Ο επικεφαλής της McLaren, Andrea Stella, εξήγησε την αιτία της “απαράδεκτης” αστοχίας στο σύστημα πέδησης του Lando Norris, η οποία έθεσε σε ρίσκο το 50ο 1-2 στην ιστορία της ομάδας.
Για το μεγαλύτερο μέρος του αγώνα της Κυριακής στη Σανγκάη, ο Lando Norris βρισκόταν δεύτερος, πίσω μόνο από τον teammate του και νικητή του αγώνα, Oscar Piastri.
Ωστόσο, στα τελευταία στάδια του αγώνα, ο Norris κλήθηκε να κοιτάξει περισσότερο μπροστά του παρά πίσω του, καθώς αντιμετώπιζε ένα διαρκώς αυξανόμενο πρόβλημα με το πεντάλ φρεναρίσματος στην MCL39 του.
Αν και ο οδηγός κατάφερε να διαχειριστεί αυτό το “εφιαλτικό“, όπως περιέγραψε, πρόβλημα, παίρνοντας 2ος την καρό σημαία, είδε τη διαφορά του από τον Russell να συρρικνώνεται στα 1,3 δευτ., και πλέον δεν υπήρχε η ελπίδα να διεκδικήσει τη νίκη από τον Piastri.
Ο Andrea Stella, επικεφαλής της McLaren, αν και χαρούμενος για το 1-2 της ομάδας του, το 50ο στην ιστορία της, ήταν δυσαρεστημένος με τον πιθανό αντίκτυπο που θα μπορούσε το πρόβλημα αυτό να έχει στον αγώνα του οδηγού του.
“Είμαστε χαρούμενοι για το 1-2, όμως είχαμε μια αστοχία στο μονοθέσιο του Lando με το πεντάλ του φρένου, την οποία κληθήκαμε να διαχειριστούμε για τους τελευταίους 20 γύρους”, σχολίασε ο Ιταλός.
“Ο Lando και η ομάδα διαχειρίστηκαν εξαιρετικά την κατάσταση, προσαρμόζοντας το στυλ οδήγησης στο πρόβλημα, το οποίο επιδεινώθηκε, στο σημείο που έβαλε σε ρίσκο το αποτέλεσμά μας. Αυτό είναι απαράδεκτο από πλευράς αξιοπιστίας, θα πρέπει να βελτιωθούμε”.
Ο Stella δεν προχώρησε σε αναλυτικές εξηγήσεις για το πώς προκλήθηκε το πρόβλημα, δίνοντας μόνο τη γενική εικόνα.
“Αντιλαμβανόμαστε το πού βρίσκεται το πρόβλημα, το οποίο και δεν μπορώ να αποκαλύψω για λόγους πνευματικής ιδιοκτησίας”.
“Θεμελιωδώς, όμως, είχε να κάνει με διαρροή σε ένα από τα εξαρτήματα, όχι στο σύρμα πέδησης, κάπου αλλού. Η ενέργεια που απαιτήθηκε ήταν να μειώσουμε τη μέγιστη πίεση πέδησης”.
After two races this season:
78 points.
Two Poles.
Two GP wins.
One lap record.
Two Fastest Laps.
Three GP podiums.
One Sprint podium.The MCL39, everyone 👏#McLaren pic.twitter.com/sDuJz2JC9s
— McLaren (@McLarenF1) March 24, 2025
Ο Stella, κατόπιν, προχώρησε σε λεπτομέρειες για το πώς ο οδηγός του άλλαξε το στυλ οδήγησης για να περιορίσει τις αρνητικές επιπτώσεις της αστοχίας αυτής.
“Μπορούσες να φρενάρεις, ωστόσο πολύ, πολύ μαλακά”, ξεκαθάρισε ο Stella.
“Έτσι, μια ζώνη πέδησης 100 m, έγινε 200 m, και προς το τέλος έγινε 300 m επειδή ο Lando έπρεπε να αφήσει το γκάζι, να κυλήσει υπό ορισμένη ταχύτητα και έπειτα να εφαρμόσει τα φρένα πολύ μαλακά”.
“Αυτό έγινε για να αποφύγουμε την πολύ έντονη διαρροή. Το πεντάλ του φρένου είχε μεγαλύτερη διαδρομή, και αυτό που έπρεπε να κάνουμε ήταν να αποφύγουμε μεγάλες πιέσεις πέδησης. Έτσι, ο Lando έπρεπε διαρκώς να φρενάρει με μικρότερη πίεσης πέδησης”.
“Φτάσαμε στο σημείο στους τελευταίους γύρους όπου απλά κυλούσε υπό σταθερή ταχύτητα για πολλά μέτρα, μένοντας εκτός επιτάχυνσης, έπειτα απλά εφάρμοζε τη μικρότερη δυνατή πέδησης για να επιβραδύνει το μονοθέσιο και να μπορέσει να στρίψει”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!