Η FIA θα εφαρμόσει έναν νέο κανόνα για το ελάχιστο βάρος στο livery αυτοκινήτων από την επόμενη σεζόν, ως μέρος μιας σειράς αναθεωρήσεων που συμφωνήθηκαν από την Επιτροπή της F1.
Η κίνηση αυτή έρχεται μετά από την απόφαση αρκετών ομάδων να χρησιμοποιήσουν μεγάλα τμήματα από γυμνό, αχρωμάτιστο ανθρακόνημα τα τελευταία χρόνια, προκειμένου να μειώσουν το βάρος. Μετά από συζητήσεις με την Τεχνική Συμβουλευτική Επιτροπή, η Κομισιόν της FIA υποστήριξε το πλάνο για ένα «ελάχιστο όριο επιφάνειας» για τις χρωματικές επενδύσεις των μονοθεσίων του 2026.
Η FIA επιβεβαίωσε ότι «τουλάχιστον το 55% της επιφάνειας πρέπει να καλύπτεται από βαμμένες ή αυτοκόλλητες επενδύσεις, σε αντίθεση με τις γυμνές επιφάνειες από ανθρακονήματα. Ο στόχος αυτού του μέτρου είναι να αυξήσει την οπτική διαφοροποίηση μεταξύ των αυτοκινήτων».
Ο κανόνας αποσκοπεί στην αποφυγή της επανάληψης του 2022. Το πρώτο έτος των νέων τεχνικών κανονισμών ώθησε τις ομάδες σε επιθετική μείωση του βάρους. Με το ελάχιστο βάρος να μειώνεται και πάλι το επόμενο έτος, οι υπεύθυνοι έδρασαν έγκαιρα για να εμποδίσουν τις ομάδες να απογυμνώσουν τα σχέδιά τους.
Ακόμα ένα σημείο αλλαγών θα είνια και οι αριθμοί των οδηγών, οι οποίοι θα υποστούν επίσης τις πρώτες τους αναθεωρήσεις από την καθιέρωση του μόνιμου συστήματος το 2014.
Συγκεκριμένα, η Κομισιόν σσημείωσε ότι «θα επιτραπεί η πρόταση για αλλαγή των αριθμών των οδηγών κατά τη διάρκεια της καριέρας τους».
A warm up with a crowd for @AlpineF1Team members in Sao Paulo! 💪😅#F1 #BrazilGP pic.twitter.com/yf0H7PzaWm
— Formula 1 (@F1) November 14, 2025
Η συζήτηση ακολούθησε μια αναθεώρηση της τρέχουσας δομής, στην οποία οι οδηγοί επιλέγουν έναν αριθμό ανάμεσα σε #2 και #99 – εξαιρουμένου του αποσυρμένου #17 – ενώ ο πρωταθλητής μπορεί να τρέξει με τον αριθμό #1. Ο κανονικός τους αριθμός, όπως ο #33 του Max Verstappen, παραμένει παγωμένος κατά τη διάρκεια αυτής της περιόδου.
Συνεχίζονται επίσης οι εργασίες σχετικά με τους κανόνες αεροδυναμικών δοκιμών.
Η FIA δήλωσε ότι «εξετάζονται αλλαγές στους περιορισμούς αεροδυναμικών δοκιμών (ATR) προκειμένου να ευθυγραμμιστεί η Formula 1 με τις σύγχρονες τεχνολογίες επεξεργασίας και προσομοίωσης, λαμβάνοντας παράλληλα υπόψη το κόστος». Το σύστημα υπολογίζει επί του παρόντος το όριο κάθε ομάδας για την αεροδυναμική σήραγγα και το CFD με βάση τη θέση της στο πρωτάθλημα.
Οι κανόνες για τη στρατηγική των ελαστικών παραμένουν σε εκκρεμότητα. Η Επιτροπή συζήτησε εκ νέου το θέμα των υποχρεωτικών δύο pit stop, μια προσέγγιση που εισήχθη μόνο στο Μονακό αυτή τη σεζόν, αλλά δεν επιτεύχθηκε συμφωνία.
Η FIA επιβεβαίωσε ότι οι συζητήσεις θα συνεχιστούν για το 2026. Μια άλλη ιδέα, που απαιτεί από τους οδηγούς να χρησιμοποιούν και τις τρεις συνθέσεις ελαστικών σε έναν αγώνα, τέθηκε επίσης προς συζήτηση.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!








