Η Pirelli, προμηθευτής ελαστικών της Formula 1, πρότεινε τη δημιουργία νέου, ανθεκτικότερου ελαστικού για χρήση από το Βρετανικό Grand Prix και μετά, προκειμένου να μπορέσει να ανταποκριθεί στην ταχύτατα ανερχόμενη απόδοση των μονοθεσίων.
Με τις ομάδες να «ξεκλειδώνουν» όλο και περισσότερη κάθετη δύναμη με τα μονοθέσια του 2023, η Pirelli θεωρεί ότι είναι λογικό να επέμβει με πιο ανθεκτικά ελαστικά, με το Silverstone να είναι ο πρώτος αγώνας που θα τα παρουσιάσει.
Η κίνηση δεν προτάθηκε για λόγους παρούσης ασφαλείας, αλλά ομαλότητας, προκειμένου ακριβώς να μην προκύψουν προβλήματα στο μέλλον. Να ξεκαθαριστεί ότι η ενίσχυση αφορά το σκελετό του ελαστικού και όχι τις γόμες, οι οποίες θα παραμείνουν ίδιες.
Η Pirelli παρακολουθεί τις συνεχείς εξελίξεις των μονοθεσίων των ομάδων, με την κάθετη δύναμη να πλησιάζει κατά τα φαινόμενα, σύμφωνα με πηγές, επίπεδα που η εταιρεία αρχικά ανέμενε για το τέλος της σεζόν.
Σκηνικά όπως του Μαϊάμι το προηγούμενο σαββατοκύριακο, όπου οι καλύτεροι χρόνοι σε σύγκριση με το 2022 ήταν από 1,5 έως 2 δευτερόλεπτα χαμηλότεροι, σε συνδυασμό με το ότι αναμένονται ακόμα περισσότερες αναβαθμίσεις από αρκετές ομάδες στους επόμενους αγώνες, δείχνουν ότι τα μονοθέσια γίνονται γρήγορα ταχύτερα.
Μιλώντας ειδικά για το Μαϊάμι, ο επικεφαλής Formula 1 και μηχανοκίνητου αθλητισμού της Pirelli, Mario Isola, δήλωσε ότι, ακόμα και λαμβάνοντας υπ’όψιν τη νέα άσφαλτο της πίστας, η διαφορά ανάμεσα σε 2022 και 2023 ήταν αξιοσημείωτη.
Αυτό μάλιστα ενάντια σε αρχικές προβλέψεις, που θεωρούσαν ότι οι αλλαγές στους κανονισμούς για τα πατώματα θα οδηγούσαν σε απώλειες χρόνου.
«Είχαμε μια συζήτηση στο τέλος της προηγούμενης χρονιάς, για τους νέους κανονισμούς, ότι πιθανότατα θα είναι λίγο πιο αργοί και ας θεωρήσουμε μισό δευτερόλεπτο πιο αργοί λόγω των νέων κανονισμών.
Αλλά είναι ταχύτεροι γιατί είχαμε ένα χρόνο εξελίξεων που πρέπει να λάβουμε υπ’όψιν.»
Μετά από συζητήσεις με τη FIA, η Pirelli αποφάσισε ότι, με τη Formula 1 να ετοιμάζεται για μερικές από τις πιο απαιτητικές πίστες του ημερολογίου το καλοκαίρι, όπως το Silverstone, το Spa και η Zandvoort, είναι λογικό να κινηθεί από τώρα προκειμένου να μη χρειαστεί να βρεθεί αντιμέτωπη με προβλήματα στα ελαστικά αργότερα.
Ως εκ τούτου, η εταιρεία ζήτησε από τη FIA να της επιτραπεί να παρουσιάσει ελαστικά νέας κατασκευής, ξεκινώντας από το Βρετανικό Grand Prix στις 9 Ιουλίου.
Σύμφωνα με τους Τεχνικούς Κανονισμούς της Formula 1, οποιαδήποτε τέτοια αλλαγή κατά τη διάρκεια μιας σεζόν πρέπει να περάσει από επίσημη διαδικασία έγκρισης των ομάδων ή να θεωρηθεί υποχρεωτική για λόγους ασφαλείας.
Βάσει του άρθρου 10.8.3, τα ελαστικά που διατίθενται για μια σεζόν «δεν αλλάζουν χωρίς τη συμφωνία της Επιτροπής της Formula 1. Χωρίς αυτή, η FIA μπορεί να αποφασίσει να τα αλλάξει κατά τη διάρκεια του Πρωταθλήματος για λόγους ασφαλείας, χωρίς ενημέρωση ή καθυστέρηση.»
Η έγκριση της Eπιτροπής απαιτεί πλειοψηφία των οκτώ από τις δέκα ομάδες.
Αν η πρόταση της Pirelli περάσει, τότε το επόμενο ζήτημα είναι πότε θα μπορέσουν να τα δοκιμάσουν οι ομάδες, με την Pirelli να θέλει να δει πρακτική εφαρμογή πριν τα στείλει επίσημα σε αγώνα.
Ο επόμενος σταθμός στην Ίμολα θα δει μη τυπικές συνθήκες στη χρήση των ελαστικών λόγω των πειραματικών κατατακτηρίων που τοποθετούν περιορισμούς στην επιλογή των συνθέσεων και το Μονακό δεν είναι ενδεικτική περίπτωση πίστας όσον αφορά την καταπόνηση των ελαστικών.
Το Grand Prix Αυστρίας που προηγείται του Silverstone θα έχει sprint, που επίσης δε θα επιτρέψει δοκιμές ελαστικών. Αυτό αφήνει τα Grand Prix Ισπανίας και Καναδά ως πιθανές επιλογές.
Πηγή: motorsport.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!