Με τις δύο Red Bull να χάνουν την ευκαιρία για έναν καλύτερο γύρο στη δεύτερη προσπάθεια στο Q3 λόγω παρεξήγησης με τον Yuki Tsunonda, τίθεται το ερώτημα, ήταν ευθύνη του Ιάπωνα της AlphaTauri όσα έγιναν;
Κατά τις τελευταίες προσπάθειες χθες στο Q3 των κατατακτηρίων για το GP του Μεξικό, και ενώ η Red Bull έβλεπε τη Mercedes να κάνει την ανατροπή και να φαίνεται ταχύτερη, υπήρξε άμεση ανάγκη για έναν τελευταίο, αψεγάδιαστο γύρο από τους Verstappen και Perez.
Με τον Μεξικανό να βρίσκεται μερικά δευτερόλεπτα μπροστά από τον Ολλανδό, θέλοντας να συνεισφέρει με το slipstream του, οι δύο Red Bull πλησίασαν επικίνδυνα τον Yuki Tsunonda, ο οποίος βρισκόταν στα Esses, όντας σε αργό γύρο, αφού είχε δώσει το δικό του slipstream στον Pierre Gasly και είχε ποινή για το σημερινό grid.
Ο Ιάπωνας, για να μην παρεμποδίσει τις προσπάθειες της μητρικής Red Bull, έκανε εντελώς στην άκρη, μένοντας εκτός πίστας. Η κίνησή του αυτή ωστόσο σήκωσε στιγμιαία λίγη σκόνη, γεγονός που φάνηκε να αποσυντονίζει τον επερχόμενο Perez, ο οποίος έχασε στιγμιαία τον έλεγχο της RB16B του και βρέθηκε και αυτός στην περιοχή εξόδου.
Με τον Verstappen να πλησιάζει εντός ολίγων δευτερολέπτων, ο Ολλανδός είδε μπροστά του ένα νέφος σκόνης και δύο μονοθέσια εκτός πίστας, κάτι που τον έκανε να αφήσει στιγμιαία το πόδι απ’ το γκάζι, νομίζοντας πως έχει υπάρξει κάποιο συμβάν (το 2019 έχει χάσει την pole του για παρόμοιο συμβάν όπου δεν σήκωσε το πόδι απ’ το γκάζι). Ωστόσο, οι κίτρινες σημαίες δεν βγήκαν, καθώς δεν υπήρξε κάποιο τετακέ ή πρόβλημα από τους Tsunoda και Perez που συνέχισαν αργά την πορεία τους.
Επιστέγασμα του παραπάνω ήταν και ένα μπλοκάρισμα του Ολλανδού στα φρένα της 13, το οποίο του στέρησε και την τελευταία ευκαιρία να πλασαριστεί ψηλότερα από την τρίτη θέση, από την οποία εκκινεί σήμερα.
Η αδυναμία για το κάτι παραπάνω έκανε τον Verstappen να εκφραστεί απρεπώς στο teamradio, μετά το τέλος των κατατακτηρίων, ονοματίζοντας τον Tsunoda ως “χαζό ηλίθιο”, μην έχοντας όμως πλήρη εικόνα του τί είχε προηγηθεί των όσων είδε.
Με βάση και τα όσα έλαβε από τους μηχανικούς του στο teamradio κατά τον αργό του γύρο, ο Tsunoda γνώριζε συνεχώς που βρίσκονταν οι γρηγορότεροι συνδυασμοί που τον πλησίαζαν, θέλοντας να αποφύγει να προκαλέσει πρόβλημα.
Έτσι, φτάνοντας στα Esses, ο μηχανικός του, Mattia Spini, του ανέφερε το ότι πλησίαζαν οι Red Bull, με τον Ιάπωνα να βγαίνει εντελώς εκτός πίστας, μιας και το συγκεκριμένο μέρος στην πίστα μπορεί να αποβεί αρκετά περίπλοκο.
Έκανε ωστόσο ο Ιάπωνας κάτι ώστε να επηρεάσει εμφανώς τη Red Bull;
Απ’ ότι δείχνουν τα δεδομένα, ο Tsunoda έπαιξε ένα αρκετά ομαδικό παιχνίδι χτες, προσπαθώντας να δώσει tow στον Gasly ακόμα και στο Q3, αν και αυτό τον αναγκάζει να ξεκινήσει σήμερα με τη μαλακή γόμα, ουσιαστικά πλήττοντας τον αγώνα του σφοδρά, αφού η ποινή για αλλαγή κινητήρα θα τον βρει να εκκινεί 17ος.
Επίσης, ο Tsunoda πήρε αρκετή πληροφορία από την ομάδα του ώστε να μην παρεμποδίσει κανέναν οδηγό.
Από την πλευρά του, ο Perez δήλωσε πως έχασε τον έλεγχο του μονοθεσίου του, εξαιτίας της απώλειας κάθετης δύναμης από την AT02 του Ιάπωνα. Βέβαια, το πόσο αυτή η απώλεια θα μπορούσε να είναι σημαντική, δεδομένου ότι κινείτο αρκετά αργά, παραμένει αβέβαιο.
“Θεωρώ πως ήμουν λίγο πιο κοντά απ’ ότι έπρεπε, έτσι έχασα λίγη κάθετη δύναμη, επειδή περνάμε με μεγάλες ταχύτητες και είναι αρκετά δύσκολο το πέρασμα από εκεί όταν είσαι κοντά σε άλλο μονοθέσιο. Και δυστυχώς έχασα τον έλεγχο”, δήλωσε μετά τις κατατακτήριες ο Perez εκεί.
A tough break for Checo in qualifying ?
But he’ll be fired up for the race ?#MexicoGP ?? #F1 pic.twitter.com/mnOONyUUdr
— Formula 1 (@F1) November 7, 2021
Πέρα από την όποια απώλεια κάθετης δύναμης, φαίνεται πως ενδεχομένως ο Perez έχασε στιγμιαία την προσοχή του λόγω της εξόδου του Tsunoda, μιας και στο Q3 συνήθως δεν υπάρχουν μονοθέσια που να πηγαίνουν έτσι αργά. Η ύπαρξη της AlphaTauri, σε συνδυασμό με τη σκόνη που βρισκόταν εκτός πίστας και τη σήκωσε στο πέρασμά της, ήταν αρκετά για να αποσπάσουν για ελάχιστο χρόνο την προσοχή του Perez, ο οποίος έθεσε τέλος στην προσπάθειά του βγαίνοντας εκτός.
Ωστόσο, επειδή κανένα από τα δύο μονοθέσια δεν αντιμετώπιζε πρόβλημα, καθώς συνέχισαν κανονικά, αν και αργά, οι άνθρωποι της πίστας στο σημείο εκείνο δεν σήκωσαν κίτρινες σημαίες (και μάλλον ορθώς, δεδομένου ότι ήταν οι τελευταίες προσπάθειες στο Q3 και δεν παρεμποδιζόταν με κάποιο τρόπο η αγωνιστική γραμμή αλλά ούτε υπήρχε κάποιο ατύχημα), δίνοντας τη συνέχεια στη διαδικασία.
Ο Verstappen ωστόσο, έχοντας χάσει pole για παρόμοιο λόγο κατά το παρελθόν, είδε δίπλα του δύο μονοθέσια, κάτι που τον έκανε ενστικτωδώς να σηκώσει το πόδι από το γκάζι και να μην μπορέσει να ολοκληρώσει την προσπάθειά του (μέχρι εκείνο το σημείο ήταν περίπου 2 δέκατα πιο αργός από τον ταχύτερο γύρο του Bottas, ωστόσο αυτό δεν σημαίνει πως δεν θα μπορούσε να ανατραπεί το σκηνικό).
Αυτό που εν τέλει συμπεραίνεται για το συμβάν αυτό είναι πως πρόκειται για μια άτυχη στιγμή για τις Red Bull. Ο Tsunoda απ’ τη μεριά του δεν θα μπορούσε να είχε κάνει κάτι διαφορετικά για να το αποτρέψει απ’ το να συμβεί.
Το λυπηρό ωστόσο είναι πως όσα έγιναν άναψαν τα αίματα μεταξύ Red Bull και AlphaTauri, με τον επικεφαλής της ιταλικής ομάδας, Franz Tost, να υπερασπίζεται ανοιχτά τον οδηγό του, μετά και τα λόγια που ακούστηκαν για το πρόσωπό του.
“Δεν καταλαβαίνω καθόλου γιατί ο Perez βγήκε επίσης εκτός πίστας”, δήλωσε ο Tost εχτές. “Ο Yuki έκανε στην άκρη όπως όλοι οι οδηγοί στις κατατακτήριες, ώστε να κάνει χώρο για διερχόμενα μονοθέσια σε γρήγορο γύρο, δεν ήταν σε γρήγορο γύρο”.
“Είναι τόσο απλό, έτσι δεν καταλαβαίνω τίποτα απ’ όσα λέγονται”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!