Αν και ο Andrew Shovlin παραδέχεται ότι η αντιγραφή των sidepods των άλλων ομάδων θα ήταν μια εύκολη πρόχειρη λύση για τη Mercedes, η πεποίθησή του είναι ότι δεν κερδίζει κανείς τίτλους αντιγράφοντας άλλα σχέδια.
Τα «ανύπαρκτα» sidepods της Mercedes είχαν κάνει αίσθηση όταν πρωτοεμφανίστηκαν στη δεύτερη φάση των χειμερινών δοκιμών του 2022, όντας ένα από τα πιο χτυπητά δείγματα της ποικιλίας στο σχεδιασμό των φετινών μονοθεσίων.
Απέναντι στα μεγάλα, φαρδιά sidepods της Ferrari και τα «κομμένα» της Red Bull, η γερμανική ομάδα είχε μια «zero-pod» πρόταση με άγνωστη προοπτική.
Σύντομα όμως αποδείχθηκε πρόκληση κατανόησης και εξέλιξης.
Το ξεκίνημα της σεζόν ήταν δύσκολο για τη Mercedes, με τις αναπηδήσεις που όλοι χρειάστηκε να αντιμετωπίσουν να είναι ιδιαίτερα έντονες στα ασημί μονοθέσια και αρκετούς να διερωτώνται, εύλογα, αν η ιδιόρρυθμη σχεδίαση των sidepods έπαιζε ρόλο σε αυτό.
Κάτι που βέβαια αρνήθηκε ο Toto Wolff. Όποια και αν ήταν η αιτία των αναπηδήσεων πάντως, η Mercedes χρειάστηκε να τις τιθασεύσει πριν μπορέσει να βελτιωθεί εντός πίστας.
Το δεύτερο μισό της σεζόν βρήκε την ομάδα του Brackley σε πολύ καλύτερη κατάσταση. Παρόλο που δεν ήταν σε θέση να διεκδικήσει τακτικά νίκες και η υπόθεση τίτλος είχε προ πολλού κάνει φτερά, η Mercedes είχε σαφή άνοδο, κερδίζοντας στη Βραζιλία και πλησιάζοντας σε απόσταση αναπνοής τη Ferrari στο Πρωτάθλημα Κατασκευαστών, αν και το κακό ξεκίνημά της χρονιάς τους άφησε τελικά τρίτους.
Ο Shovlin κατέδειξε το πάτωμα ως τη βάση της απόδοσης του μονοθεσίου, αλλά παραδέχτηκε ότι και τα sidepods είχαν το ρόλο τους και ότι η ανάκαμψη της ομάδας θα ήταν πιο εύκολη αν είχαν αντιγράψει το σχέδιο κάποιου αντιπάλου εκεί.
Αλλά αυτό δεν είναι σύμφωνο με τη φιλοσοφία της Mercedes.
«Το μεγαλύτερο μέρος της μηχανικής, οπωσδήποτε από άποψης αεροδυναμικής, είναι αυτά που δε βλέπετε κάτω από το πάτωμα. Εκεί βρίσκεται πολλή από τη σχετική δουλειά,» δήλωσε ο Shovlin στο Autosport.
«Η ιδέα των sidepods ήταν κάτι στο οποίο έπρεπε να παραμείνουμε όπως και να’χει ρεαλιστικά μέσα στη χρονιά.
Αλλά αν ήμασταν πιο επικεντρωμένοι απλά στο να βρούμε μια γρήγορη λύση, μπορεί να είχαμε αντιγράψει και δοκιμάσει και δει τι θα συνέβαινε.»
Απώτερος στόχος προφανώς ήταν η Mercedes να έχει τις δικές της ιδέες και να αποκτήσει την απαιτούμενη εμπειρία για επιτυχία στο μέλλον, κάτι που δε θα επιτυγχανόταν απλά αντιγράφοντας άλλα μονοθέσια.
«Ο στόχος για εμάς όμως ήταν πάντα να προσπαθούμε να το καταλάβουμε μόνοι μας και να μαθαίνουμε και να βρίσκουμε το δικό μας δρόμο, επειδή αν θες να κερδίσεις, και θες να κερδίσεις αγώνες και παγκόσμια πρωταθλήματα, δε φτάνεις εκεί αντιγράφοντας το σχέδιο των άλλων.
Όλα τα άλλα μονοθέσιά μας είχαν καινοτόμα χαρακτηριστικά, είχαν έξυπνες ιδέες. Προσπαθούμε να ηγούμαστε στην τεχνολογία, οπότε θα συνεχίσουμε έτσι.»
Πάντως, τα «zero-pods» δεν είναι το μόνο πράγμα που παραμένει στη Mercedes, καθώς οι αναπηδήσεις, που είχαν κατά πολύ μειωθεί, έκαναν πάλι την εμφάνισή τους στο Abu Dhabi, δείχνοντας ότι η ομάδα έχει ακόμα κάποια θέματα να επιλύσει.
Με αυτό υπ’όψιν, ο Shovlin υποστηρίζει την αύξηση του ύψους του πατώματος των μονοθεσίων που έχει αποφασίσει η FIA, καθώς πιστεύει ότι οι ομάδες θα βρουν επιπλέον κάθετη δύναμη μέσα στο χειμώνα και θα καλύψουν τις απώλειες, ενώ το χαμηλό ύψος με ακόμα μεγαλύτερη κάθετη δύναμη θα προκαλούσε υπερβολικά πολλές αναπηδήσεις.
«Όσο περισσότερα ρίχνεις στο πάτωμα, τόσο περισσότερο προκαλείς τέτοια προβλήματα,» εξήγησε. «Εκεί που έχουμε κάνει πρόοδους είναι στην ευθεία.
Πίσω στην Imola, στην Jeddah, στο Μπαχρέιν, όλους αυτούς τους πρώτους αγώνες, το μονοθέσιο αναπηδούσε πολύ άσχημα στις υψηλές ταχύτητες. Και καταφέραμε να το διαχειριστούμε πολύ καλά.
Είχαμε ακόμα προβλήματα όταν το μονοθέσιο γέρνει σε μια γρήγορη στροφή και το πάτωμα φτάνει στο σημείο να βρίσκει. Και αυτό προκαλεί κάποια αστάθεια. Αλλά οι αλλαγές των κανονισμών για του χρόνου θα βοηθήσουν με αυτό.»
Αυτές οι αλλαγές δε φτάνουν από μόνες τους κατά τον Shovlin, αλλά τουλάχιστον θα διευκολύνουν τις ομάδες, που έχουν πλέον και την εμπειρία του 2022 για να στηριχτούν.
«Κατά βάση όμως δε θα κάνουν το πρόβλημα να φύγει. Θα το κάνουν λίγο ευκολότερο για τις ομάδες.
Αλλά ελπίζουμε ότι η δουλειά που κάναμε και αυτά που μάθαμε και καταλάβαμε στην αρχή του χρόνου θα μας βοηθήσουν τουλάχιστον στο να έχουμε μια καλή αρχή για την επόμενη χρονιά.»
Πηγή: planetf1.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!