Ανατροπή στα τελικά αποτελέσματα του Κινεζικού Grand Prix, με τους Leclerc, Hamilton και Gasly να αποκλείονται από τον αγώνα, κατόπιν εύρεσης παραβάσεων στους post-race ελέγχους από τη FIA!
Τον αποκλεισμό τους από τα αποτελέσματα του σημερινού Grand Prix έμαθαν πριν από λίγο οι Charles Leclerc και Pierre Gasly, καθώς βρέθηκε από τον τεχνικό έφορο της FIA, Jo Bauer, πως το μονοθέσιό τους ήταν ελλιποβαρές κατά ένα κιλό σε σχέση με το όριο που έχει θεσπιστεί από τη FIA.
Η SF25 του Μονεγάσκου, αλλά και η A525 του Γάλλου ζυγίστηκαν στις εσωτερικές και εξωτερικές γεφυροπλάστιγγες που ήταν στην πίστα. Αμφότερες, ζύγισαν τα μονοθέσια στα 799 kg, κάτι που είναι 1 kg κάτω από το επιτρεπτό όριο (τα 800 kg), κατόπιν της αφαίρεσης του καυσίμου.
Μάλιστα, η κομμένη πτέρυγα με την οποία τερμάτισε ο Leclerc δεν ήταν η αιτία της απόκλισης, τουλάχιστον για την περίπτωσή του, καθώς για τη ζύγιση τοποθετήθηκε νέα πτέρυγα από τη Ferrari, ώστε να πληρούνται οι προδιαγραφές ζύγισης.
Οι πλάστιγγες βαθμονομήθηκαν υπό την παρουσία προσώπων των ομάδων, με καμία εκ των Ferrari και Alpine να ενίστανται της απόφασης για αποκλεισμό από τα αποτελέσματα του αγώνα για τους δύο οδηγούς της.
DOC 82 – Infringement – Car 16 – Technical non-compliance (Weight) https://t.co/nVLPv627jK #ChineseGP #F1 #FIA pic.twitter.com/ERV0lwnp0A
— FIA (@fia) March 23, 2025
Επίσης, από τους αγωνοδίκες κρίνεται πως δεν υπάρχουν ελαφρυντικοί παράγοντες για την απόκλιση αυτή, με τις ομάδες να παίρνουν την πλήρη υπαιτιότητα της απόκλισης.
Συγκεκριμένα, οι αγωνοδίκες επικαλέστηκαν το Άρθρο 4.1 των Τεχνικών Κανονισμών της FIA για την παράβαση που υπήρξε. Βάσει του άρθρου αυτού, η ενδεδειγμένη ποινή είναι ο αποκλεισμός και των δύο οδηγών από τα αποτελέσματα του σημερινού αγώνα, στο Shanghai International Circuit.
Όσο για την περίπτωση του Lewis Hamilton, ο αποκλεισμός του Βρετανού από την 6η θέση έρχεται για διαφορετικό λόγο. Πιο αναλυτικά, την προσοχή των αγωνοδικών τράβηξε στην περίπτωση αυτή η σανίδα στο πάτωμα της SF25, το πάχος της οποίας μετρήθηκε και βρέθηκε κάτω από το επιτρεπόμενο όριο των 9 mm, βάσει του Άρθρου 3.5.9 των Τεχνικών Κανονισμών. Επί της ουσίας, με τις μετρήσεις που έγιναν, βρέθηκε πάχος 8.6 mm και 8.5 mm στην αριστερή και δεξιά πλευρά του κέντρου της σανίδας, με τα συγκεκριμένα νούμερα, προφανώς, να βρίσκονται εκτός των καθορισμένων προδιαγραφών.
Έτσι. η παράβαση του συγκεκριμένου Άρθρου, επίσης επιφέρει ως ποινή τον αποκλεισμό του Hamilton από τα αποτελέσματα του αγώνα, καθώς δεν υπήρχαν και εδώ ελαφρυντικοί παράγοντες που θα μπορούσαν να οδηγήσουν σε αλλαγή της επιβαλλόμενης ποινής.
BREAKING: Pierre Gasly, Charles Leclerc and Lewis Hamilton have been disqualified from the Chinese Grand Prix
Gasly and Leclerc’s cars were found to be underweight, while Hamilton’s car was deemed to have excessive skid wear#F1 #ChineseGP pic.twitter.com/2YPuFk8DZL
— Formula 1 (@F1) March 23, 2025
Σαν αποτέλεσμα των παραπάνω, είναι προφανές πως η τελική δεκάδα βαθμολόγησης στη Σανγκάη αλλάζει, στο “τρίτο ημίχρονο” του Κινεζικού GP.
Με τους Leclerc και Hamilton να χάνουν το 5-6, δωρεάν αναβάθμιση στους βαθμούς λαμβάνουν οι Lance Stroll και Carlos Sainz, που ανεβαίνουν στην 9η και 10η θέση αντίστοιχα.
Επίσης κερδισμένοι είναι και οι Ocon, Antonelli, Albon και Bearman, που κερδίζουν από δύο θέσεις. Πρόκειται, λοιπόν, για ένα πολύ σημαντικό αποτέλεσμα για τη Haas, η οποία φεύγει από την Κίνα με 14 βαθμούς συγκομιδή, ούσα η μεγαλύτερη κερδισμένη των αποκλεισμών αυτών!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!