Μετά από μία παρουσίαση που έγινε στις ομάδες της F1 στο Grand Prix του Μπαχρέιν σχετικά με προτάσεις που αποσκοπούν στην προώθηση των πιο στενών αγώνων και περισσότερων προσπεράσεων στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα της Formula 1, η Ομάδα Στρατηγικής, η Επιτροπή της F1 και το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού ενέκριναν χθες μια σειρά αλλαγών στους κανονισμούς για τη σεζόν του 2019.
Οι αλλαγές, που εγκρίθηκαν με ηλεκτρονική ψηφοφορία, έχουν ως εξής:
- Απλοποιημένη εμπρόσθια πτέρυγα, με μεγαλύτερο άνοιγμα και χαμηλό δυναμικό εξαερισμού
- Απλοποιημένος αγωγός στα μπροστινά φρένα χωρίς πτερύγια
- Μία ευρύτερη και βαθύτερη πίσω πτέρυγα.
Πριν την ψηφοφορία είχε προηγηθεί μια έντονη περίοδος έρευνας σχετικά με τις αρχικές προτάσεις της FIA, οι οποίες έγιναν με την υποστήριξη του κατόχου των εμπορικών δικαιωμάτων της F1, που διεξήχθη από την πλειοψηφία των ομάδων της F1. Αυτές οι μελέτες έδειξαν την ισχυρή πιθανότητα ενός θετικού αντίκτυπου στους αγώνες και τις προσπεράσεις στην F1 και ως εκ τούτου έχουν πλέον επικυρωθεί για εφαρμογή το 2019.
Οι εγκριθείσες αλλαγές είναι ξεχωριστές από τις τρέχουσες εργασίες που έχουν αναληφθεί όσον αφορά τον καθορισμό των κανονισμών της Formula 1 για το 2021 και μετέπειτα.
Εκτός από τις αεροδυναμικές αλλαγές που επικυρώθηκαν τη Δευτέρα, η FIA συνεχίζει να αξιολογεί μια σειρά από άλλα μέτρα που αποσκοπούν στην ενθάρρυνση των κλειστών αγώνων και στην αύξηση των προσπεράσεων στην F1.
Μια σειρά άλλων μέτρων έχουν ήδη τεθεί σε ισχύ για το 2019, συμπεριλαμβανομένης της αύξησης του επιτρεπτού ορίου καυσίμου για τους αγώνες ώστε οι οδηγοί να μπορούν να αγωνιστούν με πλήρη ισχύ για μεγαλύτερο χρονικό διάστημα, ο διαχωρισμός του βάρους του οδηγού από το βάρος του μονοθεσίου, για να απαλείψει το μειονέκτημα των βαρύτερων οδηγών, και η προϋπόθεση ότι οι οδηγοί θα φορούν βιομετρικά γάντια.
Ο Ross Brawn, Διευθύνων Σύμβουλος – Motorsports (F1) δήλωσε:
«Ένα από τα βασικά επεισόδια του Grand Prix του Αζερμπαϊτζάν ήταν η σύγκρουση μεταξύ των teammate Daniel Ricciardo και Max Verstappen. Δεν θέλω να σχολιάσω ποιος μπορεί να θεωρηθεί υπεύθυνος ή πώς μια ομάδα θα πρέπει να διαχειριστεί αυτά τα θέματα κατά τη διάρκεια ενός αγώνα, αλλά νομίζω ότι η απόφαση του Αγωνοδίκη να επιπλήξει και τους δύο οδηγούς ήταν η σωστή ενέργεια.
«Αλλά θα ήθελα να τονίσω ένα τεχνικό σημείο. Μόλις ο Daniel είχε πάρει τη γραμμή του και ο Max είχε αλλάξει την κατεύθυνση που μπλόκαρε αυτή τη γραμμή, ο Αυστραλός έγινε ένας επιβάτης. Η απώλεια κάθετης δύναμης που βίωσε ο Ricciardo μετά το μονοθέσιο του Verstappen θα τον είχε κάνει ασταμάτητο. Συχνά σκεφτόμαστε την κάθετη δύναμη που ασκείται στις στροφές, αλλά το αντίκτυπο που έχει η πρόσθετη πρόσφυση στο φρενάρισμα είναι τεράστιο. Αφαιρείς την πρόσφυση στο φρενάρισμα και αυτό που συνέβη την Κυριακή ήταν αναπόφευκτο.
«Παρόλο που αυτό ήταν ένα πολύ σοβαρό παράδειγμα, έδειξε άλλη μια φορά την ανάγκη να βρεθεί ένας τρόπος να αναπτυχθούν οι κανόνες για να γίνουν τα μονοθέσια πιο ευέλικτα υπό αυτές τις συνθήκες.
«Η απόφαση της Ομάδας Στρατηγικής και της Επιτροπής της F1 που ελήφθη χθες, εγκρίθηκε από το Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού της FIA για να επιβεβαιώσει μια σειρά αεροδυναμικών τροποποιήσεων, με στόχο την προώθηση στενότερων αγώνων και την μεγαλύτερη πιθανότητα προσπεράσεων για τη σεζόν του 2019, είναι σίγουρα ένα σημαντικό βήμα.
«Είναι επίσης σημαντικό να σημειωθεί ότι η απόφαση λήφθηκε μετά από μια έντονη περίοδο έρευνας για τις προτάσεις της FIA, οι οποίες έγιναν με την υποστήριξη της Formula 1 και πραγματοποιήθηκαν από την πλειοψηφία των ομάδων. Συνεργαζόμαστε άψογα για μια καλύτερη και πιο θεαματική Formula 1, κάτι που η FIA, η F1, οι Ομάδες και, το σημαντικότερο, οι οπαδοί θέλουν. Μπράβο!»
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!