Η Honda πιστεύει ότι έχει κάνει μια “μεγάλη βελτίωση” με τον νέο αναβαθμισμένο κινητήρα της μετά από μία μεγάλη αναμονή που καθιστούσαν την καθυστέρηση της νέας προδιαγραφής μέχρι το Ιαπωνικό Grand Prix αυτού του Σαββατοκύριακου.
Όμως ο ενημερωμένος κινητήρας του ιαπωνικού κατασκευαστή χρησιμοποιήθηκε στην πράξη την περασμένη εβδομάδα στη Ρωσία, αλλά η Honda επέλεξε να μην τον προχωρήσει μετά την καταγραφή κάποιας παράτυπης συμπεριφοράς στην πίστα.
Αυτό σχετίζεται με την οδηγική συμπεριφορά του μονοθεσίου με τον κινητήρα, ο οποίος υπέφερε από υψηλότερες από τις αναμενόμενες ταλαντώσεις στο κιβώτιο ταχυτήτων.
Η Honda εργάστηκε στον κινητήρα πίσω στη βάση της, στο Milton Keynes του Ηνωμένου Βασιλείου, όπου διαθέτει τον απαραίτητο εξοπλισμό κιβωτίου ταχυτήτων και λίγες μέρες αργότερα εντυπωσιάζεται από τα αποτελέσματα των ελεύθερων δοκιμαστικών της Παρασκευής στη Suzuka σε έναν αγώνα που ουσιαστικά είναι στο σπίτι της. “Η τελευταία έκδοση του PU, που χρησιμοποιήσαμε για πρώτη φορά την Παρασκευή στο Σότσι, παρήγαγε ενθαρρυντικά δεδομένα για εμάς σήμερα”, δήλωσε ο τεχνικός διευθυντής Honda F1 Toyoharu Tanabe.
“Είναι μια μεγάλη βελτίωση και επικυρώνει το έργο της αναβάθμισης που πραγματοποιήσαμε σε αυτό το νέο PU από τη Ρωσία, κατανοήσαμε ότι η αλλαγή λογισμικού μας επέτρεψε να διαχειριστούμε καλύτερα τις ταλαντώσεις από το κιβώτιο ταχυτήτων και να σταματήσουν να είναι τόσο επιθετικές.
Την περασμένη εβδομάδα στο Σότσι οι δύο οδηγοί υπέφεραν από απρόβλεπτη ροπή στα μονοθέσια τους.
Αυτό δεν ήταν στον ίδιο βαθμό με τα προβλήματα που αντιμετώπισε η McLaren το 2017 στα δοκιμαστικά πριν την έναρξη της σεζόν, όπου ο κινητήρας της Honda υπέφερε από ακραίες ταλαντώσεις που προκάλεσαν περίεργες αλλαγές ταχύτητας ώστε να αποφευχθεί το πρόβλημα.
Ο Pierre Gasly είπε ότι η ροπή “είναι πολύ καλύτερη αυτή την εβδομάδα”, ενώ ο συμπαίκτης του, Brendon Hartley, τερμάτισε 10ος στα δοκιμαστικά της παρασκευής.
Ο Hartley είπε: “Ήταν πολύ σαφές στο Σότσι ότι είχαμε κάποια δουλειά να κάνουμε σε μερικά σημεία της χαρτογράφησης και ήδη υπήρξε ένα πραγματικά καλό βήμα εδώ στη Suzuka.
“Δεν υπάρχει αμφιβολία ότι υπάρχει περισσότερη δύναμη και ότι βελτιώθηκαν όλα τα ελλείμματα της χαρτογράφησης που είχαμε στο Σότσι. Πολλοί από αυτούς (μηχανικούς) έχουν κάνει ένα μεγάλο βήμα προς τη σωστή κατεύθυνση”.
Ο επικεφαλής της Toro Rosso Franz Tost δήλωσε ότι πρέπει να βρεθούμε στους 10 καλύτερους με αυτήν την αναβάθμιση.
Η αυτοπεποίθηση της Honda ότι έχει κάνει τις σωστές κινήσεις στον κινητήρα θα διαδραματίσει βασικό ρόλο στην ικανότητά της να μεγιστοποιήσει τον κινητήρα της.
Η βελτιωμένη δυνατότητα οδήγησης θα σημαίνει περισσότερη απόδοση σε ένα γύρο και πάνω από ένα όριο, ενώ οι λιγότερο επιθετικές ταλαντώσεις του κιβωτίου ταχυτήτων θα μειώσουν τις ανησυχίες αξιοπιστίας.
Ο Gasly, ο οποίος έχασε το μεγαλύτερο μέρος του FP2 εξαιτίας προβλήματος στο σύστημα καυσίμου, παραδέχτηκε ότι ο κινητήρας εξακολουθεί να τρέχει με ασφάλεια.
Είπε ότι αυτό που ήταν δυνατό στα προκριματικά στην Suzuka θα εξαρτιόταν από το “τι ρύθμιση μπορούμε να έχουμε”.
“Νομίζω ότι από την άποψη του νέου spec δεν είναι πιθανώς πολύ καλύτερη από το παλιό που είχαμε στο Σότσι, αλλά νομίζω ότι μπορούμε να είμαστε λίγο πιο επιθετικοί με τις ρυθμίσεις και τη χαρτογράφηση και να εξαγάγουμε περισσότερα στην πίστα.
“Δεν ξέρω αν είναι ένα δέκατο, ενάμισι ή δυο δέκατα. Ας ελπίσουμε ότι θα είναι αρκετά σαφές όταν το δούμε στο γυρολόγιο.”
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!