Οι ομάδες θα επιστρέψουν στην ταυτόχρονη αλλαγή ελαστικών και ανεφοδιασμού στο αυτοκίνητο ως μέρος του σχεδίου ανανέωσης των αγωνιστικών κανονισμών του GT World Challenge Europe και του Endurance Cup για το 2021.
Την περσυνή χρονιά, η διοργανώτρια αρχή SRO Motorsports Group άνοιξε την πόρτα στο επίπεδο ανταγωνισμού στα pit stop επιτρέποντας τις ομάδες να αλλάζουν ελαστικά και να ανεφοδιάζουν τα αυτοκίνητα ξεχωριστά.
Ο ιδρυτής του SRO και διευθύνων σύμβουλος Stephane Ratel δήλωσε ότι η ολοκληρωμένη αλλαγή ελαστικών που είχε δει την τελευταία φορά το 2019 έχει αναβιώσει προκειμένου να διευκολυνθούν ορισμένες απαιτήσεις των ομάδων.
“Εμείς αλλάζουμε κάθε χρόνο,” δήλωσε ο Ratel. “Τώρα είναι το ίδιο όπως πέρυσι, αλλά μπορεί να υπάρχει ανεφοδιασμός ενώ αλλάζεις ελαστικά, για να μειωθεί η πίεση στην αναμέτρηση της αλλαγής ελαστικών.
“Αυτό ήταν ένα αίτημα των ομάδων, και της μεγαλύτερης πλειοψηφίας που ήθελε να “σκοτώσει” την εξάσκηση για την γρήγορη αλλαγή ελαστικών.
“Έτσι (σε αυτή την περίπτωση) το γρηγορότερο πλήρωμα αλλαγής ελαστικών θα έχει μεγαλύτερη αξία στην αγορά από τους καλύτερους μηχανικούς. Τότε άρχισαν όλοι να λένε, ‘όχι’. Δεν είμαστε στην σωστή κατεύθυνση.”
Ενώ η SRO δεν έχει δημοσιεύσει ακόμη τους αθλητικούς κανονισμούς του GTWC Europe για το 2021, οι νέοι κανόνες των pit stop θα είναι πιο “υβριδικοί” μεταξύ των κανόνων από το 2019 και της τελευταίας σεζόν.
Το 2019. η αλλαγή ελαστικών και ο ανεφοδιασμός μπορούσε να πραγματοποιηθεί ταυτόχρονα, αν και κάθε αυτοκίνητο ήταν υποχρεωμένο να περάσει ένα ελάχιστο χρονικό διάστημα μεταξύ της εισόδου στα pit και της εξόδου από τα pit.
Πέρυσι, ο ελάχιστος χρόνος στα pit καταργήθηκε λόγο του ελάχιστου χρόνου ανεφοδιασμoύ για όλες τις υπηρεσίες, εκτός από την μικρή διάρκεια pit stop έως 10 δευτερολέπτων όπου θα μπορούσαν να προσθέσουν καύσιμα. Ο αγώνας 24 ωρών του Spa εφάρμοσε μία επιπλέον “τεχνική” στάση 4 λεπτών.
Ο ελάχιστος χρόνος ανεφοδιασμού είναι έτοιμος να επιστρέψει, μαζί με την ταυτόχρονη αλλαγή ελαστικών και ανεφοδιασμού όπως το 2019 καθώς και το τεχνικό pit stop στο Spa.
Ο Stuart Parker, ο διευθυντής της πρώην ιδιωτικής ομάδας της Bentley Team Parker Racing, έχει προτείνει ότι οι τελευταίοι κανονισμοί θα ωθήσουν τις ομάδες να μειώσουν τις δαπάνες τους στα pit stop.
“Δεν δημιουργούμε έναν ανταγωνισμό εξοπλισμού στα pits,” δήλωσε αυτός.
“Αυτά τα αερόκλειδα κοστίζουν το ίδιο με ένα μικρό αυτοκίνητο αυτές τις μέρες: μπορείς να ξοδέψεις £8,000 (9.200€) για ένα αερόκλειδο όπου θα χρειαστεί να το συντηρείς σε κάθε αγώνα.
“Επειδή αγωνίζονται σε τέτοιες υψηλές ταχύτητες, αυτά δεν μπορούν να αντέξουν.
“Εάν είσαι επαγγελματική ομάδα με εργοστασιακή υποστήριξη από πίσω, μπορείς να έχεις την οικονομική δυνατότητα. Αλλά όταν είσαι ιδιωτική ομάδα είναι πολύ δύσκολο να κρατηθείς στην κορυφή όλη την ώρα.”
Ο τεχνικός διευθυντής της Haupt Racing Team Sean Paul Breslin πρόσθεσε ότι οι υψηλές δαπάνες επεκτείνεται και στο προσωπικό των pit stop, εκτός από τον εξοπλισμό.
“Εμείς έχουμε 10 με 12 άτομα μόνιμο προσωπικό στην πίστα, στο σύνολο 30 άτομα,” δήλωσε αυτός. “Πρέπει να φέρεις αυτούς τους ελεύθερους επαγγελματίες, όπου και να ζουν, στο χώρο εργασίας σου για να περάσουν κάποιες ημέρες εκπαίδευσης. Αυτό είναι πολύ δαπανηρό.”
Ο Parker πρότεινε ότι η ασφάλεια των μηχανικών πρέπει να βελτιωθεί σύμφωνα με την “μειωμένη πίεση” στην αλλαγή των ελαστικών όπου μπορεί να ολοκληρωθεί εντός του ελάχιστου χρόνου ανεφοδιασμού.
“Ήμουν πάντα ανήσυχος όταν όλα ήταν αντίθετα με το ρολόι (όταν) έχεις ανθρώπους που προσπαθούν να κάνουν pit stops κάτω από 20 δευτερόλεπτα,” είπε αυτός.
“Είναι ένα ατύχημα που περιμένεις να συμβεί, και σε κάποιο σημείο, κάποιος πρόκειται να τραυματιστεί.
“Πρέπει να βρίσκεσαι μέσα στον χορό, αλλά αυτό σου δίνει επιπλέον χρόνο όταν δεν θες να ρισκάρουν οι μηχανικοί σου.”
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!