Η FIA απέρριψε το αίτημα της Mercedes για επανεξέταση της άμυνας του Max Verstappen στον Lewis Hamilton στον 48ο γύρο του GP Βραζιλίας.
Η Mercedes ζήτησε από τη FIA μέσα στην εβδομάδα που πέρασε να επανεξετάσει την απόφασή να μην διερευνήσει το εάν ο Verstappen παράβηκε ή όχι τους κανονισμούς στη μάχη του με τον Lewis Hamilton στο Interlagos την προηγούμενη εβδομάδα.
Για να μπορέσει να προχωρήσει το αίτημα αυτό της Mercedes, θα έπρεπε να δώσει στη FIA αποδεικτικά στοιχεία που ήταν νέα, μεγάλης σημασίας και σχετικότητας με το συμβάν και δεν ήταν διαθέσιμα κατά την ώρα της λήψης απόφασης στη Βραζιλία.
Η Mercedes έδωσε στη FIA το onboard πλάνο από την RB16B, το οποίο δεν ήταν διαθέσιμο την ώρα του αγώνα, όπως επίσης και πλάνα από την κάμερα 360 μοιρών. Κανένα από τα δύο πλάνα δεν δόθηκε στη δημοσιότητα την ώρα του αγώνα και έπρεπε να βρεθούν μετά τον αγώνα.
Μετά από ώρες συζητήσεων πάνω στο θέμα, οι αγωνοδίκες επιβεβαίωσαν πως ενώ τα πλάνα αυτά δεν ήταν διαθέσιμα την ώρα της απόφασής τους, άρα ήταν και νέα και σχετικά, δεν χαρακτηρίζονταν ωστόσο από μεγάλη σημαντικότητα.
Οι αγωνοδίκες επιχειρηματολόγησαν επ’ αυτού, δηλώνοντας πως ήταν ικανοποιημένοι με τα πλάνα που είχαν στη διάθεσή τους την ώρα της εξέτασης του περιστατικού, τα οποία και έκριναν επαρκή ώστε να πάρουν μια απόφαση.
Επίσης, εξήγησαν πως το συμβάν αυτό διέφερε αρκετά από το Αυστριακό GP του 2020, όπου η 360 μοιρών κάμερα έδωσε τελείως διαφορετική ματιά στο περιστατικό με τις κίτρινες σημαίες στον Lewis Hamilton.
“Την ώρα της απόφασης, οι αγωνοδίκες θεώρησαν πως είχαν επαρκή πληροφορία για να πάρουν απόφαση, η οποία εν πολλοίς ήταν εναρμονισμένη με τα σχόλια των οδηγών που είχαν εμπλακεί, μετά το τέλος του αγώνα”.
“Εάν είχαν θεωρήσει πως η εμπρόσθια κάμερα από το μονοθέσιο 33 ήταν σημαντική για να λάβουν απόφαση, απλά θα είχαν θέσει το συμβάν υπό εξέταση, ώστε να διερευνηθεί μετά τον αγώνα, και να λάβουν τελική απόφαση όταν αυτό θα ήταν διαθέσιμο. Δεν είδαν πως υπήρχε ανάγκη για κάτι τέτοιο”.
“Η θέση των διαγωνιζόμενων (Mercedes) είναι πως τα νέα αυτά πλάνα δίνουν επαρκή πληροφορία στους αγωνοδίκες για να αλλάξουν την απόφαση που είχαν λάβει προηγουμένως”.
“Ωστόσο, οι αγωνοδίκες ξεκαθαρίζουν πως τα πλάνα δεν δείχνουν κάτι που διαφέρει ιδιαίτερα σε σχέση με τις άλλες γωνίες που ήταν διαθέσιμες σε αυτούς εκείνη τη στιγμή ούτε και αλλάζουν την απόφαση που λήφθηκε με βάση τα αρχικά διαθέσιμα πλάνα”.
“Αντίθετα με τον αγώνα της Αυστρίας το 2020, υπό την κρίση των αγωνοδικών, δεν υπάρχει κάτι στο υλικό που να αλλάζει θεμελιωδώς τα γεγονότα. Ούτε και δείχνει κάτι που δεν λήφθηκε υπόψη από τους αγωνοδίκες τη στιγμή της αρχικής εξέτασης”.
“Έτσι, οι αγωνοδίκες λαμβάνουν το συμπέρασμα πως τα πλάνα, στην περίπτωση αυτή, δεν είναι ‘σημαντικά'”.
Ο επικεφαλής της Mercedes, Toto Wolff, σχολίασε πως η έκβαση του αιτήματος της Mercedes είναι κάτι που ο ίδιος περίμενε.
“Εντελώς αναμενόμενο”, εξήγησε ως απάντηση στο πόρισμα της FIA ο Αυστριακός. “Θέλαμε να ξεκινήσουμε συζήτηση γύρω από το ζήτημα, επειδή πιθανώς θα αποτελέσει επίκεντρο στους επόμενους αγώνες. Θεωρώ πως ο στόχος μας επετεύχθη, Δεν πιστεύαμε πως πραγματικά θα μπορούσε να γίνει κάτι περισσότερο”.
Full story as the race stewards reject Mercedes’ request for a review of the Hamilton/Verstappen incident in Brazil ⬇️#BrazilGP ?? #F1 https://t.co/xJGbxR1M3h
— Formula 1 (@F1) November 19, 2021
Η Red Bull καλωσόρισε την απόφαση της FIA να θέσει λήξαν το ζήτημα, με τον επικεφαλής των Κόκκινων Ταύρων, Christian Horner, να δηλώνει πως ελλόχευε ο κίνδυνος το θέμα να βγει εκτός ελέγχου εάν ελέγχονταν αντίστοιχες μάχες”.
“Θεωρώ πως προφανώς είναι η σωστή απόφαση, επειδή θα είχε αλλιώς αλλάξει το κουτί της Πανδώρας σχετικά με μια σειρά άλλων περιστατικών που έγιναν στον αγώνα αυτό”, εξήγησε ο Horner.
“Θεωρώ πως το σημαντικότερο τώρα είναι να εστιάσουμε στο GP αυτό (του Qatar). Είναι πολύ ωραίο που βρισκόμαστε εδώ. Θεωρώ πως θα είναι μια ωραία πίστα και θέλουμε μια καθαρή μάχη, όχι μόνο εδώ, αλλά και στη Jeddah και το Abu Dhabi”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!