Το πρώτο τεστ της Formula 1 μας έδωσε μια μεγάλη βάση δεδομένων, σε σχέση με την πρόοδο της Formula 1 πριν από τη νέα αγωνιστική εποχή, με τα μονοθέσια να μην απέχουν πολύ από τον προτεινόμενο στόχο, “5 δευτερόλεπτα ανά γύρο πιο γρήγορα.”
Ο ταχύτερος χρόνος ήρθε την τρίτη ημέρα, η οποία ήταν η τελευταία ημέρα σε στεγνό οδόστρωμα κατά τη διάρκεια του πρώτου τεστ, με τον Valtteri Bottas να κάνει το 1.19.705, που ήταν ο ταχύτερος χρόνος στη νέα διάταξη του Circuit de Catalunya. Αυτός ο εκπληκτικός χρόνος σημειώθηκε με τα Ultra-soft, όμως η διαφορά των Ultra-soft με τα Super-soft ήταν οριακά χαμηλή, γεγονός που υποδηλώνει ότι υπάρχουν ακόμη πολλά περισσότερα για να κερδίσουν από τα μονοθέσια κατά το δεύτερο τεστ την επόμενη εβδομάδα.
Όταν προτάθηκαν οι κανονισμοί του 2017, κατά τη διάρκεια της σεζόν του 2015, ο στόχος που δηλώθηκε ήταν τα μονοθέσια να πηγαίνουν 5 δευτερόλεπτα ανά γύρο πιο γρήγορα. Σε σύγκριση με το Ισπανικό Grand Prix του 2015, ο χρόνος της pole posotion, η οποία επιτεύχθηκε από τον Nico Rosberg, με το υψηλότερο επίπεδο μείγματος καυσίμων, ήταν στο 1.24.681, και αυτό το σύγκριση με το 1.19.705 του Bottas που έκανε την τρίτη ημέρα του τεστ. Τα στοιχεία δείχνουν ότι ο Φιλανδός δεν πίεσε στο όριο και είχε χαμηλό μείγμα καυσίμου, καθώς και χωρίς να έχουν τα απαραίτητα δεδομένα για τα ελαστικά. Αν αυτά τα δεδομένα τεθούν στο πλαίσιο, η F1 θα έχει επιτύχει ένα κέρδος της τάξης των 4,9 δευτερολέπτων, ωστόσο αξίζει να σημειωθεί η πορεία του Bottas στις δοκιμές, η οποία σε ένα πραγματικό πλαίσιο Grand Prix σημαίνει πως οι χρόνοι θα είναι ακόμη πιο γρήγοροι, με την προοπτική του υψηλότερου μίγματος καυσίμων και τη μεγαλύτερη δέσμευση από τον οδηγό.
Ο προμηθευτής ελαστικών, η Pirelli, που έχει σημαντικό ρόλο στην αύξηση των επιδόσεων αυτή τη σεζόν, προβλέπει ότι η pole position για το ισπανικό Grand Prix θα είναι κάτω από το 1.17, δεδομένου ότι οι χρόνοι στις δοκιμές είναι ήδη πιο γρήγοροι από ό, τι ο χρόνος της pole του 2016.
“Είμαστε πολύ μακριά από τα επίπεδα απόδοσης που οραματιζόμαστε όταν θα έρθουμε εδώ τον Μάιο,” δήλωσε ο Hembery της Pirelli.
“Βρισκόμαστε κάτω από την pole του περασμένου έτους”, είπε.
“Πιστεύουμε ότι θα είμαστε κοντά στο 1.17 φέτος στη μάχη της pole position, όταν θα έρθουμε εδώ. Αυτό θα είναι μια βελτίωση κοντά στα πέντε με έξι δευτερόλεπτα.”
“Υπήρξε μια περιγραφή του πώς είναι ο κόσμος του αυτοκινήτου από πλευράς επιδόσεων και τι είχε ζητηθεί από εμάς να παρέχουμε όσον αφορά την πτυχή των ελαστικών που εμπλέκονται στο πακέτο που ήθελαν.”
“Είναι πάντα ένας συνδυασμός, σου δίνονται πολλά δεδομένα και θα πρέπει να καταλήξεις σε κάποιες προσομοιώσεις.”
Βελτίωση Χρόνων
Σύμφωνα με τα στοιχεία της περσινής χρόνιας από το πρώτο τεστ, η διαφορά από τον ταχύτερο χρόνο του πρώτου τεστ σε σχέση με την pole ήταν 2,867 δευτερόλεπτα από τη Mercedes.
Από το τεστ στον οριστικό γύρο, που θα γίνει στο Ισπανικό Grand Prix, υπάρχουν διάφορες αλλαγές, η πρώτη αλλαγή, αναπόφευκτα, είναι η ανάπτυξη του μονοθεσίου από το Φεβρουάριο μέχρι τον Μάιο. Επιπλέον, η επόμενη αλλαγή θα είναι οι ρυθμίσεις του κινητήρα. Είναι κατανοητό ότι οι περισσότερες ομάδες, ιδιαίτερα η Mercedes τρέχει σε πολύ χαμηλή λειτουργία κινητήρα κατά τη διάρκεια των τεστ, ωστόσο, κατά τη διάρκεια των κατατακτήριων θα βάλουν τον κινητήρα στο “11”, δίνοντας τους μεγάλη ώθηση, καθορίζοντας τους μακριά από τους αντιπάλους της.
Αν αυτά τα δεδομένα τεθούν σε λειτουργία, ο αναμενόμενος χρόνος της pole position για το Ισπανικό Grand Prix του 2017 θα είναι το 1.16.838. Ωστόσο, υπάρχουν πολλά εμπόδια που θα μπορούσαν να επιτρέψουν στις ομάδες να φτάσουν τον γύρο πολλές φορές πιο κάτω από αυτή την πρόβλεψη, και το πρώτο είναι η ανάπτυξη των μονοθεσίων. Φέτος, ο αγώνας της ανάπτυξης αναμένεται να είναι τεράστιος, οι νέοι κανονισμοί σημαίνουν ότι οι ομάδες εισέρχονται στο άγνωστο και θα αναπτύσουν τα μονοθέσια τους όλο το χρόνο. Σε αντίθεση, οι κανονισμοί του 2016 ήταν αρκετά παρόμοιοι με του 2015 και του 2014, πράγμα που σήμαινε πως οι ομάδες είχαν ήδη ερευνήσει και αναπτύξει σε μεγάλο επίπεδο τα μονοθέσια τους, ιδιαίτερα η κυρίαρχη ομάδα της Mercedes, που σήμαινε ότι υπήρχε λιγότερο περιθώριο για αεροδυναμική βελτίωση από το πρώτο τεστ του χειμώνα μέχρι τις κατατακτήριες δοκιμές του Ισπανικού Grand Prix.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!