Οι κανόνες για τις αεροδυναμικές δοκιμές στη Formula 1 θα φέρουν σημαντικές αλλαγές για ορισμένες ομάδες, με βάση την τρέχουσα επιτυχία τους στην πίστα.
Η άνοδος της Aston Martin στην ιεραρχία της Formula 1 αναμένεται να παρεμποδιστεί από την επόμενη αναθεώρηση στην κλίμακα που δίνει τον επιτρεπόμενο χρόνο για αεροδυναμικές δοκιμές του αθλήματος. Συγκεκριμένα, οι ομάδες έχουν αυστηρούς περιορισμούς στον αριθμό των δοκιμών στην αεροδυναμική σήραγγα και των ωρών υπολογιστικής ρευστοδυναμικής (CFD) που μπορούν να κάνουν για να εξελίξουν το μονοθέσιό τους. Ο βασικός στόχος των κανονισμών αυτών είναι η μείωση του κόστους και η δυνατότητα των ομάδων που δυσκολεύονται να καλύψουν το χαμένο έδαφος.
Η σειρά κατάταξης βασίζεται στη θέση στο πρωτάθλημα στο τέλος της προηγούμενης σεζόν (τώρα του 2022) και στη συνέχεια αναθεωρείται στις 30 Ιουνίου κάθε έτους για να αντικατοπτρίζει την τρέχουσα σειρά (σεζόν του 2023).
Η πρώτη ομάδα στην κατάταξη θα έχει το 70 τοις εκατό του επιτρεπόμενου χρόνου, το οποίο θα αυξάνεται κατά πέντε τοις εκατό με κάθε θέση στο πρωτάθλημα, ενώ η δέκατη ομάδα θα έχει το 115 τοις εκατό.
Παρακάτω παρουσιάζονται οι αλλαγές που θα πραγματοποιηθούν μετά το καναδικό GP, το οποίο δείχνει μια μικρή αλλαγή στο καθεστώς της Red Bull, αφού κυριάρχησε στο πρώτο τρίμηνο και της φετινής σεζόν. Ο επιτρεπόμενος χρόνος τους μειώνεται περαιτέρω κατά 10%, ως τιμωρία για την παραβίαση του ανώτατου ορίου κόστους του 2021. Ωστόσο, αυτό πρόκειται να λήξει τον Οκτώβριο.
Η Aston Martin πρόκειται να λάβει τη μεγαλύτερη μείωση λόγω της αύξησης των επιδόσεών της, γεγονός που θα μπορούσε να σημαίνει ότι η εισαγωγή αναβαθμίσεων θα γίνει με πιο αργό ρυθμό. Ταυτόχρονα, μετά από ένα προβληματικό ξεκίνημα στη σεζόν, η Ferrari θα έχει τουλάχιστον κάποιο πλεονέκτημα, καθώς θα της δοθούν περισσότερες ώρες δοκιμών αεροτομής.
Αναλυτικά το πως θα αλλάξει ο επιτρεπόμενος χρόνος για δοκιμές σύμφωνα με την τωρινή κατάταξη στην σεζόν:
Κατάταξη 2023 | Ομάδα (αλλαγή από τις προηγούμενες μετρήσεις) | Επιτρεπόμενος χρόνος |
---|---|---|
1 | Red Bull (σταθερή) | 63% |
2 | Mercedes (+1) | 75% |
3 | Aston Martin (+4) | 80% |
4 | Ferrari (-2) | 85% |
5 | Alpine (-1) | 90% |
6 | McLaren (-1) | 95% |
7 | Haas (+1) | 100% |
8 | Alpha Romeo (-2) | 105% |
9 | AlphaTauri (σταθερή) | 110% |
10 | Williams (σταθερή) | 115% |
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!