Ο Max Verstappen νιώθει πως η Red Bull έχει μείνει εκτεθειμένη στους αγώνες που απαιτούν χαμηλά επίπεδα κάθετης δύναμης, καθώς δεν έφερε ειδική πίσω πτέρυγα για τα event αυτά.
Η Red Bull υστερούσε σε τελική ταχύτητα σε σχέση με τους αντιπάλους της κατά τη διάρκεια των δοκιμαστικών για το GP του Las Vegas. Τα δεδομένα από το GPS έδειχναν πως η RB20 έχανε 7 km/h σε τελική στις ευθείες σε σχέση με τις Mercedes και McLaren, κάτι που οδήγησε την ομάδα να προσαρμόσει την πίσω πτέρυγά της, ώστε να μειώσει την αεροδυναμική αντίσταση.
Στις κατατακτήριες, το έλλειμμα στην τελική μειώθηκε σημαντικά, όμως και πάλι ο Ολλανδός έβλεπε το μονοθέσιό του να υστερεί σε συνολική επίδοση σε σχέση με τους άμεσους αντιπάλους του χωρίς μια ειδικά σχεδιασμένη πίσω πτέρυγα για τους αγώνες με χαμηλά επίπεδα κάθετης δύναμης. Στον αντίποδα, οι McLaren και Lando Norris έχουν ήδη στο οπλοστάσιό τους μια τέτοια πτέρυγα.
Ο πρωταθλητής, που κατετάγη 5ος, μπροστά από τον 6o Norris, εξήγησε πως η Red Bull δεν έχει εξελίξει μια πίσω πτέρυγα που να ταιριάζει σε πίστες υψηλών ταχυτήτων όπως το Las Vegas και η Monza, λόγω άλλων αποφάσεων που επηρέασαν το cost cap. Εκτιμά, ωστόσο, πως η συγκεκριμένη απόφαση θα πρέπει να αναθεωρηθεί.
“Επιλέγαμε να μην φτιάξουμε μια τέτοια (πτέρυγα), δεν έχουμε τέτοια επιλογή”, ανέφερε ο Verstappen αναφορικά με την εναλλακτική μιας low-drag πίσω πτέρυγας. “Αυτό ισχύει ήδη από το 2022, θεωρώ πως ποτέ δεν σκεφτήκαμε ότι θα χρειαζόταν να τρέξουμε με τόσο χαμηλά επίπεδα κάθετης δύναμης. Επίσης, με το πλαφόν στο budget επιλέγεις τις προτεραιότητές σου και αυτή την επιλογή την αφήσαμε εκτός”.
“Θα θέλαμε να έχουμε μια πίσω πτέρυγα σχεδιασμένη για χαμηλότερη κάθετη δύναμη, ή τουλάχιστον με διαφορετική διαμόρφωση, πιο αποδοτικό σχήμα. Είναι κάτι που θα το εξετάσω, από την άλλη όμως, έχουμε μόλις έναν χρόνο ακόμα μπροστά μας με τους ισχύοντες κανονισμούς, έτσι δεν ξέρω εάν έχει νόημα να φτιάξουμε πλέον μια πτέρυγα τέτοια”.
“Για μένα, τουλάχιστον, νιώθω πως κάπως πετάξαμε δύο αγώνες έτσι επειδή σίγουρα χάνουμε αρκετά στις ευθείες”.
Με την εξαίρεση του DNF του στην Αυστραλία που προκλήθηκε λόγω μηχανικού προβλήματος, ο Verstappen είχε το χειρότερο αποτέλεσμά του φέτος στο Ιταλικό GP στη Monza, όπου κατέλαβε την 6η θέση. Νιώθει, άρα, πως στο Las Vegas θα υπάρξει μια παρόμοια κατάσταση.
Going to be an interesting one tomorrow 🏁
Result: RUS, SAI, GAS, LEC, Max 👏, NOR, TSU, PIA, HUL, HAM pic.twitter.com/9QtZNeR3Og
— Oracle Red Bull Racing (@redbullracing) November 23, 2024
Όταν ρωτήθηκε ακριβώς για το πού θεωρεί πως χάνει χρόνο, ο Verstappen δήλωσε: “Στις στροφές και στις ευθείες. Γνωρίζουμε πως με την πτέρυγά μας, το φυσιολογικό είναι να χάνουμε σε τελική, ειδικά υπό το DRS ανοιχτό. Είναι σαν να έχουμε ένα βάρος πάνω μας”.
“Το γνωρίζαμε αυτό και είναι κάτι με το οποίο θα πρέπει να ζήσουμε και να το διαχειριστούμε σε πίστες όπως εδώ και τη Monza. Πέρα από αυτό, όμως, πάντα θεωρούσα, ξέρετε, πως τα ελαστικά αποτελούσαν ίσως μια δυσκολία για εμάς, ώστε να τα φέρουμε στο παράθυρο λειτουργία τους”.
“Όντως πιστεύω πως κάναμε το καλύτερο που μπορούσαμε στις κατατακτήριες με ό,τι είχαμε διαθέσιμο. Η 5η θέση είναι το αποτέλεσμα αυτής της προσπάθειας. Υπήρξαμε και λίγο τυχεροί επειδή ο Lewis δεν κατάφερε να κάνει έναν γύρο όπως θα ήθελε, άρα εναλλακτικά θα ήμασταν 6οι. Θεωρώ πως πήραμε το μέγιστο απ’ αυτό που μπορούσαμε”.
Παρά τις δυσκολίες του, ο Verstappen βρίσκεται λίγο πριν εξασφαλίσει τον 4ο τίτλο της καριέρας του (σερί μάλιστα). Εάν στο αυριανό GP κρατήσει πίσω του τον Norris, τότε θα στεφθεί πρωταθλητής από το Las Vegas.
Ο 27χρονος, όμως, δεν εστιάζει σε αυτό, προσπαθώντας να κρατήσει καθαρό κεφάλι για αύριο. “Ήταν καλό το αποτέλεσμα σήμερα, αλλά το αυριανό είναι σημαντικότερο”.
Και επειδή στο F1fan.gr ποτέ δεν συμβιβαζόμαστε και θέλουμε πάντα να προχωράμε μπροστά, μπορείς να μας ακολουθήσεις στο Facebook, και στο Instagram, όπως επίσης και να γραφτείς στο εβδομαδιαίο Newsletter μας!