Το Circuito del Jarama, λίγο πιο βόρεια από τη Μαδρίτη, έχει ξεκινήσει και εντατικοποιεί τις προσπάθειες για επιστροφή στο πρόγραμμα της Formula 1, ύστερα από απουσία ήδη 41 ετών.
Οι τοπικοί αρμόδιοι φαίνονται πάντως να κλίνουν προς την ιδέα διοργάνωσης ενός δεύτερου αγώνα στη χώρα και όχι να αντικαταστήσουν τη Βαρκελώνη στη θέση του Grand Prix Ισπανίας. Πρόκειται βέβαια για στόχο που σίγουρα βάζει εμπόδια στο ενδεχόμενο επανεισόδου τους.
Το ημερολόγιο της Formula 1 θα περιλαμβάνει 24 αγώνες το 2023, το μέγιστο που επιτρέπεται από τη Σύμβαση Concorde, και υπάρχουν πάρα πολλοί υποψήφιοι που αιτούνται συμπερίληψης. Δεύτερος αγώνας στην Ισπανία θα είναι μάλλον χαμηλής προτεραιότητας με αυτά τα δεδομένα.
Η επίσημη κίνηση εκ μέρους της πόλης έγινε τον Ιούνιο, οπότε και ο Enrique Lopez, μέλος του συμβουλίου της Κοινότητας της Μαδρίτης, απέστειλε επιστολή στον CEO της Formula 1, Stefano Domenicali, εκφράζοντας το ενδιαφέρον διεξαγωγής Grand Prix.
Στη συνέχεια έγινε γνωστό ότι θα ξεκινήσουν εργασίες για την αναβάθμιση του επιπέδου της πίστας της Jarama, προκειμένου να λάβει την πιστοποίηση για διοργάνωση αγώνων Formula 1 και MotoGP. Η πίστα είχε στο παρελθόν φιλοξενήσει τον αγώνα της Ισπανίας 11 φορές ανάμεσα στο 1967 και το 1981, αναδεικνύοντας δέκα διαφορετικούς νικητές.
Η πρόεδρος της κοινότητας της Μαδρίτης, Isabel Diaz Ayuso, φρόντισε να ξεκαθαρίσει ότι οι όποιες προσπάθειες για την εξασφάλιση Grand Prix από την πόλη δε γίνονται εις βάρος της Καταλονίας, λαμβάνοντας υπ’όψιν τόσο ότι το συμβόλαιο της Βαρκελώνης με τη Formula 1 λήγει το νωρίτερο το 2026, όσο και τις ευαίσθητες πολιτικές ισορροπίες ανάμεσα στις περιοχές.
Η Ayuso πρόσθεσε πάντως ότι, αν και οι συζητήσεις είναι ακόμα σε πρώιμο στάδιο, «η FIA ενδιαφέρεται και δουλεύουμε μαζί τους για να αναλύσουμε πώς μπορούμε να ξεκινήσουμε αυτήν τη σημαντική περιπέτεια.»
Επανέφερε το ζήτημα των δύο Grand Prix αμέσως μετά ωστόσο, δηλώνοντας ότι «η Ισπανία θα μπορούσε να έχει δύο Grand Prix ή και κανένα. Δε θέλουμε να ανταγωνιστούμε κάποιον με αυτήν την έννοια.»
Όσο για το κόστος του εγχειρήματος, αυτό υπολογίζεται στα 50 εκατομμύρια ευρώ, με την Ayuso να προσβλέπει σε υποστήριξη δημόσιων και ιδιωτικών θεσμών.
«Θέλουμε να μιλήσουμε με όλους τους δημόσιους και ιδιωτικούς θεσμούς που σχετίζονται με αυτές τις διοργανώσεις ώστε να μπορεί να γίνει στη Μαδρίτη, επειδή είμαι σίγουρη ότι θα είναι μεγάλη επιτυχία.»
Με την ανακαίνιση και αναβάθμιση της Jarama φαίνεται να συνδέεται ο Jarno Zaffelli, επικεφαλής της Dromo Circuit Design. Ο Zaffelli ανέλαβε πριν λίγα χρόνια, επιτυχημένα όπως αποδείχτηκε, την αναβάθμιση της πίστας της Zandvoort και έχει ήδη ξεκινήσει γνωματεύσεις για τη Jarama, που μεταξύ άλλων προβλέπουν την αύξηση του μήκους της τουλάχιστον κατά 300 μέτρα, στα 4,1 χιλιόμετρα.
Έχει επίσης υποστηρίξει ότι η αναβάθμιση της Jarama είναι σαφώς πιο συμφέρουσα από άποψη κόστους σε σύγκριση με τη δημιουργία προσωρινού σιρκουί πόλης μέσα στη Μαδρίτη.
«Στη Dromo δουλεύουμε με πολλές πίστες που έχουν τα ίδια χαρακτηριστικά με τη Jarama,» δήλωσε ο Zaffelli. «Όχι μόνο στην Ευρώπη, αλλά πρακτικά σε όλον τον κόσμο.
Δεν ξεκινάμε από λευκό χαρτί αλλά προσπαθούμε να εκμεταλλευτούμε ό,τι υπάρχει, να τις κάνουμε ασφαλείς αλλά να διατηρήσουμε την ίδια ουσία και να εξασφαλίσουμε ότι η χάραξη δε θα χάσει την ταυτότητά της.»
Ο Zaffelli στάθηκε ιδιαίτερα στη διατήρηση αυτής της ταυτότητας κατά τη μετάβαση από το παρελθόν στο παρόν.
«Δε χρειάζεται να επαναλαμβάνουμε πράγματα για να τα κάνουμε τέλεια, αλλά, κατά τη δική μας άποψη, πρέπει να έχει τις ίδιες προκλήσεις που είχε πριν, με τις αναγκαίες βελτιώσεις για να προσαρμοστεί στο σήμερα.»
Πηγή: planetf1.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!