Το Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Αντοχής της FIA καθόρισε τον κανονισμό BoP (Balance of Performance) – (Ισορροπίας και Απόδοσης) στην κατηγορία Hypercar για τους πρώτους τέσσερις γύρους της σεζόν συμπεριλαμβανομένου του αγώνα 24 ωρών του Le Mans.Ένα αρχείο όπου δημοσιεύτηκε την Τετάρτη
έδειξε τους δύο πίνακες BoP, με τον πρώτο να καλύπτει το επόμενο σαββατοκύριακο και τον αγώνα 1000 Miles of Sebring και τον άλλον να μετράει για τους επόμενους τρεις αγώνες του πρωταθλήματος.
Σύμφωνα με το Sportscar365 τα δεδομένα που βρίσκονται στον πίνακα για τους αγώνες σε Portimao, Spa και Le Mans είναι καθορισμένα, που σημαίνει ότι δεν θα επηρεαστεί από το αποτέλεσμα του αγώνα στο Sebring. Το έγγραφο BoP αναφέρει ότι οι πληροφορίες του κανονισμού BoP ισχύουν από τώρα “μέχρι νεωτέρας.”
Το Sebring θα σηματοδοτεί την πρώτη φορά όπου τα μονοθέσια LMH – που είναι είτε τετρακίνητα υβριδικά είτε πισωκίνητα μη υβριδικά – θα αγωνιστούν απέναντι στα υβριδικά LMDh με κίνηση στο πίσω άξονα.
Ο πίνακας του BoP περιλαμβάνει διαφορετικές παραμέτρους όπως το ελάχιστο βάρος, την μέγιστη απόδοση ισχύος και το όριο χρήσης της ενέργειας κατά την διάρκεια του stint.
Για το Sebring, τα τρία υβριδικά LMH θα έχουν το περισσότερο βάρος, με την Toyota GR010 Hybrid να βρίσκεται στην κορυφή του πίνακα με ελάχιστο βάρος τα 1062kg.
Το περσινό αυτοκίνητο που κέρδισε τον τίτλο, ακολουθείτε από την Ferrari 499P στα 1057kg το Peugeot 9X8 στα 1049kg.
Η Porsche 963 θα είναι το πιο βαρύ μονοθέσιο LMDh στα 1048 kg, με την Cadillac V-Series.R να είναι 10kg ελαφρύτερη. Τα δύο πιο ελαφριά αυτοκίνητα είναι τα μη υβριδικά LMHs των Glickenhaus και Vanwall στο ελάχιστο επιτρεπτό βάρος στα 1030kg.
Αλλαγές από το Sebring και έπειτα…
Για το Portimao, το Spa και το Le Mans, τα δύο μη υβριδικά LMHs θα πάνε χωρίς αλλαγές αλλά τα υπόλοιπα μονοθέσια θα έχουν μειώσεις στο ελάχιστος βάρος. Στις πιο σημαντικές διαφορές, η Ferrari και η Toyota θα μπορούν να τρέξουν 17kg και 19kg πιο ελαφριές αντίστοιχα.
Η Peugeot θα είναι 7kg πιο ελαφριά, ενώ τα μονοθέσια LMDh των Porsche και Cadillac θα έχουν 3kg μείωση μετά το Sebring.
Η μέγιστη απόδοση ισχύος είναι παρόμοια για όλα τα μονοθέσια στον εναρκτήριο αγώνα με όλα τα μονοθέσια να βρίσκονται σε ένα εύρος περίπου 15 ίππων.
Η Glickenhaus 007 Pipo έχει την μεγαλύτερη ισχύς στα 520kW (περίπου 700hp) ενώ η Vanwall Vandervell 680 έχει την χαμηλότερη μέγιστη απόδοσης ισχύος στα 511kW (685hp).
Οι σημαντικές αλλαγές μετά το Sebring έχουν οριστεί να είναι μία μείωση 6kW (8hp) για την Ferrari και μία μείωση μόλις λίγο κάτω από τα 7hp για την Toyota.
Από τον τελευταίο γύρο την περσινή χρονιά στο Bahrain, η Toyota έχει λάβει επιπλέον 12 megajoules ενέργειας ανά stint, ενώ η Peugeot έχει κερδίσει 1MJ.
Ωστόσο, μεταξύ του Sebring και των τριών Ευρωπαϊκών αγώνων οι Toyota και Ferrari θα λάβουν μείωση 9MJ ενώ οι υπόλοιπες ομάδες έχουν ρυθμίσεις για μικρές προσαρμογές.
Επιπλέον, η Peugeot θα μπορεί να ενεργοποιεί τον ηλεκτρικό κινητήρα στα 150km/h ενώ οι Toyota και Ferrari πρέπει να περιμένουν μέχρι τα 190km/h προτού κάνουν το ίδιο.
Αυτό συμβαίνει επειδή η υβριδική ταχύτητα ενεργοποιείται και συνδέεται ανάλογα με το μέγεθος των ελαστικών: η Toyota και η Ferrari έχουν διαφορετικό μέγεθος ελαστικών Michelin στα μπροστινά και πίσω ελαστικά ενώ η Peugeot χρησιμοποιεί το ίδιο μέγεθος σε όλα τα ελαστικά.
Και οι δύο πίνακες BoP της κατηγορίας Hypercar περιλαμβάνουν επίσης μία πανομοιότυπη νέα στήλη που αναφέρει τον επιπλέον χρόνο που πρέπει να τηρεί κάθε ομάδα στον ανεφοδιασμό. Αυτό έχει οριστεί στα 1.2 δευτερόλεπτα για τα υβριδικά LMH, 1 δευτερόλεπτο για τα LMDhs και μηδέν δευτερόλεπτα για τα μη υβριδικά LMHs.
Είναι κατανοητό ότι οι αριθμοί για το BoP στο Sebring ισχύουν τόσο για τις επίσημες δοκιμές Prologue όσο και για τον αγώνα, χωρίς να επιτρέπονται αλλαγές μεταξύ των δύο εκδηλώσεων.
Η ανακοίνωση του πίνακα περί κανονισμού BoP ξεφεύγει από τα πρότυπα της ενημέρωσης από την FIA με βάση τον αγώνα ανά αγώνα.
Ανακοινώθηκαν και οι πίνακες του BoP για την κατηγορία GTE-Am
Η κατηγορία GTE-Am τώρα είναι η μοναδική από τις υπόλοιπες κατηγορίες του WEC όπου έχει υιοθετήσει τον κανονισμό και τις παραμέτρους από το BoP της περσινής κατηγορίας GTE-Pro.
Για το Sebring, Aston Martin Vantage GTE θα ξεκινήσει αρκετά ελαφρύτερη από τους αντιπάλους της Ferrari, Porsche και Chevrolet. Η Βρετανική μάρκα θα είναι στα 1245kg, 18kg πιο ελαφριά από το επόμενο πιο βαρύ αυτοκίνητο όπου είναι η Ferrari 488 GTE Evo.
Η Chevrolet Corvette C8.R και η Porsche 911 RSR-19 θα είναι κοντά στην Ferrari στα 1265kg και 1269kg αντίστοιχα.
Η Aston θα έχει την μικρότερη χωρητικότητα καυσίμου από τα τέσσερα αυτοκίνητα της GTE, στα 88 λίτρα απέναντι στα 89 λίτρα της Ferrari, στα 95 λίτρα της Corvette και στα 101 της Porsche.
Οι Chevrolet και Porsche έχουν λάβει μείωση στον νωπό αέρα στα 41.3mm και 30.6mm διάμετρο για τα ατμοσφαιρικά αυτοκίνητα τους, ενώ έχουν καθοριστεί τα επίπεδα πίεσης του turbo για τις Ferrari και Aston.
Το ελάχιστο βάρος για τα αυτοκίνητα της κατηγορίας GTE-Am θα διαφοροποιηθούν κατά την διάρκεια της σεζόν εκτός από το Le Mans – όπου θα τεθεί σε ισχύ το σύστημα success ballast.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!