Η Formula 1 ακύρωσε μια αναμενόμενη αλλαγή σε τυποποιημένα κιβώτια ταχυτήτων από το 2021, ύστερα από ψηφοφορία του Παγκόσμιο Συμβουλίου Μηχανοκίνητου Αθλητισμού (WMSC) για διατήρηση αυτής της ελευθερίας στην προμήθεια κιβωτίων στους αγώνες.
Συγκεκριμένα, η F1 είχε κάνει πρόσκληση για κατάθεση προσφορών μέχρι τον Φεβρουάριο, στην αναζήτησή της για έναν ενιαίο προμηθευτή κιβωτίων ταχυτήτων, στον νέο κύκλο τεχνικών προδιαγραφών για την περίοδο 2021 με 2024. Είχε γίνει γνωστό πως εν τέλει κατατέθηκαν τέσσερις προσφορές για τη συμφωνία προμήθειας κιβωτίων, με την εταιρεία Xtrac να είναι η μόνη η οποία επιβεβαίωσε δημόσια την προσφορά της.
Ωστόσο, το κυβερνόν σώμα του αθλήματος, η FIA, ανακοίνωσε πως το WMSC ψήφισε ενάντια στην επιλογή ενός προμηθευτή για τα κιβώτια ταχυτήτων, δρώντας ύστερα από πρόταση του τεχνικού τμήματος της FIA. “Η απόφαση του συμβουλίου βασίστηκε και σε τεχνολογικές και οικονομικές πληροφορίες που ήταν διαθέσιμες από τις ομάδες και τους προμηθευτές”, ανέγραφε η δήλωση της FIA. “Τα τεχνολογικά δεδομένα που δόθηκαν αποκάλυψαν πως η τεχνολογία των κιβωτίων ταχύτητας στη Formula 1 έχει εν πολλοίς συγκλίνει μεταξύ των ομάδων, άρα υπάρχει πολύ μικρή διαφοροποίηση στην απόδοση προς το παρόν. Σημειώθηκε επίσης πως, λόγω της πολυπλοκότητας των εξαρτημάτων του κιβωτίου, αποτελούν ένα πολύ ευαίσθητο μέρος του μονοθεσίου από άποψη αξιοπιστίας, κάτι το οποίο ήταν παράγοντας για τις εκτιμήσεις του τεχνικού τμήματος της FIA “.
Η ζητούμενη αλλαγή σε τυποποιημένα κιβώτια ήταν μέρος των πιέσεων που ασκούσε η FIA για μείωση των εξόδων από το 2021, αλλά το WMSC αποφάνθηκε πάνω και στην ανάλυση της FIA πως “παρόμοιες περικοπές στα οικονομικά θα μπορούσαν να γίνουν και με άλλους τρόπους, πέρα από τον ορισμό ενός προμηθευτή για όλες τις ομάδες”.
Η FIA δήλωσε πως αυτά θα συζητηθούν με τις ομάδες και θα είναι μέρος των κανονισμών του 2021, όταν αυτοί αποκαλυφθούν “στο τέλος του Ιουνίου”.
Ενώ η F1 κινήθηκε αντίθετα στην πρόθεσή της για κοινά κιβώτια ταχυτήτων, προηγουμένως άνοιξε προσφορές για την προμήθεια τυποποιημένων ζαντών για τους τροχούς, εξαρτήματα στο σύστημα πέδησης και, πιο πρόσφατα, σημαντικά εξαρτήματα για το σύστημα τροφοδοσίας καυσίμου.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!