στη δεκάδα ή και μέσα στη δεκάδα. Με την ομάδα έχουμε επίσης μια πάρα πολύ καλή βάση και μπορώ να δουλέψω ώστε να αναρριχηθώ στο τέλος της χρονιάς στις πρώτες θέσεις της κατάταξης.
Γ.Φ.: Ποιον οδηγό από τους παλιούς αλλά και από τους πιο νέους θεωρείς πρότυπο;
Τ.Μ.: Από αυτούς που τρέχουν τώρα θεωρώ τον Lewis Hamilton. Θεωρώ ότι έχει ανατριχιαστική σταθερότητα και άνεση με όλα τα μονοθέσια, δεν θεωρώ ότι η επιτυχία του και τα τόσα πρωταθλήματα που έχει κατακτήσει προέρχονται μόνο από την ομάδα. Σίγουρα, βοηθάει πάρα πολύ, αλλά αν ένας οδηγός δεν έχει σωστή αίσθηση και εμπιστοσύνη στο αυτοκίνητο και δεν καταφέρνει να το φέρει στο όριό του, δεν θεωρώ πως θα έφτανε κοντά στα επιτεύγματα του Hamilton. Σαν γενικά ίνδαλμα θα έφερνα τον Ayrton Senna. Θεωρώ πως βρισκόταν σε άλλο επίπεδο απ’ όλους τους οδηγούς που έχουν περάσει στο άθλημα αυτό.
Γ.Φ.: Που μπορεί να σε βρει ο κόσμος στα social media ώστε να στηρίξει με όποιο τρόπο μπορεί τις προσπάθειές σου;
Τ.Μ.: Ο κόσμος μπορεί να με βρει στο instagram, gboy.racing είναι το προφίλ μου και στο twitter και το facebook με το όνομά μου, Georgis Markogiannis. Σε κάποιες μέρες θα ανέβει και η ιστοσελίδα μου ελπίζω, οπότε θα είναι και αυτή στη διάθεση οποιουδήποτε του χρειαστεί.
Από την πλευρά μας, ως F1fan.gr θέλουμε να ευχηθούμε στον Τζώρτζη κάθε επιτυχία στις προσπάθειές του. Θα παρακολουθούμε στενά τα κατορθώματά του και ελπίζουμε να έχουμε την χαρά να τον φιλοξενήσουμε ξανά στο site μας στο μέλλον.
Επιμέλεια κειμένου: Γιώργος Φραντζής
Φωτογραφικό υλικό:
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!