Η Renault αποκλείστηκε από τα αποτελέσματα του Ιαπωνικού Grand Prix, μετά από την επίσημη διαμαρτυρία της Racing Point, όπως ανακοινώθηκε νωρίτερα. Αυτό σημαίνει ότι η γαλλική εταιρία χάνει τους εννέα βαθμούς που σημείωσε στη Suzuka, όπου ο Daniel Ricciardo τερμάτισε έκτος και ο Nico Hulkenberg δέκατος.
Η Racing Point κατηγόρησε την Renault για παραβίαση των Αθλητικών και Τεχνικών Κανονισμών και του Διεθνούς Αθλητικού Κώδικα της FIA, σχετικά με ένα «προκαθορισμένο, αυτοματοποιημένο σύστημα ρύθμισης των φρένων».
Η λειτουργία του συστήματος, σύμφωνα με τους ισχυρισμούς της ομάδας, μπορούσε να φανεί μέσω της κάμερας στο μονοθέσιο, με την οθόνη για τη σχετική ρύθμιση στο τιμόνι των οδηγών της Renault να αλλάζει χωρίς κάποια εντολή από αυτούς.
Η Renault αμφισβήτησε τον ισχυρισμό, και η FIA, αφού εξέτασε τόσο τις τυποποιημένες ηλεκτρονικές μονάδες ελέγχου όσο και τα τιμόνια που χρησιμοποίησαν οι Ricciardo και Hulkenberg – τα οποία σφραγίστηκαν και κατασχέθηκαν μετά τον αγώνα – διαπίστωσε ότι το περιγραφόμενο σύστημα δεν παραβίαζε τους κανονισμούς, και δεν ρυθμιζόταν από μόνο του αυτόματα.
Ωστόσο, διαπιστώθηκε ότι η Renault παραβίασε τους αθλητικούς κανονισμούς της F1 σχετικά με τα βοηθήματα των οδηγών. Οι κανονισμοί συγκεκριμένα, δηλώνουν ότι ο οδηγός πρέπει να οδηγεί μόνος του και χωρίς βοήθεια, και οι αγωνοδίκες διαπίστωσαν ότι το σύστημα σήμαινε ότι οι οδηγοί γλίτωναν την πραγματοποίηση κάποιων προσαρμογών κατά τη διάρκεια ενός γύρου, ακόμα και αν αυτό δεν υποκαθιστούσε τις ικανότητες τους ή τα αντανακλαστικά τους.
Η απόφαση, κατά της οποίας η Renault έχει το δικαίωμα να ασκήσει έφεση, σημαίνει ότι ο Lance Stroll της Racing Point και ο Daniil Kvyat της Toro Rosso θα καταταγούν στην ένατη και τη δέκατη θέση αντίστοιχα, με τον Charles Leclerc της Ferrari, τον Pierre Gasly της Toro Rosso και τον Sergio Perez της Racing Point στις θέσεις έξι έως οκτώ.
Επιπλέον, οι Toro Rosso και Racing Point πλησιάζουν σε απόσταση αναπνοής την Renault για την πέμπτη θέση στο πρωτάθλημα κατασκευαστών, με τέσσερις αγώνες να απομένουν.
Λόγω της σημασίας της παραπάνω απόφασης, πρέπει να θεωρείται σίγουρο ότι η Renault θα στραφεί εναντίον αυτής, επομένως περαιτέρω εξελίξεις στο ζήτημα δεν πρέπει να θεωρούνται απίθανες.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!