Τροποποιήσεις στο format της Κυριακής, νέο σύστημα βαθμών και μεγαλύτερη εμπλοκή φιλάθλων είναι κάποιες από τις ιδέες που θα εξεταστούν με τη FIA για την επόμενη σεζόν του Παγκοσμίου Πρωταθλήματος Rally.
Το WRC βρίσκεται αυτή τη στιγμή προ των πυλών μιας εκτενούς αναθεώρησης, στην προσπάθεια που κάνει ο διοργανωτής να βελτιώσει την ελκυστικότητα του προϊόντος, ύστερα και από πρόσφατη κριτική που γίνεται από οδηγούς, ομάδες, και φιλάθλους.
Έτσι, συστάθηκε μια λίστα ιδεών από τα ενδιαφερόμενα μέρη, αποτέλεσμα σειρών συναντήσεων τους τελευταίους δύο μήνες. Το διοργανωτής του WRC και η FIA, βρίσκονται πλέον σε διαβουλεύσεις πάνω σε μια νέα πρόταση για το άθλημα από το 2024, οι οποίες θα πάνε προς έγκριση στο Παγκόσμιο Συμβούλιο Μηχανοκίνητου Αθλητισμού αργότερα μέσα στη χρονιά.
Το πρώτο κύμα τροποποιήσεων στα events, ξεκίνησε από το Rally Εσθονίας του περασμένου Σαββατοκύριακου, όταν και η συνέντευξη τύπου πριν τον αγώνα αντικαταστάθηκε από ένα νέο σόου, τύπου “γνωρίστε τα πληρώματα”, που έγινε σε σκηνή, μπροστά σε χιλιάδες οπαδούς, στην τελετή εκκίνησης του αγώνα.
Αυτή η αλλαγή, σε συνδυασμό με την συνέντευξη τύπου μετά τον αγώνα, η οποία μεταδόθηκε ζωντανά στους φιλάθλους για πρώτη φορά χωρίς αντίτιμο, έλαβαν θετικά σχόλια.
Ωστόσο, οι πιο μεγάλες αλλαγές στο format θα γίνουν του χρόνου, με το WRC να επιβεβαιώνει πως στην κορυφή της ατζέντας βρίσκεται και η βελτίωση του αγωνιστικού format της Κυριακής.
Η Κυριακή, με τον τρόπο με τον οποίο εκτυλίσσεται, έχει γίνει αποδέκτης κριτικής, με τα πληρώματα συχνά να κόβουν σε ρυθμό προκειμένου να διατηρήσουν τα ελαστικά τους σε καλή κατάσταση ενόψει της τελευταίας ειδικής, της powerstage, εκεί που απονέμονται βαθμοί στους 5 ταχύτερους χρόνους.
Ο ανώτερος αγωνιστικός διευθυντής του WRC, Peter Thul, αποκάλυψε πως μια ιδέα που βρίσκεται υπό συζήτηση είναι να αλλάξει η δομή της βαθμολόγησης.
“Το format της Κυριακής είναι στην κορυφή της ατζέντας μας”, σχολίασε ο Thul στο Motorsport.com.
“Έμεινα έκπληκτος όταν πήρα τα εσωτερικά δεδομένα αλλά πολύς κόσμος παρακολουθεί το rally τα πρωινά του Σαββάτου και θα θέλαμε η Κυριακή να αποτελεί το σωστό φινάλε και αυτό όχι γιατί τίποτα δεν γίνεται την Παρασκευή και το Σάββατο”.
“Θα θέλαμε να αποφύγουμε το κόψιμο του ρυθμού (τις Κυριακές). Υπήρξε συζήτηση σχετικά με το εάν ένα επιπλέον σετ φρέσκων ελαστικών θα βοηθούσε σε αυτό. Μεγάλη μερίδα των οδηγών είπαν πως όχι. Δεν υπάρχει μια 100% σωστή λύση σε αυτό”.
“Σκεπτόμαστε και συζητούμε, χωρίς κάποια οριστικοποίηση μέχρι στιγμής, για το εάν ένα έξυπνο σύστημα βαθμών θα βοηθούσε ώστε τα πληρώματα να πάνε ταχύτερα τις Κυριακές”.
“Αυτό θα σήμαινε πως κάποιος που θα αναγκαζόταν να επανέλθει στον αγώνα υπό κανονισμούς Super Rally, θα μπορούσε να πάρει περισσότερους βαθμούς, κάτι που θα άξιζε την επένδυση από την πλευρά του οδηγού. Αυτή τη στιγμή, εάν κάποιος είναι εκτός βαθμών, τότε περιμένει την Power Stage, πηγαίνοντας αργά στις προηγούμενες ειδικές”.
“Δεν μπορώ να σας δώσω αριθμούς (αναφορικά με το πώς θα λειτουργούσε ένα νέο σύστημα βαθμών), επειδή δεν είναι ακόμα αποφασισμένο, αλλά θα πρέπει να είναι ισορροπημένο και με το υπόλοιπο σύστημα”.
“Ο νικητής θα πρέπει να παίρνει τους περισσότερους βαθμούς και ξεκάθαρα αυτοί που τερματίζουν το rally θα πρέπει να έχουν πλεονέκτημα, αλλιώς υποβαθμίζουμε τις προηγούμενες ημέρες του αγώνα. Θα πρέπει επίσης να μην γίνει ιδιαίτερα πολύπλοκο για το κοινό”.
“Ίσως θα πρέπει η ζώνη συγκέντρωσης και αλλαγής ελαστικών να γίνεται πριν την Power Stage, ώστε να είναι περισσότερο διαδραστικό το θέαμα. Ένα grid walk (με φιλάθλους) και τέτοια πράγματα. Αυτό θα πρέπει να ενταχθεί στους κανονισμούς του parc ferme, αλλά υπάρχει τρόπος να υλοποιηθεί. Τα καλά νέα εδώ είναι πως κανείς δεν μπλοκάρει τίποτα”.
Raw, unfiltered action from the high-speed Rally Estonia stages…#WRC #WRCLive #RallyEstonia pic.twitter.com/XWzOchoeFP
— World Rally Championship (@OfficialWRC) July 25, 2023
Ο Thul αποκάλυψε, ακόμα, πως συζητείται ακόμα και η επιστροφή κατατακτηρίων στο WRC, κάτι που θα καθόριζε τη σειρά ξεκινήματος τις Παρασκευές. Υπενθυμίζεται πως, μέχρι και σήμερα, τις Παρασκευές η σειρά εκκίνησης για τα Rally1 αγωνιστικά είναι αυτή του Πρωταθλήματος Οδηγών, με τον πρωτοπόρο να ξεκινά πρώτος κ.ο.κ.).
Το συγκεκριμένο format χρησιμοποιείται στο Ευρωπαϊκό Πρωτάθλημα Rally και για λίγο, μεταξύ 2012-2014 ήταν και στο WRC.
Ακόμα ένα σενάριο που έχει πέσει στο τραπέζι είναι αυτό του να γίνουν τα events μικρότερα, μαζί με απομακρυσμένο σέρβις τα Σάββατα, ώστε τα media και οι οπαδοί να έχουν περισσότερη επαφή με τους οδηγούς. Τα πρωινά σέρβις στα χωμάτινα event δεν πρόκειται να επιστρέψουν, ώστε να διασφαλιστεί πως το προσωπικό των ομάδων δεν θα εργάζεται πάνω από 10 ώρες ημερησίως.
“(Οι κατατακτήριες) δουλεύουν πολύ καλά για το ERC, αλλά εάν το κάνουμε λανθασμένα, τότε θα μπορούσαμε να καταλήξουμε με μια πλήρη επικράτηση ενός οδηγού και ύστερα θα γυρίσουμε στην πρότερη κατάσταση”, συνέχισε ο Thul.
“Δεν είμαι κατά αυτού, προσωπικά μου αρέσει αλλά θα πρέπει να δούμε και τα μειονεκτήματα αυτής της εναλλακτικής. Δεν θέλουμε να το χαλάσουμε. Θα πρέπει προσεκτικά να το αξιολογήσουμε και να πάρουμε όλη την πληροφορία”.
“Επίσης συζητήσαμε σχετικά με το να μικρύνουμε σε κάποια events το format. Θεωρούμε πως ίσως κάποιες φορές, οι μικρότερες ειδικές, θα μπορούν να φέρουν περισσότερο ενθουσιασμό και να φανούν περισσότερα αγωνιστικά. Όλα είναι προς συζήτηση. Η συζήτηση που είχαμε ήταν αρκετά προσοδοφόρα”.
“Θεωρώ πως θα αλλάξουμε πράγματα, αλλά όχι όλα αμέσως. Με τις αποφάσεις που θα πάρουμε ίσως κάποιοι δυσαρεστηθούν. Είμαι αρκετά σίγουρος πως η επόμενη χρονιά θα είναι καλύτερη από την επόμενη”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!