Η FIA σχεδιάζει να αλλάξει τους κανόνες σχετικά με τους βαθμούς που δίνονται για τους συντομευμένους αγώνες Formula 1 ύστερα από τη σύγχυση που προκλήθηκε στο Grand Prix Ιαπωνίας του 2022.
Ο Max Verstappen κατέκτησε τον τίτλο στη Suzuka την προηγούμενη σεζόν κατόπιν ποινής πέντε δευτερολέπτων που δέχτηκε ο Charles Leclerc μετά τον τερματισμό και που οδήγησε τον Μονεγάσκο σε απώλεια θέσης.
Ο υποβιβασμός αυτός σήμαινε ότι η βαθμολογική διαφορά του Verstappen ήταν αρκετή για να εξασφαλίσει το Πρωτάθλημα Οδηγών, αλλά ακόμα και ο ίδιος ο Ολλανδός χρειάστηκε να πειστεί καθώς τόσο αυτός όσο και η ομάδα του δεν περίμεναν ότι θα απονέμονταν πλήρεις βαθμοί.
Υπενθυμίζεται ότι, ως αποτέλεσμα των αλλαγών μετά το φιάσκο στο Βέλγιο το 2021, ορίστηκαν νέοι κανονισμοί για την ελάχιστη απόσταση και την απονομή βαθμών.
Αγώνες με διάρκεια τουλάχιστον δύο γύρων αλλά λιγότερο του 25% της συνολικής απόστασης δίνουν 6 βαθμούς στο νικητή. Αν η απόσταση που έχει συμπληρωθεί είναι ανάμεσα στο 25% και στο 50%, ο νικητής παίρνει 13 βαθμούς και για περιπτώσεις μεταξύ 50% και 75% η συγκομιδή είναι 19 βαθμοί.
Οι 28 γύροι του Grand Prix Ιαπωνίας, περίπου 52% της απόστασης, οδήγησαν τους περισσότερους στο να θεωρήσουν ότι ο Verstappen θα έπαιρνε 19 βαθμούς, ο Sergio Perez 14 και ο Leclerc 12.
Ωστόσο, η ακριβής και απόλυτα κυριολεκτική ερμηνεία των κανονισμών όπως είναι τώρα υποδεικνύει ότι μειωμένοι βαθμοί δίνονται μόνο για τους αγώνες οι οποίοι για οποιονδήποτε λόγο σταματούν και δεν επανεκκινούν ποτέ. Αν ο αγώνας επανεκκινήσει και δει τελικά καρό σημαία, τότε απονέμονται πλήρεις βαθμοί, ανεξάρτητα από το αν έχουν συμπληρωθεί πέντε ή πενήντα γύροι. Καθώς καρό σημαία έπεσε στη Suzuka, έστω και με πολύ λιγότερους συμπληρωμένους γύρους λόγω του ορίου των τριών ωρών, οι οδηγοί βαθμολογήθηκαν κανονικά.
Φυσικά, η ερμηνεία αυτή προκάλεσε, πέραν της σύγχυσης, και μια κάποια δυσφορία και ανησυχία για το μέλλον καθώς, όπως προειπώθηκε, αγώνες με πολύ μικρό αριθμό γύρων μπορούν έτσι να έχουν κανονική βαθμολόγηση και φυσικά το πνεύμα του κανονισμού κατά τη σύνταξή του αποσκοπούσε στο να καλύψει όλες τις περιπτώσεις συντόμευσης ενός Grand Prix.
Ο πρόεδρος της FIA, Mohammed Ben Sulayem, φρόντισε να τονίσει ότι ήταν οι ομάδες που συμφώνησαν στους κανονισμούς και ότι η FIA απλά τους εφάρμοσε, όταν ο Christian Horner του έκανε σχετική νύξη στις απονομές των βραβείων της Ομοσπονδίας.
«Είπατε ότι η Ιαπωνία ήταν αμφιλεγόμενη – όχι. Η FIA κατηγορήθηκε για τους βαθμούς, αλλά δεν ήταν η FIA που αποφάσισε τους κανονισμούς, ήταν οι ομάδες που αποφάσισαν τους κανονισμούς και εμείς τους εφαρμόσαμε.»
Η FIA μπορεί να ήταν υποχρεωμένη να εφαρμόσει τους κανονισμούς με αυτόν τον τρόπο τότε, αλλά φαίνεται ότι τουλάχιστον στο μέλλον δε θα χρειαστεί να το κάνει ξανά, με το νέο αθλητικό διευθυντή της Ομοσπονδίας για τη Formula 1, Steve Nielsen, να σκοπεύει να τους αλλάξει και να τους κάνει πιο ξεκάθαρους.
Μιλώντας στο motorsport.com, ο Ben Sulayem εξήγησε ότι ο κανονισμός θα ξαναγραφτεί και επανέλαβε ότι η FIA δεν έφερε ευθύνη για τα συμβάντα της Ιαπωνίας.
«Ναι, αλλάζει. Ο Steve, που είναι τώρα ο αθλητικός διεθυντής, θα τον βελτιώσει,» επιβεβαίωσε ο πρόεδρος.
«Επιστρέφοντας στο θέμα της Ιαπωνίας. Αν δείτε, πριν τον επόμενο αγώνα, είχαμε πλήρη αναφορά. Ποτέ δεν έχει ξαναγίνει αυτό. Την είχαμε στην ιστοσελίδα της FIA.
Και ερχόμενοι στους βαθμούς, ποιος τους διάλεξε; Οι ομάδες. Ποιος τους ενέκρινε; Οι ομάδες. Εμείς έπρεπε απλά να το εφαρμόσουμε. Και ποιος κατηγορείται; Εμείς. Ειλικρινά. Που είναι το δίκιο; Πείτε μου. Με εκνευρίζει.»
Πηγή: motorsport.com
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!