Η FIAενημέρωσε τους τεχνικούς κανονισμούς της F1 μέσα στην καλοκαιρινή διακοπή, θέτοντας εκτός νόμου τα ασύμμετρα συστήματα πέδησης.
Τον τελευταίο καιρό υπήρχαν εικασίες πως η Red Bull είχε υιοθετήσει στην RB20 ένα σύστημα που επέτρεπε για διαφορετικά επίπεδα πέδησης σε κάθε μέρος του πίσω άξονα κίνησης.
Η λογική πίσω από μια τέτοια, θεωρητική, κίνηση είχε να κάνει με τη διαχείριση της υποστροφής, κάτι που αποτελεί χαρακτηριστικό πρόβλημα στην τωρινή γενιά των ground effect μονοθεσίων.
Τα τωρινά μονοθέσια έχουν την τάση να δυσκολεύονται να στρίψουν στις στροφές. Έτσι, μια κίνηση για διαφορετική πίεση πέδησης ανά τροχό στον πίσω άξονα, θεωρητικά θα μπορούσε να βοηθήσει σε αυτό.
Πλέον, όμως, η FIA προχώρησε στις αντίστοιχες διευκρινίσεις. Το Άρθρο 11.1.2 των τεχνικών κανονισμών αναφέρει: «Οποιοδήποτε σύστημα ή μηχανισμός που μπορεί δομικά ή με πρόθεση να παράξει ασυμμετρική πέδηση σε οποιονδήποτε άξονα, απαγορεύεται».
Η συγκεκριμένη αλλαγή έγινε αποδεκτή από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού στις 31 Ιουλίου, δύο ημέρες μετά το Βελγικό GP. Έτσι, ο αγώνας στο Zandvoort θα είναι ο πρώτος υπό τη συγκεκριμένη τροποποίηση στους κανονισμούς.
Το ανωτέρω κείμενο στους τεχνικούς κανονισμούς ακολουθεί το κυρίως κείμενο του Άρθρου 11.1.2, το οποίο αναφέρει: «Το σύστημα πέδησης θα πρέπει να σχεδιάζεται έτσι ώστε, εντός κάθε πίστας, οι δυνάμεις που ασκούνται στα τακάκια των φρένων να είναι ίδιου μεγέθους και να λειτουργούν ως αντίθετα ζεύγη σε συγκεκριμένο δίσκο».
Oooh it’s good to be back 🤩#F1 #DutchGP pic.twitter.com/FLNuTHZU2X
— Formula 1 (@F1) August 22, 2024
Οι θεωρίες που βγήκαν σχετικά με τη συγκεκριμένη τροποποίηση αφορούν κυρίως τη Red Bull και την συγκριτική πτώση ρυθμού που έδειξε από το GP του Miami κι έπειτα. Εκτιμάται πως αυτή η πτώση στην ανταγωνιστικότητα οφείλεται στην εγκατάλειψη ενός τέτοιου μηχανισμού, ενώ και η εγκατάλειψη του Verstappen στη Μελβούρνη εικάζεται πως οφείλεται στο συγκεκριμένο σύστημα.
Η Red Bull έχει αρνηθεί τους ισχυρισμούς αυτούς, ωστόσο. Η FIA, από την πλευρά της, ξεκαθάρισε πως η τροποποίηση στους τεχνικούς κανονισμούς δεν έχει γίνει επειδή βρέθηκε ένα τέτοιο σύστημα να χρησιμοποιείται από μια άλλη ομάδα.
«Δεν είναι αληθές πως κάποια ομάδα χρησιμοποιούσε ένα τέτοιο σύστημα», δήλωσε μέλος του κυβερνόντος σώματος της FIA στο Motorsport.com.
Στόχος, λοιπόν, της τροποποίησης αυτής στο Άρθρο 11.1.2 είναι να δώσει περαιτέρω διευκρινίσεις για το τί επιτρέπεται να γίνει και τί όχι εντός των ισχυόντων κανονισμών. Κάτι τέτοιο έχει βάση, καθώς συχνά οι μηχανικοί των ομάδων και οι σχεδιαστές αναζητούν ενδελεχώς τέτοια μικρά «παραθυράκια» στους κανονισμούς.
Συνοψίζοντας, η αλλαγή αυτή δείχνει να γίνεται κυρίως με βλέμμα στο μέλλον, με τη FIA να θέλει να αποσαφηνίσει παραμέτρους ενόψει του 2025 και, σημαντικότερα, ενόψει του 2026, όπου αναμένεται να έρθουν μεγάλες αλλαγές στα μονοθέσια, τόσο στον σχεδιασμό τους, όσο και τις μονάδες ισχύος.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!