Ο πρώην εκτελεστικός διευθυντής της Mercedes, Jurgen Hubbert, σημαντικός παράγοντας για την επιστροφή της γερμανικής φίρμας στο DTM και τη Formula 1, απεβίωσε σε ηλικία 81 ετών.
Ήταν υπό την ηγεσία του Hubbert που η Mercedes επέστρεψε στη Formula 1, συμμαχώντας με τη McLaren, μια συνεργασία η οποία απέδωσε δύο πρωταθλήματα με τον Mika Hakkinen το 1998 και 1999 και ακόμα ένα με τον Lewis Hamilton το 2008.
“Είμαι βαθιά λυπημένος που ακούω τα νέα για τον φίλο και μέλος της οικογένειας Jurgen”, δήλωσε σήμερα σε post του στο Instagram ο Lewis Hamilton.
“Ήταν τεράστιος αγωνιστής στην καρδιά και απόλαυσα τις συζητήσεις μας και τον ενθουσιασμό του για τους αγώνες. Η προσήλωσή του στη Mercedes και την ομάδα ανά τα χρόνια ήταν έμπνευση”.
Γεννημένος το 1939, ο Hubbert αποφοίτησε ως μηχανικός από το Πανεπιστήμιο της Στουτγάρδης το 1965, ενώ ένα χρόνο αργότερα εντάχθηκε στη Daimler-Benz.
Γρήγορα ανήλθε στις εσωτερικές βαθμίδες, έχοντας αρκετούς ρόλους σημασίας στο εργοστάσιο του Sindelfingen και το 1987 έγινε αναπληρωματικό μέλος του ΔΣ του αυτοκινητιστικού τμήματος της Mercedes.
Αναθεωρώντας την κατάσταση και τη θέση της εταιρείας, ο Hubbert αποφάσισε πως ο μηχανοκίνητος αθλητισμός ήταν ο δρόμος στον οποίο έπρεπε να πορευτεί η γερμανική φίρμα. Η Mercedes είχε να ενταχθεί πλήρως σε ένα άθλημα από το 1955, έτσι επρόκειτο για ένα τεράστιο βήμα.
“Όταν είδα την κατάσταση στην οποία βρισκόταν η εταιρεία, έγινε ξεκάθαρο μέσα μου πως βρισκόμασταν σε δύσκολες καταστάσεις”, είχε δηλώσει πίσω στο 2018 ο Hubbert.
“Λόγω των συνεχόμενων εσωτερικών διαμαχών, αμελούσαμε τα οχήματά μας. Η προσοχή ήταν στο να γίνουμε ένα ‘Integrated Technology Group'”.
“Ήλπιζα πως θα μπορούσαμε να βελτιώσουμε την εικόνα της φίρμας μέσω των δραστηριοτήτων στον μηχανοκίνητο αθλητισμό. Θυμήθηκα τα 50s, όπου βρισκόμουν ακόμα σχολείο και απέκτησα ένα ζωηρό ενδιαφέρον για το άθλημα, και επίσης κοίταξα πίσω στα 30s”.
“Υπήρξαν πάντα φορές που η εταιρεία δεν έκανε τα πάντα σωστά και ήταν ο μηχανοκίνητος αθλητισμός που της έδωσε την επιπλέον ώθηση”.
Η Mercedes, ενεπλάκη επισήμως με το DTM το 1988, παράλληλα με την αυξανόμενη υποστήριξη στον ομάδα του Peter Sauber. Η συνεργασία αυτή μετουσιώθηκε στον σχηματισμό πλήρους εργοστασιακή ομάδας για τα ασημί βέλη, φέρνοντας στη φίρμα τους τίτλους το 1989 και το 1990, μαζί με νίκη στο Le Mans στην πρώτη περίπτωση.
Με την επιστροφή στη Formula 1 να φαίνεται στον ορίζοντα, ο Hubbert προσέλαβε τον πρώην δημοσιογράφο, Norbert Haug, ώστε να ηγηθεί του προγράμματος στο μηχανοκίνητο αθλητισμό. Ωστόσο, το αρχικό σχέδιο εισόδου της Mercedes στη Formula 1 με τη Sauber ναυάγησε. Ωστόσο, η Mercedes έδωσε στην ελβετική ομάδα υποστήριξη τη σεζόν 1993/94 πριν αντικαταστήσει την Peugeot ως συνεργάτης κινητήρα της McLaren το 1995.
“Δεν λειτουργούσαν τα πράγματα καθόλου”, δήλωνε ο Hubbert ενθυμούμενος εκείνα τα χρόνια. “Απλά πηγαίναμε από τη μια αναποδιά στην άλλη. Είχαμε μονοθέσια που έσκαγε ο κινητήρας τους στην μεγάλη ευθεία στον προτελευταίο γύρο, και μπροστά σε μεγάλο κοινό”.
“Τότε, το 1997, ο Ron (Dennis) είπε, ‘έρχεται, έρχεται! Μπορείς να το μυρίσεις’. Και σκέφτηκα, ‘Για τί μιλάει;'”.
“Και τότε κερδίσαμε στην Αυστραλία. Ήταν το 1997, η πρώτη νίκη της Mercedes, με τον David Coulthard στο τιμόνι. Και του χρόνου, τερματίσαμε ως Παγκόσμιοι Πρωταθλητές”.
Μετά την απόσυρσή του από την ενεργό δράση, το 2004, ο Hubbert παρέμεινε μεγάλος υποστηρικτής της McLaren.
Δήλωση για την απώλεια του Hubbert έκανε και ο νέος Πρόεδρος και CEO της F1, Stefano Domenicalli: “Όλοι μας στη Formula 1 λυπούμαστε βαθιά που μαθαίνουμε πως ο Jurgen Hubbert απεβίωσε. Ήταν ένας εξαιρετικός άνθρωπος και φίλος και θα μας λείψει πολύ. Ο νους μου βρίσκεται στην οικογένειά του αυτή τη στιγμή”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!