Οι φετινοί Πρωταθλητές στους Κατασκευαστές έχουν στα σκαριά αναβάθμιση στην πλατφόρμα του Yaris GR τους, ωστόσο δεν βιάζονται να τη φέρουν από το ξεκίνημα του 2024, περιμένοντας τουλάχιστον μέχρι τον 3ο γύρο του επόμενου πρωταθλήματος!
Η Toyota έχει ήδη έτοιμη αναβάθμιση για το GR Yaris Rally1 ενόψει 2024, ωστόσο δεν πρόκειται να τη φέρει στα αγωνιστικά τουλάχιστον μέχρι το Rally Safari, τον Μάρτιο του 2024.
Για την επόμενη σεζόν του WRC, οι ομάδες έχουν μόλις δύο τζόκερ εξέλιξης για τα αυτοκίνητά τους, ένα λιγότερο από τα 3 του 2023.
Ο τεχνικός διευθυντής της ιαπωνικής ομάδας, Tom Fowler, περιέγραψε τη συγκεκριμένη κατάσταση ως “αρκετά μικρό παράθυρο ευκαιριών”, ωστόσο ξεκαθάρισε πως η ομάδα του έχει ήδη έτοιμη αναβάθμιση για να φέρει.
Περίεργο, ωστόσο, αποτελεί το γεγονός ότι δεν υπάρχει καμία βιασύνη αυτή να έρθει άμεσα, καθώς δεν πρόκειται να τη δούμε σε κάποιο από τα Yaris σε Monte Carlo ή Σουηδία.
“Έχουμε ήδη επιλογές, μια από αυτές την ακολουθήσαμε κιόλας. Δεν θα τη φέρουμε στο ξεκίνημα της χρονιάς, το πιο πιθανό είναι να έρθει στον 3ο ή 4ο αγώνα. Τότε στοχεύουμε να φέρουμε την πρώτη μας αναβάθμιση”.
Γιατί όμως στην Toyota καθυστερούν τόσο, ειδικά απ’ τη στιγμή που ήδη είναι γνωστό και εφαρμοσμένο αυτό που θέλουν να αλλάξουν;
“Είμαστε αρκετά ικανοποιημένοι με την κατάστασή μας ενόψει Monte Carlo”, συνέχισε ο Fowler σε συνέντευξή του στο DirtFish. “Είναι ένα αρκετά δύσκολο rally, έτσι θα προτιμούσαμε να διατηρήσουμε το status quo και να συγκεντρωθούμε απλά στη σωστή επιλογή των ελαστικών”.
“Πιο μετά, όμως, έχουμε ήδη έτοιμη αναβάθμιση, η οποία περιμένουμε να φέρει καλά κέρδη. Την δοκιμάζουμε εδώ και αρκετό καιρό”.
Η τελευταία αναβάθμιση στο Yaris της ομάδας ήρθε στο Rally Εσθονίας, πίσω στον Ιούλιο. Σκοπός αυτής ήταν κυρίως η βελτίωση της επίδοσης του κινητήρα. Αν και δεν έδωσε σαφείς ενδείξεις για τη φύση της πρώτης αναβάθμισης του 2024, ο Fowler παραδέχτηκε πως δεν θα αφορά την αεροδυναμική.
“Μιλώντας ειλικρινά, θεωρώ πως είμαι αρκετά ικανοποιημένος αυτή τη στιγμή με το πώς λειτουργεί ο αεροδυναμικός μας σχεδιασμός”, πρόσθεσε ο Fowler. “Επειδή τα ίδια παιδιά είναι υπεύθυνα και για την εξέλιξη του Rally2 αγωνιστικού. Δεν έχουμε δύο ομάδες για τις δουλειές αυτές”.
“Είναι τα ίδια άτομα που δουλεύουν σε ένα τύπου matrix εργασιακό περιβάλλον, όπου απλά αναλαμβάνουν project από τα δύο αγωνιστικά, το οποίο και αποφασίσαμε να κάνουμε ώστε να μάθουμε από τα projects στο υψηλότερο δυνατό επίπεδο”.
“Στην πραγματικότητα, η αναβάθμιση που θα φέρουμε έχει προέλθει ως αποτέλεσμα των πραγμάτων που μάθαμε από την έρευνα και ανάπτυξη για το Rally2. Πρόκειται για μια αρκετά καλή δουλειά από τη σχεδιαστική ομάδα του Rally2, την οποία θα μεταφέρουμε και στο Rally1”.
“Υπό την έννοια αυτή, τα δύο project προχωρούν πολύ καλά από κοινού αυτή τη στιγμή”.
Our drivers and their GR machines ready for #RallyJapan 🇯🇵🤩#ToyotaGAZOORacing #WRC pic.twitter.com/dihkQZSXxW
— TOYOTA GAZOO Racing WRT (@TGR_WRC) November 13, 2023
Τα νέα ότι η τελευταία αναβάθμιση της ομάδας δεν θα κάνει άμεσα την εμφάνισή της, ενδέχεται να μην είναι και ό,τι καλύτερο για τους οδηγούς της Toyota, δεδομένου ότι η άμεση αντίπαλος, Hyundai, δείχνει να δυναμώνει σε όλα τα επίπεδα ενόψει 2024.
“Ναι, θεωρώ πως πάντα θες να έρχονται τέτοιες αλλαγές όσο πιο γρήγορα γίνεται. Σίγουρα βοηθάνε”, δήλωσε επί του θέματος ο Kalle Rovanpera, δύο φορές πλέον πρωταθλητής στο WRC.
“Είμαι όμως αρκετά αισιόδοξος πως είμαστε σε καλό δρόμο, ο ρυθμός μας είναι καλός, το αυτοκίνητο πάντα είναι αξιόπιστο, έτσι απλά πρέπει εμείς να οδηγήσουμε καλά. Σίγουρα, όμως, ο ανταγωνισμός θα είναι μεγάλος”.
Ο Elfyn Evans, teammate του Φινλανδού, συμπλήρωσε: “Γνωρίζω πως η ομάδα πάντα δουλεύει σε τέτοια πράγματα, και θεωρώ πως συνεχώς κάνουμε σταθερά βήματα βελτίωσης. Αυτό είναι που μετρά πραγματικά”.
“Δεν θεωρώ πως πρέπει κάθε νέα σεζόν να ξεκινά με νέες αναβαθμίσεις”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!