Η FIA απέρριψε το αίτημα της Ferrari για επανεξέταση στην ποινή που δόθηκε στον Carlos Sainz στη Μελβούρνη, κατά τη δεύτερη επανεκκίνηση του Αυστραλιανού GP.
Η Scuderia είχε κάνει αίτημα προς το κυβερνόν σώμα της Formula 1 για άσκηση του δικαιώματος αναθεώρησης στην ποινή που επιβλήθηκε στον Carlos Sainz στο Grand Prix της Αυστραλίας όταν ο Ισπανός είχε επαφή με τον συμπατριώτη του, Fernando Alonso.
Η συγκεκριμένη ποινή, που ήρθε στη δεύτερη επανεκκίνηση ενός αγώνα στο Albert Park που σημαδεύτηκε από αρκετά συμβάντα, έριξε τον Sainz από την 4η στη 12η θέση.
Ο επικεφαλής της ιταλικής ομάδας, Fred Vasseur, αποκάλυψε πως το αίτημα της ομάδας του για επανεξέταση θα γινόταν στη βάση του ότι η ποινή επιβλήθηκε χωρίς να υπάρξει κάποια ακρόαση τόσο από τους οδηγούς όσο και από τις ομάδες.
Η FIA, ωστόσο, σήμερα, εξετάζοντας το αίτημα της Ferrari, το απέρριψε, αναφέροντας πως δεν εκπληρώθηκε αυτό που αναφέρεται ρητά στον ορισμό, ότι δεν υπήρξαν “σημαντικά και σχετικά νέα στοιχεία, τα οποία ήταν μη διαθέσιμα στις πλευρές που επιδιώκουν την αναθεώρηση, τη χρονική στιγμή που αφορά την απόφαση”.
Οι αγωνοδίκες θεωρούν πως ο Sainz “φταίει εξ’ ολοκλήρου” για την επαφή του με τον οδηγό της Aston Martin, ο οποίος εν τέλει διατήρησε την 3η θέση, μιας και η τελική κατάταξη ορίστηκε ως αυτή πριν τα συμβάντα της δεύτερης επανεκκίνησης, αφαιρώντας τα μονοθέσια που στο μεσοδιάστημα είχαν εγκαταλείψει.
Κατά τη σημερινή, εξ’ αποστάσεως ακρόαση του αιτήματος, αποφασίστηκε πως ακόμα και εάν ληφθεί υπόψη η αυξημένη πιθανότητα επαφών σε μια εκκίνηση, υπήρχε “επαρκές κενό” για τον Sainz ώστε να αποφύγει τη συγκεκριμένη επαφή, όμως “απέτυχε να το κάνει”.
Η Ferrari στήριξε το αίτημά της βασισμένη σε δεδομένα τηλεμετρίας, την κατάθεση του Sainz και άλλων οδηγών, όπως αυτές δόθηκαν στα media μετά το τέλος του GP.
Τα στοιχεία αυτά, με τη μορφή προφορικών καταθέσεων και επιπλέον δεδομένων, έχουν κατά το παρελθόν χρησιμοποιηθεί από τη Force India ώστε να ανατραπεί αντίστοιχη ποινή, εξ’ ου και το επεδίωξαν και από το στρατόπεδο του Maranello.
Το παράδειγμα της Force India έρχεται πίσω από το μακρινό 2014, στην επαφή ανάμεσα σε Perez και Massa στον τελευταίο γύρο του Καναδικού GP, όπου στον Μεξικανό δόθηκε ποινή 5 θέσεων στο grid, την οποία και εξέτισε στον επόμενο αγώνα, την Αυστρία.
Από τη FIA, όμως, θεώρησαν πως οι “περιστάσεις” της Αυστραλίας “διαφέρουν αρκετά” ώστε να υπάρχει έρεισμα για την επιχειρηματολογία της Ferrari, σημειώνοντας πως ο οδηγός της Force India είχε μεταβεί στο νοσοκομείο μετά τη σύγκρουση, οπότε δεν ήταν διαθέσιμος ώστε να δώσει τη δική του εκδοχή των πραγμάτων.
Στο Albert Park, όμως, οι αγωνοδίκες αποφάσισαν να τιμωρήσουν τον Sainz ενώ λάμβανε χώρα ο αγώνας, θεωρώντας πως από τον Ισπανό δεν ήταν αναγκαίο κάποιο σχόλιο επί του συμβάντος.
Η FIA, επίσης, αποφάσισε πως τα επιπλέον δεδομένα τηλεμετρίας που παρουσιάστηκαν από την πλευρά της Ferrari ήταν “στην καλύτερη αμφιλεγόμενα” αναφορικά με το πόσο βοηθούν στην απαλλαγή της ευθύνης από τον Sainz, ενισχύοντας μάλιστα την αρχική πεποίθηση πως ο Sainz ήταν ο μοναδικός υπαίτιος του συμβάντος.
Statement from Scuderia Ferrari ⬇️ pic.twitter.com/LFEgGZkzRB
— Scuderia Ferrari (@ScuderiaFerrari) April 18, 2023
Ο νικητής του περσινού Βρετανικού GP όντας παραδέχτηκε πως φρέναρε πιο έντονα στη στροφή εκείνη, με τα ψυχρότερα ελαστικά να οφείλονται στον αργό γύρο σχηματισμού κατά τη διαδικασία επανεκκίνησης, ένα παράπονο που εξέφρασαν πολλοί οδηγοί. Αυτό, ήταν ένας λόγος ακόμα που δεν κατάφερε να αποφύγει τη σύγκρουση με τον Alonso. Επίσης, στάθηκε και στη μειωμένη ορατότητα λόγω του περασμένου της ώρας, με τον ήλιο να βρίσκεται στη δύση του.
Η FIA, από την πλευρά της, σημείωσε πως η παρουσίαση ενός σημείου φρεναρίσματος δεν συνιστά σημαντική, νέα πληροφορία και πως όλοι οι οδηγοί αντιμετώπιζαν τις ίδιες συνθήκες.
Η απόφαση από τη σημερινή ακρόαση αναφέρει: “Οι συνθήκες της πίστας και των ελαστικών ήταν κάτι που κάθε διαγωνιζόμενος θα έπρεπε να λάβει υπόψη του και να προσαρμοστεί”.
“Στην προσπάθειά του να φρενάρει αργότερα μαχόμενος (με τον Pierre Gasly), πήρε το ρίσκο (ο Sainz) πως ως οδηγός, ίσως έχανε τον έλεγχο του μονοθεσίου του”.
“Στην περίπτωση αυτή, το ρίσκο υλοποιήθηκε, με τη συνέπεια της σύγκρουσης που προκάλεσε, εξ’ ου και η επακόλουθη ποινή”.
Με άδεια χέρια θα φύγει και οριστικά λοιπόν από την Αυστραλία η Ferrari, αναζητώντας τον πρώτο αγώνα της μέσα στο 2023 που κάτι δεν θα στραβώσει. Θα είναι αυτός το Μπακού; Οι απαντήσεις το τριήμερο 28-30 Απριλίου!
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!